2022-04-03, 20:37
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PackMan123
Vi får se vem som hade rätt om säg si sådär en månad. Är beredd att satsa en stor slant på att det inte är du och resten av fåren.
Jag står stadigt i det jag tror på.

Vad tror du på? Militär seger eller att det är ett rättfärdigt krig från Rysslands sida? Eller båda?
Citera
2022-04-03, 20:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Alrajt och tack för den infon. Smått fantastiskt att 4000 försvarare håller ut i snart en månad.
Hoppas ju på befrielse och inte kapitulation och nackskott.

De slås till sista man, zelenski sa att de fick dra sig ur för typ 1 vecka sedan, de som är där valde att stanna för att skydda civila ukrainare som var fast och sina skadade soldater.

Det kanske kommer som en chock för många hur ryssarna beter sig i krig, det är det inte för de som har föräldrar eller själva genomlevt sovjetstyre....
Citera
2022-04-03, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PackMan123
Vi får se vem som hade rätt om säg si sådär en månad. Är beredd att satsa en stor slant på att det inte är du och resten av fåren.
Jag står stadigt i det jag tror på.

Rätt? 🤣 I vad då? Sjuke fan.....

Men visst det här med "vänta lite till så ska ni få se!" är faktiskt ganska underhållande.

Du har ingen stor slant, det vet vi båda...

Det är uppenbart att du inte har mer koll än "fåren" du spenderar dagarna med här. Men stå du fast i det, det påverkar ingen.
Citera
2022-04-03, 20:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Någon som har några siffror på förstörda ryska krigsmateriel?

nånstans mellan det ukraina rapporterar och det Oryx har bekräftat.

https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-equipment.html
Russia - 2370, of which: destroyed: 1194, damaged: 41, abandoned: 232, captured: 903
Citera
2022-04-03, 20:45
Medlem
okok1s avatar
Såg ett klipp förut där något berättade om att Ryssland gjorde detta för 70-80 år sedan. Nämligen band civila och avrättade dem.

Det är väl en taktik orcherna har. Skillnaden mellan ISIS och ryssen verkar inte vara så stor.
Citera
2022-04-03, 20:46
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Jävla trams. Kondomer används för att skydda kuken med...eller visste du inte det?

Förmodligen hade han kondomer för att älskade att suga rysk kuk.
Du vet, många ryssar är bögar i grund och botten men vågar inte leva ut då Putin kan bli sur.
Citera
2022-04-03, 20:49
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Det har tidigare förekommit rekommendationer att ta med kondomer till strid då de kan användas till flera saker.
I vissa miljöer trär man en kondom över pipan för att skydda mot att smuts kommer in som kan göra att vapnet inte fungerar.
Det kan även användas som väderskyddande behållare, förr i tiden förvarades stubiner, tändstickor mm i kondomer osv.
Det finns flera användningsområden för kondomer i krig och fält.
Rekommenderingen om att ta med kondomer brukar även förekomma i överlevnadsmanualer.
Jag håller med dig om att specialförband som ska tillbringa veckor bakom fiendens linjer har detta som rekommendation. Den kan jag köpa.

Jag hade också trott på det om jag hade sett ett enda vapen med en kondom över mynningen på pipan från denna konflikt. Nu har jag sett hundratals ryska vapen från kriget i Ukraina och inte en kondom i närheten.

Dessa kondomer var nog helt säkert (tyvärr) för andra ändamål.
Citera
2022-04-03, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
nånstans mellan det ukraina rapporterar och det Oryx har bekräftat.

https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-equipment.html
Russia - 2370, of which: destroyed: 1194, damaged: 41, abandoned: 232, captured: 903
Tack för svar. Det var inga dåliga siffror!! Ryssland har snart inget kvar att försvara sig med, möjligen slangbella eller dyligt...
Citera
2022-04-03, 20:51
Medlem
Reimers avatar
Är det någon som har koll på hur det går vid Izium, staden som ryssarna återtog för ett par dagar sedan.

Det senaste jag såg var att den ryska offensiven neråt i landet hade stoppats upp men det finns kanske någon med mer uppgifter?
Citera
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Egentligen är det märkligt..

Att man "outsourcar" så viktiga delar utav sin vapenindustri. Låt gå att man ligger efter i utveckling men det verkar som man bara struntar i det hela..

Tidigare Sovjet och numera Ryssland var och är genommarinerat av korruption.
Det har säkert avsatts pengar någonstans för att finansiera egentillverkning av kretskort och halvledare, men dom har hamnat i nån FSB-tjommes/överstes fickor.
Ryska ledningen behöver rensas.
Citera
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Under WW2 massmördade de här Azovnazisterna under Stepan Bandera-fanan massvis med polacker, judar och ryssar på de mest bestialiska sätt man kan tänka sig. Uppåt 200.000 tror man mördades av dessa västukrainare, som idag samarbetar med globalistjudar för att mörda så många etniska ryssar som helst igen. De som låg mördade här i Bucha, är just etniska ryssar. Inte svårt att räkna ut att sionistjudarna och deras nazister ligger bakom detta med största sannolikhet, såvida det inte är fejk.

Källa på att de som mördades i Bucha var etniska ryssar?
Citera
2022-04-03, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Tidigare Sovjet och numera Ryssland var och är genommarinerat av korruption.
Det har säkert avsatts pengar någonstans för att finansiera egentillverkning av kretskort och halvledare, men dom har hamnat i nån FSB-tjommes/överstes fickor.
Ryska ledningen behöver rensas.
Ryska regeringen har inte gjort många rätt. Prutten skulle inte fixa mitt jobb i mer än 30 sekunder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in