2022-04-03, 16:10
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Europas utsläpp har minskat sen invandrare började komma hit.
Sluta hitta på saker. Invandrare förstör miljön rätt mycket då de inte är uppväxta med allemansrätt eller återvinning. De föder många barn och struntar i varningar om överbefolkning och eftersom ni påstår att det är människor som påverkar klimatet så är befolkningsökninen dålig - eller hur?
Citera
2022-04-03, 16:26
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Du tror på Greta Thunberg och vet inte vem Judith Curry är. Du vet inte om att vikingarna odlade säd på Grönland för 1000 år sedan. Eller att det var flera grader varmare i Sverige för 6000 år sedan?
Du vet inte vad lilla istiden var och att vi är fortfarande på väg ur den.
Eller att jorden varit helt istäckt i flera omgångar.

Du har inte ens öppnat länken jag postade.
Som sagt. Obildad och möjligen svagbegåvad.

https://supermiljobloggen.se/miljofakta/klimatfornekare-10-enkla-svar-pa-10-vanliga-pastaenden/

Citat:
Det har flera gånger i jordens förflutna förekommit att jordens temperatur hoppat abrupt, på ungefär samma sätt som den gör idag. Det har då orsakats av stora och snabba växthusgasutsläpp, precis som de som orsakas av människor idag. De plötsliga globala uppvärmningshändelserna var nästan alltid mycket destruktiva för livet [på jorden] och orsakade massutrotning såsom i slutet av den geologiska tidsperioden Perm-trias eller till och med mitten av Kambrium–perioderna.

Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Sluta hitta på saker. Invandrare förstör miljön rätt mycket då de inte är uppväxta med allemansrätt eller återvinning. De föder många barn och struntar i varningar om överbefolkning och eftersom ni påstår att det är människor som påverkar klimatet så är befolkningsökninen dålig - eller hur?

https://motargument.se/2016/02/28/myt-radda-klimatet-stoppa-invandringen/

Citat:
Vidare så är den ökade klimatpåverkan som invandring medför, ur ett globalt perspektiv, ytterst marginell då det handlar om ett förhållandevis litet antal av jordens befolkning. Det är dessutom osannolikt att de människor som invandrar till Sverige, huvudsakligen flyktingar, snabbt och lätt skulle komma upp i samma klimatpåverkan som den genomsnittlige svensken. Då de flesta nyanlända har begränsade tillgångar så är deras köpkraft lägre och klimatutsläppen från konsumtion kommer därför vara lägre än resten av befolkningens, även fast de såklart kommer att vara högre än om människorna stannade kvar i sina ursprungsländer. Sammantaget kan vi alltså slå fast att idén att vi kan rädda klimatet genom att stoppa invandringen är en myt och inget annat.
Citera
2022-04-03, 16:31
Medlem
15minFames avatar
Citat:

https://motargument.se/2016/02/28/myt-radda-klimatet-stoppa-invandringen/
Vidare så är den ökade klimatpåverkan som invandring medför, ur ett globalt perspektiv, ytterst marginell då det handlar om ett förhållandevis litet antal av jordens befolkning. Det är dessutom osannolikt att de människor som invandrar till Sverige, huvudsakligen flyktingar, snabbt och lätt skulle komma upp i samma klimatpåverkan som den genomsnittlige svensken. Då de flesta nyanlända har begränsade tillgångar så är deras köpkraft lägre och klimatutsläppen från konsumtion kommer därför vara lägre än resten av befolkningens, även fast de såklart kommer att vara högre än om människorna stannade kvar i sina ursprungsländer. Sammantaget kan vi alltså slå fast att idén att vi kan rädda klimatet genom att stoppa invandringen är en myt och inget annat.
Samma människor som också påstår att vi tjänar på invandringen! Du kan inte vara seriös. Invandrare förstör och skräpar ner mer och åker bil, shoppar och annat som vi alla gör fast på våra skattepengar. Bara titta hur mycket miljöförstöring de har i sin hemländer trots att de inte har så mycket pengar.
Citera
2022-04-03, 16:58
Medlem
Fangfaces avatar
Mer logiskt att sterilisera kvinnorna. Såvida inte ts på allvar tror att det är hudfärgen som är avgörande, och inte vilket land man bor i.
Föreslår att ts föregår med gott exempel och bokar tid imorgon.
Citera
2022-04-03, 17:04
Avslutad
Citat:
Bakgrund

https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Miljo/Utslapp-internationellt/koldioxidutslapp-i-varlden/

1970 släppte USA, EU och Ryssland ut drygt 10 000 ton CO2 (2/3 av världens utsläpp).
1970 släppte Subsahariska Afrika ut 272 ton CO2 (0,1 % av världens utsläpp)

2020 släppte USA, EU och Ryssland ut drygt 8 500 ton CO2.
2020 släppte Subsahariska Afrika ut 807 ton CO2.

Prognos

Afrikas befolkning har från 1970 - 2020 ökat från ca 350 000 000 till 1 500 000 000.
Europas befolkning har från 1970 - 2020 från ca 660 000 000 till 750 000 000.

Afrika förväntas fortsätta öka till ca 4 miljarder, medan EU väntas stagnera och minska ner till 600 000 000.

Afrika har, trots MASSIV befolkningsökning bara ökat sina utsläpp med drygt 500 ton CO2.
De vita länderna har, trots ENORMA "satsningar" på miljön bara minskat sina 1 500 ton på 40 år, trots marginell befolkningsökning.

De vitas utsläpp kommer att fortsätta utgöra ca 8-10 gånger större andel av jordens utsläpp TROTS Afrikas starkt ökande befolkning.

Slutsats

Vita länder har per capita, i absoluta tal och hur man än räknar bidragit med mer än 50 % av världens utsläpp i minst 40 år. Ingenting tyder på att det kommer att sluta.

Afrika har, trots sin i dag dubbelt så stora befolkning (mot EU), nätt och jämnt kommit upp i en tiondel av EU:s utsläppsnivåer.

Jag förordar därför sterilisering av vita män för att snabbt stoppa tillförseln av vita människor (som är världens värsta utsläppare av CO2). Afrika beräknas kunna bli ungefär 10 gånger större än i dag innan de börjar släppa ut på tillnärmelsevis jämförliga nivåer.

Frågeställning

Skulle du kunna tänka dig att sterilisera dig för att minska vitas förstörelse av klimatet?
Har du några förslag som snabbare kan minska utsläppen från vita länder, innan det är för sent?

Problemet: temperaturen stiger
Din lösning: skära av sig kulorna

Hur man än vänder och vrider på det hela så blir slutsatsen att du är helt jävla dum i huvudet.
Citera
2022-04-03, 17:08
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Problemet: temperaturen stiger
Din lösning: skära av sig kulorna

Hur man än vänder och vrider på det hela så blir slutsatsen att du är helt jävla dum i huvudet.

Du missar det viktigaste: temperaturen stiger PÅ GRUND AV vitas överkomsumtion.
Citera
2022-04-03, 17:31
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Mer logiskt att sterilisera kvinnorna. Såvida inte ts på allvar tror att det är hudfärgen som är avgörande, och inte vilket land man bor i.
Föreslår att ts föregår med gott exempel och bokar tid imorgon.

Jag kommer att sterra mig då jag redan har barn som jag inte har kontakt med. Onödigt att skaffa fler, då. Men problemet är ju att jag redan satt barn till världen. De som företrädesvis bör sterilisera sig är ju de unga personer som ännu inte skaffat barn.
Citera
2022-04-03, 17:59
Medlem
Citat:
Det finns många invandrare som är köpstarka höginkomsttagare i Sverige, köper de kläder
i second hand butiker?, äger inte de bilar?. Sant är att arbetlösheten är högre bland invandrare och
därmed konsumtion lägre. Men de invandrare som har jobb och svingat sig upp till medelklass och
överklass, då borde väl de också kastreras? Konsumtion har med ekonomi och samhällsklass att göra
och hudfärg är nog helt irrelevant, eller vad tror du?
Citera
2022-04-03, 18:05
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Konsumtion har med ekonomi och samhällsklass att göra
och hudfärg är nog helt irrelevant, eller vad tror du?

Ja, på ett teoretiskt plan sitter ju inte konsumtionsbeteende i hudfärgen.
Men fakta i målet är att de vita världsdelarna är de största klimatbovarna. Det kan vi inte sticka under stol med. Svarta tycks de facto leva på ett mycket mer hållbart sätt.
Citera
2022-04-03, 18:13
Avslutad
Citat:
Spelar ingen roll. Man reglerar inte temperatur med kastrering. Vänta tills det kommer en varm sommardag, skär av dig kulorna och se om det blir svalare.

Detta handlar om en djupt rotad instinkt hos lågbegåvade människor i det sekulariserade landet vi bor i: arvssynd i förklädnad av klimataktivism. Att skuldbelägga människor så att de kastrerar sig är en befängd idé.

Slutsatsen kvarstår. Du har för många kromosomer.

Om vi inte skaffar barn så spelar det ingen roll vad som händer med klimatet ditt pucko.
Citera
2022-04-03, 18:16
Avslutad
Citat:
Ja, på ett teoretiskt plan sitter ju inte konsumtionsbeteende i hudfärgen.
Men fakta i målet är att de vita världsdelarna är de största klimatbovarna. Det kan vi inte sticka under stol med. Svarta tycks de facto leva på ett mycket mer hållbart sätt.

Det är fritt fram för dig att bygga en lerhydda och äta grus och insekter. Frågan är varför du inte redan har gjort dig av med alla ägodelar och bosatt dig under en gran om du nu bryr dig så jävla mycket om klimatet?

Skär av dig kulorna och bosätt dig under en gran så får vi se om det hjälper.
Citera
2022-04-03, 18:21
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Jag kommer att sterra mig då jag redan har barn som jag inte har kontakt med. Onödigt att skaffa fler, då. Men problemet är ju att jag redan satt barn till världen. De som företrädesvis bör sterilisera sig är ju de unga personer som ännu inte skaffat barn.

Så förvånande att du är kvinna

Det fetade/ Kan tyvärr förstå det. Min sympati till dom.

Ja, det var synd att du inte "sterrade" dig innan du satte barn till världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in