Citat:
Ursprungligen postat av
awoke11
Det är väl samma liknelse till galdiatorspel, väldigt underhållande att kolla på, framförallt för dåtidens människor. Varför tror du actionfilmer där folk konstant dör är det de flesta tittar på? Å andra sidan så är det Ryssland som attackerar och begått massmord, så jag tycker man kan få känna lycka i detta skede när Ukraina lyckades döda dem.
Personligen kan jag inte ta någon ställning till någon sida, då vi inte vet vad som har skett under dunklet de senaste 8 åren. Så jag glädjs inte åt alls att varken ryssar eller ukrainare dör. Dessutom så är det ju inte personerna som faktiskt dör ifrån rysslands håll varit helt frivilligt att gå in i krig.
Så där har vi en till faktor till varför man inte kan glädjas över att dom dödar varandra.
Sedan så är det ju löjligt att du jämnför med gladiatorerna och action filmer.
Filmer är på låtsas om det inte är en snuff film då.
O vad gällande tiden med gladiatorerna så slogs man ju väldigt mycket under den perioden vilket alla drabbades utav på ett eller annat sätt så alla var ju i princip skadade i huvudet.
Dessutom så är det längesen så går ju inte att tolka det du skriver på annat sätt än att Sverige / Svensken inte hart kommit längre i sin psykiska utveckling sen dess.
Men att som privatperson i Sverige sitta och glädjas åt att folk dör i andra länder när man själv inte personligen är inblandad i kriget är helt sinnessjukt för mig.