2022-04-03, 05:42
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Zelenskyj är en jättebra ledare i ryssens ögon. Han leder "Ukraina" in i fördärvet för många generationer framåt. Zelenskyj är skapad äv väst. Win-win.
På samma sätt som Putin är en bra ledare i mina ögon.
Wannabe Hitler har lett in Ryssland i fördärvet. Jag hoppas och tror att den ryska befolkningen inte ska behöva lida för hans beslut i generationer.
Vem/vad skulle du säga skapade Putin?
Citera
2022-04-03, 05:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Varför fokusera på några enstaka saker och inte se helheten? Beror det på att det inte skulle vara en fördel för din politiska ideologi?

Vadå "ideologi" och vilken är "helheten" då? TS nämner viktiga saker. Zelensky är korrupt och har aldrig bidragit till fred och försoning i Ukraina. Han ingår i nätverket WEF. Där hittar du Trudeau, Magdalena Andersson, Macron, Merkel, Tony Blair. Vad gör han i det sällskapet?

Det är till tomtens stora nackdel att Sveriges riksdag ger honom stående ovationer. Bara det räcker ju för att man som svensk ska dra öronen åt sig.
Citera
2022-04-03, 06:09
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
På samma sätt som Putin är en bra ledare i mina ögon.
Wannabe Hitler har lett in Ryssland i fördärvet. Jag hoppas och tror att den ryska befolkningen inte ska behöva lida för hans beslut i generationer.
Vem/vad skulle du säga skapade Putin?

Alla tomma vodkaflaskor som Jeltsin lämnade efter sig skapade Vladimir Putin. Varken mer eller mindre.
Citera
2022-04-03, 06:20
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinderbitch
Vadå "ideologi" och vilken är "helheten" då? TS nämner viktiga saker. Zelensky är korrupt och har aldrig bidragit till fred och försoning i Ukraina. Han ingår i nätverket WEF. Där hittar du Trudeau, Magdalena Andersson, Macron, Merkel, Tony Blair. Vad gör han i det sällskapet?

Det är till tomtens stora nackdel att Sveriges riksdag ger honom stående ovationer. Bara det räcker ju för att man som svensk ska dra öronen åt sig.
Du glömde att nämna att den före detta presidenten i USA, Donald Trump har deltagit.
64 ryssar var närvarande vi senaste sammankomsten.
https://qz.com/1787763/the-list-of-delegates-to-the-2020-world-economic-forum-in-davos/
Citera
2022-04-03, 06:22
Bannlyst
Citat:
Du glömde att nämna att den före detta presidenten i USA, Donald Trump har deltagit

Det kallas för att avgränsa sig. Hur många andra räknade du upp? 55 stycken?
Citera
2022-04-03, 06:27
Medlem
jhww82s avatar
En tråd med en ledande frågeställning som endast känns som en sockerbit för alla Putin-runkare som befinner sig I Sverige (men som egentligen borde förvisas österut IGÅR). Som en hundskit på en stig dit flugor inom några minuter landar och börjar lapa i sig skiten.

Zelenskyj lever och syns, han gjuter mod i sitt folk, han har lyckats få väst att stödja den ukrainska armén med vapen i deras kamp mot orcherna som invaderat deras land. Så under denna tid så har han varit en bra ledare. Hur han var förut eller kommer vara efter denna invasion är över går inte bedömma. Nu är nu, och sen är sen.
Citera
2022-04-03, 06:34
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Alla tomma vodkaflaskor som Jeltsin lämnade efter sig skapade Vladimir Putin. Varken mer eller mindre.
Det kan nog ligga en del i det. Den ryska vodkan har nog ställt till med en hel del. Jeltsins beslut att välja Putin som sin efterträdare var inte så bra, nu när vi har facit.
Citera
2022-04-03, 06:47
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinderbitch
Det kallas för att avgränsa sig. Hur många andra räknade du upp? 55 stycken?
Jag är källkritisk. Jag anade att du valde ut några namn som passade din agenda.
Eftersom jag skrev i mitt inlägg hur många namn jag postade så så blir jag lite undrande till att du behöver fråga! Är du OK? För övrigt hör det god stil att markera när du redigerar inlägg.
Nedan är mitt inlägg oredigerat:
Citat:
Du glömde att nämna att den före detta presidenten i USA, Donald Trump har deltagit.
64 ryssar var närvarande vi senaste sammankomsten.
https://qz.com/1787763/the-list-of-delegates-to-the-2020-world-economic-forum-in-davos/
Citera
2022-04-03, 06:49
Bannlyst
Citat:
Jag är källkritisk. Jag anade att du valde ut några namn som passade din agenda

Du anade fel och har lett dig in på ett stickspår som jag inte bryr mig om.

Zelensky är iallafall bra på att dansa och se ut som en läderbög. Putin i jämförelse har stil och klass.
Senast redigerad av Tinderbitch 2022-04-03 kl. 06:52.
Citera
2022-04-03, 06:52
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Det kan nog ligga en del i det. Den ryska vodkan har nog ställt till med en hel del. Jeltsins beslut att välja Putin som sin efterträdare var inte så bra, nu när vi har facit.

När perestrojka-Jeltsin söp bort nästan ett halvt årtionde så gav man den mest intelligente, unge, KGB-agenten chansen (KGB dog beslutet). Snacka om att Putin förverkligat allt det där och dragit Ryssland från fattigdomens träsk efter Sovjetunionen till dagens Ryssland. Väst ska akta sig för Putin för han är smartare än vad många tror just nu. Folk har tappat respekten för honom. Dålig idé att göra det. Våra EU-idioter når inte ens hans fotknölar.
Senast redigerad av I-van-Toer 2022-04-03 kl. 06:55.
Citera
2022-04-03, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Han var impopulär innan kriget bröt ut

https://newsy-today.com/zelenskys-approval-rating-is-as-high-as-91-and-the-comedian-has-turned-his-momentum-into-captain-ukr aine-international-new-head-shell-newtalk/

Han verkar inte ha gjort mycket för att lösa de problem med Korruption Ukraina har haft

https://www.transparency.org/en/cpi/2021

Hans militära strategi just nu verkar vara att mer eller mindre använda befolkningen som kanonmat, alla Ukrainska män mellan 18 och 60 förbjöds att lämna trots att de flesta inte ens har någon militär erfarenhet.

Han har också uppmanat civila att beväpna sig och tillverka "molotov cocktails" vilket är ett bra sätt att öka antalet civila dödsoffer.

Hade det inte varit bättre om han effektivt bekämpat korruption så att mer pengar kunde användas till försvar istället? ha ordentlig utrustning och professionella soldater.
Nej, han är en ondskefull clowndvärg som styrs av Azov som i sin tur styrs av CIA.
Citera
2022-04-03, 08:20
Medlem
Gores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goodvibration
ja helt sinnessjukt, ändå ska väl dom som hänger på flashback vara lite mer upplyst än gemene man, tom en del av moderatorerna förstår inte det här och varnar och bannar folk såfort man skriver sanningen.
Märkligt i en tråd om en president för ett annat land så kommer det nya användare med samma agenda så fort ett par blir avstängda.....i deras första inlägg kritiseras moderatorer för att stänga av sanningssägare- stor humor.

Saken är som det skrivs på många forum, han finns på plats och är lätt att sympatisera med.
Till skillnad mot Rysslands diktator som hela tiden visar att det inte går att lita på en sådan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in