2022-04-03, 11:59
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Det var alltså en rätt värdelös prestation av Ebba att vinna enligt vissa?
Att ni bara orkar hålla på.

Spänn av. Låt det bara vara, släpp det. Det var roligt för Ebba är vad i alla fall jag tänker.
Instämmer.
Starkt lopp av Ebba men än mer imponerad blir jag av Björgen!
Man kan ju lägga till att om det var en dålig prestation av Ebba, vad var det då av Emma?
Citera
2022-04-03, 12:31
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Det var alltså en rätt värdelös prestation av Ebba att vinna enligt vissa?
Att ni bara orkar hålla på.

Spänn av. Låt det bara vara, släpp det. Det var roligt för Ebba är vad i alla fall jag tänker.

Vem skriver att det var en värdelös prestation? Hon vann, men hon slog inte Björgen med jättemycket och tappade på slutet. Det var en bana som passade Ebba som hand i handsken. Om man skriver att Johaug skulle vunnit med mellan 30 och 90 sekunder har man inte för den skull påstått att Ebbas prestation var värdelös. Om någon tycker det så har ju alla som Johaug slagit i så fall varit värdelösa.
Citera
2022-04-03, 12:34
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Instämmer.
Starkt lopp av Ebba men än mer imponerad blir jag av Björgen!
Man kan ju lägga till att om det var en dålig prestation av Ebba, vad var det då av Emma?

Ja vad tycker du om Riboms insats?
Citera
2022-04-03, 14:33
Medlem
Pärmäkoski fortsätter sin karriär. https://svenska.yle.fi/a/7-10014974

Lite speciellt att ens nämna att Johaugs beslut bidrar kan jag tycka. Men förmodligen är det väl hennes egen nivå/känsla denna säsong som gör mest.
Citera
2022-04-03, 14:42
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Pärmäkoski fortsätter sin karriär. https://svenska.yle.fi/a/7-10014974

Lite speciellt att ens nämna att Johaugs beslut bidrar kan jag tycka. Men förmodligen är det väl hennes egen nivå/känsla denna säsong som gör mest.

Ja det var kanske något hon borde ha hållit för sig själv. Kul dock det som står i texten att:
Målet för den här säsongen var att ta OS-guld och nu får jag en ny chans nästa säsong.
Nåja, OS får hon nog vänta på längre än till nästa år.
Citera
2022-04-03, 14:51
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja vad tycker du om Riboms insats?
Sämre än Ebbas, alternativt formulerat - Ebbas prestation var bättre än Emmas.
Det är märkligt att ifrågasätta Ebbas prestation utan att reflektera över att Emma är så långt efter.
Citera
2022-04-03, 14:56
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Sämre än Ebbas, alternativt formulerat - Ebbas prestation var bättre än Emmas.
Det är märkligt att ifrågasätta Ebbas prestation utan att reflektera över att Emma är så långt efter.

Konstigt svar. Vem har ifrågasatt Ebbas prestation och vad har den med Riboms prestation att göra?

Ribom var drygt fem minuter efter Ebba på 30 km och nästan två minuter efter på 10 km under SM. Hon låg alltså något bättre till i senaste loppet över 50 km, men är ju långt ifrån vad hon borde vara.
Citera
2022-04-03, 15:57
Medlem
Ribom är en sprintåkare och det går att argumentera för att hennes insatser där har varit bättre än Anderssons insatser på distans denna säsong.
Citera
2022-04-03, 16:04
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Ribom är en sprintåkare och det går att argumentera för att hennes insatser där har varit bättre än Anderssons insatser på distans denna säsong.

Hon var tia på 10 km klassiskt i Lahtis 27 februari. Frida Karlsson var 16:e (21 sekunder efter Ribom), Moa Olsson nia (åtta tiondelar före Ribom) och Ebba Andersson sexa (14 sekunder före Ribom).

Ribom och Olsson har verkligen haft en svängig säsong.
Citera
2022-04-03, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Hon var tia på 10 km klassiskt i Lahtis 27 februari. Frida Karlsson var 16:e (21 sekunder efter Ribom), Moa Olsson nia (åtta tiondelar före Ribom) och Ebba Andersson sexa (14 sekunder före Ribom).

Ribom och Olsson har verkligen haft en svängig säsong.
Jag vet men jag tycker inte det gör henne till distansåkare, Frida Karlsson var sexa i Ruka men jag skulle inte kalla henne sprinter för det.

Skulle Ribom inte haft 6 sjukperioder senaste halvåret är det möjligt att hon åkt mer jämnt på distans.
Citera
2022-04-03, 16:18
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ribom har väl tydligt varit en allround åkare.
I en internationell jämförelse har hon varit något bättre i sprint än på distans, men ur ett svenskt persoektiv har hon varit bättre på distans vilket bevisas av att i VM i Oberstdorf blev hon uttagen som distansåkare - men inte i sprint. Det pratades mycket om henne inför säsongen, bland annat efter alla rullskidssegrar - som blivit bättre i sprint, men sämre på distans. I vinter är alla hennes distanslopp i världscup och OS, med undantag av tiondeplatsen i Lahti, särme än i stort sett alla distanslopp de föregående två säsongerna (med undantag av tour de ski 20/21 där hon hade problem med den höga höjden). Sen har hon haft problem med upprepade förkylningar i vinter vilket nog förklarar de svaga distansinsatserna.
Citera
2022-04-03, 16:23
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Jag vet men jag tycker inte det gör henne till distansåkare, Frida Karlsson var sexa i Ruka men jag skulle inte kalla henne sprinter för det.

Skulle Ribom inte haft 6 sjukperioder senaste halvåret är det möjligt att hon åkt mer jämnt på distans.

Fast vad någon är eller inte är har ju ingen betydelse. De insatser som görs ska bedömas utifrån resultatet. Om hon startar på distans så lär det finnas en tanke med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in