Citat:
Ursprungligen postat av
WatchItNow
Å andra sidan, försök dra in 10.000 kr per månad på "restaurang och dator". Det håller bara i några månader, sedan måste man ta fram storsläggan och sälja Teslan och teppanyaki-hällen.
Fast lever man på marginalerna redan idag och inte har pengar kvar i slutet av månaden trots obefintliga räntor får man bita i det sura äpplet och inse att man varit och förmodligen kommer förbli en ekonomisk katastrof.
Sedan känns det som att alla tycks förutsätta att alla på bostadsmarknaden hoppat på karusellen nån gång de senaste 5åren. Man får inte glömma de som varit med längre tid än så. Samt hur det ser ut runt omkring oss. Visst finns det många som nöjt sig med att bo i hyresrätt i hela sina liv, en bekväm lösning på alla sätt och vis men knappast den bästa rent ekonomiskt.
Personligen har jag haft räntor på runt 6-7% och ändå amorterat/sparat. Har även föräldrar som bor i ett obelånat hus samt har en sommarstuga så den dagen man ska ärva är det säkerligen minst 10.000.000kr jag och min syster kommer få för husen och vi är knappast unika i vår situation. De som tror att folk kommer tvingas sälja i desperation och suttit i 25-30år och väntat på att bostadsbubblan ska krascha för att komma in billigt kan återigen känna sig blåsta. Är jäkligt glad att jag köpte när priserna låg på topp i slutet av 90-talet istället för att som somliga redan då börja vänta på en krasch som såhär 25år senare måste till och bli rejäl för att jag ska påverkas nämnvärt.