2022-04-03, 20:25
Medlem
Reimers avatar
Ukrainas utrikesminister Dmytro Kuleba upprepar sin begäran om mer och tyngre vapen och med tanke på Rysslands framfart med de civila så är det bråttom.

Citat:
Ryssarna har förnekat anklagelserna. Kuleba är tydlig med att omvärlden måste leverera mer krigsmateriel till Ukraina.

”Om ni inte ger oss de vapen vi efterfrågar och behöver, är ni också en del av ansvaret för offren för massakern i Butja och alla andra brott begångna av Ryssland i de nu ockuperande områdena”, säger han.

Kuleba efterfrågar återigen starkare sanktioner, genom att porta ryska banker från SWIFT och stänga hamnar för rysk trafik.

"Jag önskar jag kunde vara diplomatisk. Men efter att ha sett Butja och alla civila offer kan jag inte bara vara trevlig utan måste kräva detta. Steppa upp mot Ryssland", säger han.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVmoXy/liverapportering-spanda-laget-kring-ukraina
Citera
2022-04-03, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevenson
Ja kämpa på! Även om värdlbilden du har inte är din egen. 🤣
Ingen på detta forum köper er skit, oavsett vad ni känner kring det....

Vi får se vem som hade rätt om säg si sådär en månad. Är beredd att satsa en stor slant på att det inte är du och resten av fåren.
Jag står stadigt i det jag tror på.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhartman47
Efter bilderna av döda barn och vuxna, blir det spännande att se vad Scholz säger om detta, kallar han det för ett nytt Srebrenica kommer NATO att ingripa, och då blir det synd om ryssen, oavsett hans atombomber

Nato kommer inte att gå in om inte FNs säkerhetsråd säger ja. Det gjorde säkerhetsrådet då. Scholtz sa nyss dom svarade med att öka vapenleveranserna.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Polen bygger ju egna tanks.

Egna o egna, det är ju sovjetiska vagnar man byggde förr varav T72 är en.
Dom har ett gäng stående som är uppgraderade i varierat stadium.
Citera
2022-04-03, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Finns källor inne på wiki sidan bla.

https://en.wikipedia.org/wiki/Siege_of_Mariupol

Alrajt och tack för den infon. Smått fantastiskt att 4000 försvarare håller ut i snart en månad.
Hoppas ju på befrielse och inte kapitulation och nackskott.
Citera
2022-04-03, 20:28
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Tvärtom lär det bli värre när det börjar sammanställas från olika ställen de hållit gissar jag. Nu ser vi det första, det lär komma mer.

Ja, det kan mycket väl bli så men man ska ändå vara försiktig med information.
Citera
2022-04-03, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Någon enstaka kan säkert spåra sådär.
Jag håller inte denna historia för osannolik.

Jag vet att amerikanska armén arbetat aktivt för att sortera ut psykiskt defekta personer: psykopater, sadister osv (efter en äcklig incident i Irak).

Skeva människor dras ju till kaos och krig.
"Gör vad ni vill" sa Assad till sina monster.

Ryska är armén är ju sjuk också.
Klart de inte kan sortera bort äckel.

Att döma av kriget i Ukraina, finns det ingen urskiljning, när soldater utbildas.

Det är lägsta sortens slödder Putin använder.
Korrekt. I de flesta normaltänkande armeer genomgår man gedigna lämplighetstester och sollar på så vis bort de som inte är lämpliga.
Citera
2022-04-03, 20:30
Medlem
Någon som har några siffror på förstörda ryska krigsmateriel?
Citera
2022-04-03, 20:32
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Det var många döda. Men det är inte något att vara glad över.
Varför inte? En handfull pedofila våldtäktsmän mindre.
Citera
2022-04-03, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Rysk soldat med kondomer i fickorna. Vem fan tar med kondomer i ett invasionskrig?

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1510371955714756624
Det har tidigare förekommit rekommendationer att ta med kondomer till strid då de kan användas till flera saker.
I vissa miljöer trär man en kondom över pipan för att skydda mot att smuts kommer in som kan göra att vapnet inte fungerar.
Det kan även användas som väderskyddande behållare, förr i tiden förvarades stubiner, tändstickor mm i kondomer osv.
Det finns flera användningsområden för kondomer i krig och fält.
Rekommenderingen om att ta med kondomer brukar även förekomma i överlevnadsmanualer.
Senast redigerad av Jahvet 2022-04-03 kl. 20:40.
Citera
2022-04-03, 20:35
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Ja, det kan mycket väl bli så men man ska ändå vara försiktig med information.

Jo, men när det gäller det senaste ,Butja alltså, behöver du nog inte tvivla. Sen måste man ju inte tro varje tweet eller mobilfilm rakt av. Men i stora drag klarnar ju bilden av vad ryssarna pysslat med i områden de hållit nu.
Citera
2022-04-03, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PackMan123
Vi får se vem som hade rätt om säg si sådär en månad. Är beredd att satsa en stor slant på att det inte är du och resten av fåren.
Jag står stadigt i det jag tror på.
Så du tror att det går bra för ryssland?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in