2022-04-02, 22:53
Medlem
Det ryska luftburna regementet 331 består av de bästa av de bästa soldaterna inom den ryska armén. De är elitsoldater enligt ryskstandard

Uppgifter har nu framkommit att en stor del av regimetet har blivit slaktade som råttor i Ukraina. Deras överste dog redan den 12e mars.

BBC har precis släppt en video där de går igenom vart och hur de blev dödade som råttor. Mycket underhållande!
https://youtu.be/chwUmbOTjPU

Här är en artikel om slakten:

Citat:
In any war, there are units that distinguish themselves and others that become symbolic of failure. The 331st Guards Parachute Regiment had high hopes of being the first, but now represents the disintegration of Russia's plan for a quick war.

https://www.bbc.com/news/world-europe-60946340

Hur kan den ryska arméns elitsoldater ha blivit dödade så lätt?
Korruption?
Inkompetens?
Citera
2022-04-02, 23:05
Moderator
vfs avatar
Flyttar till ett forum där frågeställningen är mer relevant

Rysslands invasion av Ukraina 2022 --> Vapen och militär
/Moderator
Citera
2022-04-02, 23:05
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Det handlar om människor oavsett vilka det än nu handlar om!
Vi har sett i Bucha hur mänskliga ryssar är.
Ingen gråter när ryssar dör och jag hoppas ukrainarna underlåter att ta några fångar.
Citera
2022-04-02, 23:06
Medlem
Jag kuttrar av vällust när Ryska soldater dör i drivor i Ukraina. Varje död Rysk soldat gör Sverige lite säkrare.

Rätt lustigt däremot att ta del av den inkompetens som genomsyrar Ryska armén. I årtionden så har Sovjet/Ryssland anklagat väst för dekadent korruption medans det nu står glasklart klart att deras moral förfall är så totalt att de låtit sina väpnade styrkor förfalla till att bli ett skämt. Doktorinerna är från 80-talet, utrustningen är undermåligt underhållen och moralen har totalt kollapsat. Redan när jag läste rapporter i mitten av Februari att Ryska soldater slangar bensin ur sina egna fordon för att sälja i Vitryssland och köpa vodka så visste jag att Ukraina skulle ha goda chanser att smiska Ryssarna.

Inte för att jag klagar. De genomruttna Ryska styret gör ju allt för att lämna sig nakna och lättbekämpade.
Citera
2022-04-02, 23:08
Bannlyst
Hur många gissningsvis ingick i det där regementet från början?
Citera
2022-04-02, 23:09
Avstängd
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Vi har sett i Bucha hur mänskliga ryssar är.
Ingen gråter när ryssar dör och jag hoppas ukrainarna underlåter att ta några fångar.
De som är i krig blir ju sjuka huvudet. Vilket man kan förstå. Även om det är helt åt helvete!

Dock är det än mer åt helvete och jävligt konstigt att sitta bakom sin skärm på en trygg plats och känna lycka över att folk dör i drivor!
Senast redigerad av LostinDarkness 2022-04-02 kl. 23:12.
Citera
2022-04-02, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Nej det handlar om ryssar i det här fallet.
Och? Tror du att ukrainare är så mycket bättre i så fall. Dessutom är det väl mer eller mindre samma folk numera eftersom de har ingått i Sovjetunionen. Nutidens ukrainare har väl därmed anlag från ryssar.
Citera
2022-04-02, 23:17
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Och? Tror du att ukrainare är så mycket bättre i så fall. Dessutom är det väl mer eller mindre samma folk numera eftersom de har ingått i Sovjetunionen. Nutidens ukrainare har väl därmed anlag från ryssar.

Ska jag nämna varenda folkslag som ingår i de ryska ockupationsstyrkorna eller räcker "ryssar" som benämning på de ockupanter i Ukraina som är vår arvfiende?
Måste jag ta höjd för att du bokstavstolkar?
Citera
2022-04-02, 23:32
Medlem
BirosKorlaffs avatar
BBC är knappast objektiva eller sanningsenliga
Citera
2022-04-02, 23:33
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luriflaxfluxflax
Det ryska luftburna regementet 331 består av de bästa av de bästa soldaterna inom den ryska armén. De är elitsoldater enligt ryskstandard

Uppgifter har nu framkommit att en stor del av regimetet har blivit slaktade som råttor i Ukraina. Deras överste dog redan den 12e mars.

BBC har precis släppt en video där de går igenom vart och hur de blev dödade som råttor. Mycket underhållande!
https://youtu.be/chwUmbOTjPU

Här är en artikel om slakten:

https://www.bbc.com/news/world-europe-60946340

Hur kan den ryska arméns elitsoldater ha blivit dödade så lätt?
Korruption?
Inkompetens?

VDV är över nu. Det kommer skrivas böcker om det här episka misslyckandet i framtiden.

Det kortaste svaret är att ukrainarna är bättre i allt; materiel, logistisk och motivation!
Citera
2022-04-02, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Jag kuttrar av vällust när Ryska soldater dör i drivor i Ukraina. Varje död Rysk soldat gör Sverige lite säkrare.

Rätt lustigt däremot att ta del av den inkompetens som genomsyrar Ryska armén. I årtionden så har Sovjet/Ryssland anklagat väst för dekadent korruption medans det nu står glasklart klart att deras moral förfall är så totalt att de låtit sina väpnade styrkor förfalla till att bli ett skämt. Doktorinerna är från 80-talet, utrustningen är undermåligt underhållen och moralen har totalt kollapsat. Redan när jag läste rapporter i mitten av Februari att Ryska soldater slangar bensin ur sina egna fordon för att sälja i Vitryssland och köpa vodka så visste jag att Ukraina skulle ha goda chanser att smiska Ryssarna.

Inte för att jag klagar. De genomruttna Ryska styret gör ju allt för att lämna sig nakna och lättbekämpade.

Ja visst är det märkligt ändå när Ryssland beskyller väst för dekadens och så genomsyrar ruttenheten nästan hela det ryska systemet. Antar att korruptionen och maktmissbruket är på helt andra nivåer i Ryssland som vi bara kan drömma om i väst. På pappret må det se bra ut i Ryssland men i verkligheten finns väl bara ja sägare kvar som säger det Putin och makten vill höra.
Citera
2022-04-02, 23:40
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
BBC är knappast objektiva eller sanningsenliga

Det finns inga som är objektiva, och särskilt inte i krig, men BBC tillhör tveklöst de mest trovärdiga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in