2022-04-03, 08:37
Medlem
VDV är inte "elitsoldater" i ordets egentliga mening. Deras största tillgång är att se stora och tuffa och sprida myter om sig själva. Lite av en psyop. I övrigt är de tänkta att användas som kravallpolis eller strida mot oorganiserat motstånd, som i Ungern och Tjeckoslovakien.
Citera
2022-04-03, 08:44
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Kom tillbaka till verkligheten ts.
Att människor dödar varandra kan aldrig vara underhållande!

Om man inte är helt fel i huvudet då, vill säga ! Men då ska du ju inte sitta som en liten råtta bakom din skärm utan joina kriget samt dödandet... då du tycker att det är så underhållande! Tror inte att du skulle tycka detsamma mitt i hettan dock.

Löjligt samt idiotiskt att ens uttrycka att något sådant skulle vara underhållande!
Visar ju på att du är alltför långt borta från verkligheten. Men vm vet, kanske du lär inse att det inte är så jävla underhållande när du ev själv står där och tittar in i mynningen!

Inte ens de ryska soldaterna trodde att de skulle stå där de gör idag, för bara 1 år sen.

Idiot.

Det är väl samma liknelse till galdiatorspel, väldigt underhållande att kolla på, framförallt för dåtidens människor. Varför tror du actionfilmer där folk konstant dör är det de flesta tittar på? Å andra sidan så är det Ryssland som attackerar och begått massmord, så jag tycker man kan få känna lycka i detta skede när Ukraina lyckades döda dem.
Citera
2022-04-03, 09:33
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Vi har sett i Bucha hur mänskliga ryssar är.
Ingen gråter när ryssar dör och jag hoppas ukrainarna underlåter att ta några fångar.

Du hoppas alltså på att Ukraina ska begå folkrättsbrott som ukrainarna kommer att straffas för?

Vaeför vill du det?
Citera
2022-04-03, 09:48
Avstängd
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Det är väl samma liknelse till galdiatorspel, väldigt underhållande att kolla på, framförallt för dåtidens människor. Varför tror du actionfilmer där folk konstant dör är det de flesta tittar på? Å andra sidan så är det Ryssland som attackerar och begått massmord, så jag tycker man kan få känna lycka i detta skede när Ukraina lyckades döda dem.

Personligen kan jag inte ta någon ställning till någon sida, då vi inte vet vad som har skett under dunklet de senaste 8 åren. Så jag glädjs inte åt alls att varken ryssar eller ukrainare dör. Dessutom så är det ju inte personerna som faktiskt dör ifrån rysslands håll varit helt frivilligt att gå in i krig.

Så där har vi en till faktor till varför man inte kan glädjas över att dom dödar varandra.

Sedan så är det ju löjligt att du jämnför med gladiatorerna och action filmer.

Filmer är på låtsas om det inte är en snuff film då.

O vad gällande tiden med gladiatorerna så slogs man ju väldigt mycket under den perioden vilket alla drabbades utav på ett eller annat sätt så alla var ju i princip skadade i huvudet.

Dessutom så är det längesen så går ju inte att tolka det du skriver på annat sätt än att Sverige / Svensken inte hart kommit längre i sin psykiska utveckling sen dess.

Men att som privatperson i Sverige sitta och glädjas åt att folk dör i andra länder när man själv inte personligen är inblandad i kriget är helt sinnessjukt för mig.
Citera
2022-04-03, 09:54
Medlem
TS är, som vanligt, kass.

BBCs video, som egentligen är ganska dålig (att de inte ens visar VK-inläggen t.ex.) uppger 39 bekräftat döda, som de kunnat hitta namn på, förmodligen ett hundratal totalt. Medräknat skadade så uppger de att regementet förmodligen förlorat en tredjedel av personalen. Så TS överdriver som vanligt.

TS: du behöver inte vara kass och sprida misinformation bara för att rysstrollen gör det.
Citera
2022-04-03, 10:11
Medlem
Det finns åtskilliga historiska exempel på elitförband som tar extrema förluster p.g.a. bristande underrättelser och alltför våghalsig planering. Inte minst gäller detta luftlandsatta förband, jag tänker t.ex. på slaget om Kreta 1941 och Operation Market Garden 1944.

Man kan vara hur elit som helst, blir man inskickad i en situation med felaktiga underrättelser och där fienden har ett informationsövertag så ligger man illa till.
Citera
2022-04-03, 10:47
Medlem
Totalt fiasko när ryssarnas elitförband blir slaktat av bönder och kontorister
Citera
2022-04-03, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Kom tillbaka till verkligheten ts.
Att människor dödar varandra kan aldrig vara underhållande!

Om man inte är helt fel i huvudet då, vill säga ! Men då ska du ju inte sitta som en liten råtta bakom din skärm utan joina kriget samt dödandet... då du tycker att det är så underhållande! Tror inte att du skulle tycka detsamma mitt i hettan dock.

Löjligt samt idiotiskt att ens uttrycka att något sådant skulle vara underhållande!
Visar ju på att du är alltför långt borta från verkligheten. Men vm vet, kanske du lär inse att det inte är så jävla underhållande när du ev själv står där och tittar in i mynningen!

Inte ens de ryska soldaterna trodde att de skulle stå där de gör idag, för bara 1 år sen.

Idiot.
Jag har inte skrivit på ett kontrakt att slåss för Ryssland.
jag har inte invaderat ett oskyldigt land och förstört deras bostäder. Nu när de drar sig tillbaka så avrättar de civila och minerar deras bostäder och kroppar.

De har gjort ett aktivt val att begå ondskefulla handlingar och har därmed tappat sitt värde som människor.

Putinvänliga Ryssar är parasiter, varför skulle jag vilja leva i värld med parasiter när vi har möjlighet att utrota dem?

De är råttor om ska dödas snabb och effektivt.

Frågan är snarare varför vill du leva i värld med råttor? Är du en råtta själv?
Citera
2022-04-03, 11:30
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Vad är det för källa? Ukrainska källor? Pentagon? Haha herregud… Varför köper man allt som kommer från ena sidan om man nu vet att bägge sidorna ljuger?

Källan är CNN som Expressen hänvisar till.

Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Jag tror sanningen ligger i att elit mot amatör kanske ligger 60-40 i eldstrid enskilt eller förband.
Har man inte ett direkt övertag som bombning av fiendens positioner, intel om precis vart fienden befinner sig, eller understöd av snipers eller artilleri så ryker elitsoldaterna om vi säger att motståndarna är 2-3 fler än 1 elitsoldat.

Dessutom är inte elitförbanden till för direkt strid utan har antagligen släppts ned underkamikazeförhållanden eller hamnat i sådana pga övertro på den egna förmågan eller bristande planering.

Jag tror som du, orkade bara inte skriva ut ett sådant omfattande svar. Det skulle vara intressant att verifiera att det verkligen var så ändå.
Citera
2022-04-03, 11:46
Medlem
Fullfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Ett helt regemente blir inte bara utraderat sådär. Men enligt idioterna här på Flashback skulle Ryssland ha förlorat förra söndagen… Man ska dessutom ha vandrande krematorium, Ukraina ska ha något form av spökflygplan som ingen har sett men som förstört hela den ryska armén!
Nu får man skilja på utraderat i filmisk bemärkelse och i verkligheten. I filmer slåss de till sista man med hög moral, men i verkligheten innebär 5% döda enorma förluster. 10% döda innebär inte att förbandet är "förintat" men att förbandet taktiskt är utraderat.
x% bekräftat döda innebär ett antal som inte bekräftats vara döda men som är döda. Det innebär en hel del fysiskt och psykiskt skadade soldater som behöver tas om hand. Det innebär också att grupper/plutoner/kompanier behöver slås ihop/isär.
Citera
2022-04-03, 11:46
Medlem
Ukrainarna är smartare, mer motiverade (deras land attackeras) och har dessutom stöd med materiell och underrättelser från väst. Ryssarna får bara veta vad deras travesti till media spyr ur sig. I botten ligger naturligtvis korruption och den ryska mentaliteten att det behövs en "stark man" för att styra landet. Detta krig är den yttersta konsekvensen av dessa medfödda defekter.
Citera
2022-04-03, 11:47
Medlem
men ukrainska förluster får vi aldrig veta - hur många änkor sitter det nu i EU? Får de besked eller inte??
Det får vi veta först efter kriget kanske....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in