2022-04-03, 21:10
Medlem
Såg just en tiktok video där tre ryska helikoptrar sköts ner bara sekunderna efter varandra. Undrar om den är dagsaktuell eller om det är en äldre video?
Citera
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
De små pygméstaterna Polen, Ukraina och resten av satellitstaterna i hela Europa, inkluderat Sverige och Tyskland, bestämmer inget själva, utan är ockuperade av den judiska regimen som styr USA, NATO, EU och ligger bakom all dekadens som pågår i väst. De gör vad de blir tillsagda.

Du ser själv hur efterblivna polackerna är. De massmördades och torterades till döds av Azovnazisterna från västra Ukraina. Kvinnor och barn dödades på de mest avskydvärda sett. Ändå sitter dessa byfånar till polacker och hjälper dessa nazister att döda fler slaver.

När mördade och lemlästade Azovnassar Polacker?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PackMan123
Du har noll koll som sväljer allt som MSM häller på dig.

Jag diversifierar var jag söker info, men det gör inte du uppenbarligen. Går efter känslostormar och följer strömmen för vad som är inne för tillfället som en guldfisk
Det är ju du som söker info som bekräftar dina känslor.
Citera
2022-04-03, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Vad tror du på? Militär seger eller att det är ett rättfärdigt krig från Rysslands sida? Eller båda?

Jag tror Ryssland kommer ta hem detta militärt. Rättfärdigt är det inte, men jag förstår skälen till varför de invaderade.

Att jag förstår skälen betyder inte att jag sympatiserar med dem.
Citera
2022-04-03, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PackMan123
Var pågår striderna nu? Och vilka territorium har Ryssland tagit kontroll över? Länken förklarade allt detta och taktiken med Kiev.

Vill de veta mer om guldfiskar så kan du bara titta dig själv i spegeln.

Nej se det kunde du inte alls det nej.
För de frågorna var endast ett ickesvar det.
Och det här med guldfisk var visst inte ditt expertområde heller.
Kanske borde göra något vettigt med din fritid....🤣
Citera
2022-04-03, 21:12
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
I princip hela Ukraina består av etniska ryssar. DNA-tester, kultur, religion visar det tydligt. Det är enbart en liten del av västra Ukraina där som inte är ryssar, det är där nazisterna från Azov kommer ifrån som massakrerat etniska ryssar i 8 års tid östra och södra Ukraina med hjälp av oligarkjudar i Ukraina och judar i västregimerna. Ukrainska språket är något som bara började utvecklas 1991. Annars pratar nästan alla ryska i Ukraina. Även juden Zelensky kunde bara ryska, men fick ta kurser i det nya språket ukrainska innan han blev marionettpresident i Kiev.

Utför folkmord påstår du? Ta rätt på fakta före du gapar nästa gång och lite inte på dina fantasier!

https://www.politifact.com/factchecks/2022/feb/25/vladimir-putin/putin-repeats-long-running-claim-genocide-ukraine/

För din info så kan jag berätta att det bor mer folkslag än bara ryssar i östra Ukraina.
Citera
2022-04-03, 21:12
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
Källa på att de som mördades i Bucha var etniska ryssar?

Du kommer inte få det. Du kommer få haranger om historiska judenazikonspirationer mot ryssar. Vill du ha källa på att de sköts av ryssar så kolla vilken media som helst från demokratiskt land med yttrandefrihet.
Citera
2022-04-03, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Lögn och förbannad rysspropaganda från början till slut. Ukrainskan har rötter från 1000-talet

Jag bekräftar. Ukrainska språket har rötter från det fornöstlaviska språket som talades under kievriket som fanns mellan 900- till 1300-talet.

Men har sedan dess många influenser från ryska, polska och slovakiska.

Men givetvis har språken utvecklats hela tiden. Dock är påståendet att ukrainska uppstod 1991 en 100% idiotiskt tanke. Det som föregående skribent skrev som Arccosinus kommenterade på.
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det räcker inte att hamnarbetarna blockerar och bojkottar. Sverige som stat måste ha möjligheter att helt förbjuda rysk båttrafik i svenska hamnar och på svenskt vatten.

Vi måste börja tala klarspråk. Vi behöver ta till alla möjligheter för att visa vår avsky.

Att regeringen ännu inte har tagit detta beslutet beror antagligen på att vissa delar av samhället är starkt beroende av någon eller några varor från Ryssland. Antagligen bedömer regeringen att de samhällsekonomiska konsekvenserna blir för stora helt enkelt. Annars hade det varit ett lätt beslut för regeringen att fatta oavsett om andra EU-länder gjort detta eller ej.
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Såg just en tiktok video där tre ryska helikoptrar sköts ner bara sekunderna efter varandra. Undrar om den är dagsaktuell eller om det är en äldre video?

Var det filmat mot en natthimmel och helikoptrarna färdades från vänster till höger i bild? I så fall lär det vara ett klipp från Arma som spridits ett tag, dvs ”filmat” från ett TV-spel.

Om min beskrivning inte stämmer får du gärna länka klippet om du hittar det igen, för det låter minst sagt spektakulärt. Jag säger inte att det inte kan hända, men det låter lite väl osannolikt för att vara sant. I ett sådant scenario skulle de andra helikoptrarna släppa flares och manövrera undan för att undvika masslakt.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Och Biden blev kritiserad för att han sa att Putin var en krigsförbrytare? Kalla monstret i Kreml för vad han är; ett monster!

Putin kan heller inte sitta kvar vid makten. Han är först och främst en mördare med otroligt mycket lidande på sitt samvete. Så Biden har rätt om det också.

Frågan är hur man avpolleterar den mordiska tsaren? Mitt tips är en sammansvärjning av rysk säkerhetstjänst eller militär eller både och som agerar när de militära och ekonomiska nederlaget blir alltför stort.

Problemet är att de är alla medskyldiga. Olika krigstribunaler i väst kommer utreda krigsbrott som kommer inkludera alla som kan tänkas ta över efter Putin. Det finns ingen oskyldig efterträdare till Putin. Vi kan bara besegra Ryssland militärt och sedan krossa deras ekonomi. Men någon liberal demokrat kommer inte få makten i Kiev oavsett vad som händer med Putin. Lite som att man skulle låtit Himmler ta över efter Hitler och så skulle allt vara bra och förlåtet med Tyskland?
Citera
2022-04-03, 21:16
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Svarade jag?
Om inte, gärna nån källa för det är intressant det du skriver att 3000 soldater överlevt denna stormning i snart en månad.
Problemet med artilleri är att det är som effektivast mot trupp som är oskyddad och står upp, bara genom att slänga dig platt på marken sänks effekten av anslagsdetonerande granater. Ligger du i botten på en skyddsgrop så minskas effekten rejält. Ligger du i ett skyddat värn med förstärkt tak, väggar etc. så blir effekten bara knappt någon procent jmf att stå upp oskyddad.
I en stad är förutsättningarna ännu bättre då byggnader reducerar splitteeffekten rejält. Samtidigt ger ruiner en bättre miljö att bedriva försvarsstrid i genom att vägar blockeras och byggnader blir oregelbundna ruiner.
Har de bara mat, vatten och ammo så kan de hålla ut i veckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in