2022-04-02, 19:09
Medlem
https://www.alingsastidning.se/nyheter/alings%C3%A5s/man-sl%C3%A4ngde-ut-80-%C3%A5ring-ur-bil-och-k%C3%B6rde-iv%C3%A4g-1.69213423

Drog ur kvinnan ur bilen och körde iväg. Stal en låda öl i Björboholm och for vidare. Vem är denna pajas
Citera
2022-04-02, 20:08
Medlem
IkeaMannen50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinHe
https://www.alingsastidning.se/nyheter/alings%C3%A5s/man-sl%C3%A4ngde-ut-80-%C3%A5ring-ur-bil-och-k%C3%B6rde-iv%C3%A4g-1.69213423

Drog ur kvinnan ur bilen och körde iväg. Stal en låda öl i Björboholm och for vidare. Vem är denna pajas
Låter som någon som spelat GTA och ville testa i verkligheten. Fanns ölen i kärringens bil eller stal han den på annat sätt?
Citera
2022-04-02, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IkeaMannen50
Låter som någon som spelat GTA och ville testa i verkligheten. Fanns ölen i kärringens bil eller stal han den på annat sätt?

Står i artikeln, ligger EJ bakom betalsida..
Citera
2022-04-02, 20:10
Medlem
IkeaMannen50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinHe
Står i artikeln, ligger EJ bakom betalsida..
Jag vill inte klicka och stödja tidningen. Men det kommer väl fram snart om någon klickar.
Citera
2022-04-02, 20:11
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Skön söndagsågren när han vaknar i fyllecellen med åtal hängades över nacken.

Dont do drugs.
Citera
2022-04-02, 20:15
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IkeaMannen50

Nja, det var ju liksom inget barn direkt, utan en man i 40-årsåldern.
Citera
2022-04-02, 23:25
Avstängd
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Skön söndagsågren när han vaknar i fyllecellen med åtal hängades över nacken.

Dont do drugs.
Vad har droger med detta att göra? Om du nu inte syftade på alkohol förstås. Men det är ju lagligt, så vad försöker du säga med det isåfall? Att ingen ska dricka alls mer eller ?
Citera
2022-04-03, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Vad har droger med detta att göra? Om du nu inte syftade på alkohol förstås. Men det är ju lagligt, så vad försöker du säga med det isåfall? Att ingen ska dricka alls mer eller ?
Misstänkt påverkad stod det i Allingsås tidning.
Citera
2022-04-03, 09:32
Medlem
Polisen:

Mannen stoppade kvinnan och ville ha en vägbeskrivning. I samband med stoppet tog han tag i henne och slängde ut henne ur bilen. han satte sig själv i bilen och körde från platsen. Kvinnan blev körd till sjukhus, chockad och fick en bula i huvudet.

Mannen tas med för provtagning, är misstänkt påverkad. Han misstänks bland annat för grovt tillgrepp av fortskaffningsmedel.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2022/april/2/02-april-1256-ran-alingsas/
Citera
2022-04-03, 09:51
Avstängd
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Personkrets3-1
Misstänkt påverkad stod det i Allingsås tidning.
Påverkad utav vad ?

Hade han vari påverkad utav droger så hade man skrikit ut det i artikeln. Nu stal han öl och då skriver man enbart "påverkad". Eller har du någon annan källa som bekräftar att han var påverkad utav droger och inte alkohol? Nu är ju alkohl en drog oxkså. Men det var inte så jag uppfattade din kommentar om att det alkoholen var inkluderad.

Men jag kanske missförstod dig, du kanske är nykterist? Då kan jag förstå din kommentar. Annars inte.
Senast redigerad av LostinDarkness 2022-04-03 kl. 09:54.
Citera
2022-04-03, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Påverkad utav vad ?

Hade han vari påverkad utav droger så hade man skrikit ut det i artikeln. Nu stal han öl och då skriver man enbart "påverkad". Eller har du någon annan källa som bekräftar att han var påverkad utav droger och inte alkohol? Nu är ju alkohl en drog oxkså. Men det var inte så jag uppfattade din kommentar om att det alkoholen var inkluderad.

Men jag kanske missförstod dig, du kanske är nykterist? Då kan jag förstå din kommentar. Annars inte.
Framför allt rånade han en äldre kvinna på hennes bil. Att han senare tog en platta öl är sekundärt.

Vi får väl se vad provtagningen visar. Att han rånar tanten påverkad strax före 13 en lördag är dock en indikation på att det inte är en vanlig fylla som gått snett.
Citera
2022-04-03, 11:52
Avstängd
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Personkrets3-1
Framför allt rånade han en äldre kvinna på hennes bil. Att han senare tog en platta öl är sekundärt.

Vi får väl se vad provtagningen visar. Att han rånar tanten påverkad strax före 13 en lördag är dock en indikation på att det inte är en vanlig fylla som gått snett.

Fast det vet man aldrig. Vet en som stal en bil helt nykter så att gm prompt måste ha gått på annat än alkohol för att sno en bil anser jag vara skitsnack.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in