2022-04-03, 17:52
Medlem
Herblaws avatar
Vad betyder det här på sikt? Bra med större företag som engagerar sig i crypto?

Och varför just NFT-program och inte egen blockkedja eller eget smart kontrakt?

Whitepaper:
https://usa.visa.com/content/dam/VCOM/regional/na/us/Solutions/documents/visa-nft-whitepaper.pdf

Nyhetsartikel:
https://techcrunch.com/2022/03/30/visa-launches-nft-program-as-it-considers-the-digital-art-a-new-form-of-ecommerce/
Citera
2022-04-03, 19:55
Medlem
Vaskamansagas avatar
Det betyder att kryptovalutor växer och blir populärare = högre värde.

Jag hatar NFTs dock. Alla ska suga på den där jävla NFT kuken hela tiden. Förlåt.
Citera
2022-04-03, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaskamansaga
Det betyder att kryptovalutor växer och blir populärare = högre värde.

Jag hatar NFTs dock. Alla ska suga på den där jävla NFT kuken hela tiden. Förlåt.

NFTs kommer bli stort, och då menar jag inte jpeg bilder som är mer proof of concept, utan att kunna bevisa ett ägarskap digitalt.
Citera
2022-04-03, 20:16
Medlem
Vaskamansagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinkmytwink
NFTs kommer bli stort, och då menar jag inte jpeg bilder som är mer proof of concept, utan att kunna bevisa ett ägarskap digitalt.

Ja fan vad kul att vi ska bli ännu hårdare tyglade av Satan. Nu kan han hålla koll på alla våra ekonomiska transaktioner och beskatta oss därefter, allt automatiskt och digitalt. Perfekt, bort med anonyma cashen och identifiera vartenda jävla andetag vi tar, sen kommer det koldioxidskatt för varje andetag.

Ja NFTs lär bli stort. Det kan vara bra, bara det inte används emot oss.
Citera
2022-04-03, 20:34
Medlem
Risken finns att det blir lite väl 1984.
Därför det är viktigt med defi. Och tror det är dit vi kommer, men behövs ett generations skifte först misstänker jag.
Bara för att NFT har många användningsområden så är ersätta cash inte en av dom.
Citera
2022-04-03, 20:37
Medlem
xeKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herblaw
Vad betyder det här på sikt? Bra med större företag som engagerar sig i crypto?

Och varför just NFT-program och inte egen blockkedja eller eget smart kontrakt?

Whitepaper:
https://usa.visa.com/content/dam/VCOM/regional/na/us/Solutions/documents/visa-nft-whitepaper.pdf

Nyhetsartikel:
https://techcrunch.com/2022/03/30/visa-launches-nft-program-as-it-considers-the-digital-art-a-new-form-of-ecommerce/

NFT har funnits i ett tag.

Med NFT kan man bekräfta kvalitén på maten som vissa butiker i Korea har gjort sedan ett par år tillbaks.

Man kan se hur kycklingen man köper för att äta har blivit behandlad/ätit sedan den var liten tills nu när du ska äta den, när den föddes mm genom att skanna QR koden som är lagrad i blockkedja.

Med NFT kan man bekräfta allt möjligt, inte bara bilder.
Senast redigerad av xeK 2022-04-03 kl. 21:13.
Citera
2022-04-03, 20:49
Medlem
Vaskamansagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeK

Med NFT kan man bekräfta kvalitén på maten som vissa butiker i Korea har gjort sedan ett par år tillbaks.

Man kan se hur kycklingen man köper för att äta har blivit behandlad/ätit sedan den var liten tills nu när du ska äta den, genom att skanna QR koden som är lagrad i blockkedja.

Det låter jättebra! Jag är på isåfall. Bara det inte används emot oss.
Citera
2022-04-03, 20:51
Medlem
xeKs avatar
Citat:
Det låter jättebra! Jag är på isåfall. Bara det inte används emot oss.

Du ändrar din inställning till det efter vad jag skrev under 1 minut?

Du borde vila huvudet och kolla upp på Wikipedia vad det är och läsa en hel del om det på nätet utan att stressa dig själv och sedan dra en slutsats.

Det borde inte vara en stor grej att göra, finns inte så många fler saker än det.

Endast typ:

1. Metaverse
2. NFT
3. Defi
Senast redigerad av xeK 2022-04-03 kl. 20:54.
Citera
2022-04-03, 20:56
Medlem
Vaskamansagas avatar
Citat:
Du ändrar din inställning till det efter vad jag skrev under 1 minut?

Du borde vila huvudet och kolla upp på Wikipedia vad det är och läsa en hel del om det på nätet utan att stressa dig själv och sedan dra en slutsats.

Det borde inte bara en stor grej att göra, finns i te så många fler saker än det?

Endast typ:

1. Metaverse
2. NFT
3. Defi

Ja! Hur vilar man huvudet? Det är ju hat och ondska som spinner runt i det snabbare än vad jag hinner blinka.

Jag söker en enkel kort lättförståelig sammanfattning på vad 1, 2 och 3 gör. När jag googlar hamnar jag bara på massa skitsidor med invecklad förklaring som är till för att läsa för någon som redan är insatt i hur det funkar. TACK.
Citera
2022-04-03, 21:39
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ja NFTs lär bli stort. Det kan vara bra, bara det inte används emot oss.

Kom igen nu, det är ju hela idén! Vet att du vet det egentligen
Citera
2022-04-03, 21:40
Medlem
Vaskamansagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Kom igen nu, det är ju hela idén! Vet att du vet det egentligen

Haha ja det är väl sorgligt men sant. ;D
Citera
2022-04-04, 00:00
Medlem
Citat:

Man kan se hur kycklingen man köper för att äta har blivit behandlad/ätit sedan den var liten tills nu när du ska äta den, när den föddes mm genom att skanna QR koden som är lagrad i blockkedja.

Det är det VeChain försöker göra. H&M och BMW har redan börjat testa konceptet.
https://www.youtube.com/watch?v=RiTYD-G5cW8
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in