Vem fan installerar kameror i hela sitt hus? Vem behöver det? Illusionen av säkerhet får aldrig trumfa integriteten.
Med det sagt hade jag själv givetvis pekat och skrattat och ropat på kollegorna om jag jobbat på en firma som övervakar folks hus och jag hade fått syn på en fet gubbe som kör sig i röven med en dildo. Det är sånt man gör. Vi är alla bara människor och i mänskligheten ingår att skratta åt pervon.
Nu skulle detta inte inträffa eftersom du aldrig arbetat enligt dina andra inlägg här på Flashback
Nu skulle detta inte inträffa eftersom du aldrig arbetat enligt dina andra inlägg här på Flashback
Nej, det är helt rätt. Men OM.
Om jag skulle ha arbetat så skulle jag inte dra mig en sekund för att invadera mina kunders integritet i syfte att hånskratta åt deras bölder i röven eller sexuella avvikelser.
Förstår inte hur Verisure ska överleva detta. Namn och ägarbyte är nog fan ett måste.
De verkar inte ta detta på allvar. Det är ett extremt oseriöst företag uppenbarligen. Där jag jobbar hanterar vi mycket personlig och känslig information. Att ens diskutera det på någon fikarast är helt uteslutet.
De måste ha någon diagnos om de inte fattar hur oseriöst detta är. Gissar på låg medelålder bland anställda. Blir inget verisure för min del.
Som jag alltid har misstänkt så har det nu avslöjats att Verisure tittar på sina kunder och skrattar åt dom.
Anställda ropar på varandra så fort dom ser en halvnaken eller helnaken person för att titta på kunden som är helt omedveten om det hela. Bilder/skärmdumpar/filmer tas, skickas och sprids till andra anställda alltmedan kunder som betalar deras löner förväntar sig professionalism, sekretess och säkerhet men istället förnedras av de anställda på företaget.
Hur creepy är det inte att ha folk som tittar/stirrar på en genom en kamera när man rör sig i sitt eget hem, påklädd eller ej. Detta är ofredande och sexuellt ofredande om något. Bilderna sprids sedan i olika forum, jag blir inte förvånad om dom anställda har privata rum på Reddit, Facebook, Discord och andra ställen där bilder på kunder sprids.
Jag vill inte länka till Aftonhoran och Sexpressen så jag lägger inte länkar här. Ni kan enkelt googla "verisure bilder på kunder" och bekräfta att det här är sant.
Ni som har Verisures system - kolla om er router har en okänd enhet i sin lista över anslutna enheter.
En fjärrstyrare följde med i installationen. Med den kunde man larma av och på för skalskyddet - som larmar dörrar och fönster under natten.
Fjärrstyraren fick inte flyttas från sin bestämda plats, det var mycket viktigt! Men den fungerade lika bra i hela huset märkte vi (ett enplanshus), och fortsatte med den vanan, trots meddelanden och varningar från Verisure.
Sedan upptäckte jag att någon okänd enhet loggade in routern via WiFi. Det var en attack som inte gick att få bort genom blockning eller byte av lösenord.
Med hjälp av mobilen såg jag att fjärrstyraren var mer avancerad än man kunde ha anat, med en egen WiFi, som försökte få kontakt med omvärlden. Men dess signalstyrka var låg. Nu förstod jag varför det var så viktigt med placeringen av den - nära routern naturligtvis!
Då stoppade jag fjärrstyraren i en kakburk av plåt och flyttade den till garaget. Ominstallerade systemet, och som genom en tillfällighet hade den objudna gästen försvunnit. Fick ytterligare varningar från Verisure över att fjärrstyraren hade flyttats.
Tejpade över två känsliga kameralinser också.
Ni som har Verisures system - kolla om er router har en okänd enhet i sin lista över anslutna enheter.
En fjärrstyrare följde med i installationen. Med den kunde man larma av och på för skalskyddet - som larmar dörrar och fönster under natten.
Fjärrstyraren fick inte flyttas från sin bestämda plats, det var mycket viktigt! Men den fungerade lika bra i hela huset märkte vi (ett enplanshus), och fortsatte med den vanan, trots meddelanden och varningar från Verisure.
Sedan upptäckte jag att någon okänd enhet loggade in routern via WiFi. Det var en attack som inte gick att få bort genom blockning eller byte av lösenord.
Med hjälp av mobilen såg jag att fjärrstyraren var mer avancerad än man kunde ha anat, med en egen WiFi, som försökte få kontakt med omvärlden. Men dess signalstyrka var låg. Nu förstod jag varför det var så viktigt med placeringen av den - nära routern naturligtvis!
Då stoppade jag fjärrstyraren i en kakburk av plåt och flyttade den till garaget. Ominstallerade systemet, och som genom en tillfällighet hade den objudna gästen försvunnit. Fick ytterligare varningar från Verisure över att fjärrstyraren hade flyttats.
Haha, fjärrstyrare. Berätta gärna mer om hur denna ser ut. Tror du pratar om centralenheten.
Genialiskt. Du har alltså en tjänst som du effektivt nedgraderat på egen hand men du betalar fortfarande samma månadskostnad för något som inte längre ger ett skydd?
Jag berättar att FRA och Moderaterna inte har något med Verisures kameror att göra.
Av vilken anledning känner du att jag ska ha andra tankar än det jag svarar på i huvudet? Kan du inte istället hålla dig dig till ämnet?
Det faktum att människor inte tycks klara av att hantera känslig data och personuppgifter av det här slaget på ett ansvarsfullt sätt, oavsett om det rör sig om företag eller myndigheter, är väl ändå högst ontopic. Tycker det är en viktig reflektion att göra i sammanhanget och tangerar ämnet väl, även om det förstås är en viss skillnad då övervakningen sker mer i lönndom.
Är det det där företaget som har nån liten brand i reklamen, i köket där smilande kameraövervakare frågar varandra; -Hur gick det? -Jo då, familjen klarade sig med lättare rökskador i köket!
Så sitter dom o kollar när folk går runt nakna istället!? Vem installerar nått sånt frivilligt? Jag måste medicinera med Haldol mot min paranoia, men jag hittade ändå billiga övervakningskameror på Kjell & Company som jag satte upp 2 st, så kan man styra de med telefonen o den kunde riktas o zooma in min datorskärm o se allt jag gjorde! Nu, kanske jag inte gör särskilt illegala saker längre, o det finns säkert lättare sätt att kolla vad nån gör i en dator, men det känns på nått sätt inte bra. O jag brukar också gå naken hemma! Jag måste titta fysiskt, på kamerans vridning när jag är hemma!
Men jag vill titta vad mina katter sysslar med när jag inte är hemma!
Det faktum att människor inte tycks klara av att hantera känslig data och personuppgifter av det här slaget på ett ansvarsfullt sätt, oavsett om det rör sig om företag eller myndigheter, är väl ändå högst ontopic. Tycker det är en viktig reflektion att göra i sammanhanget och tangerar ämnet väl, även om det förstås är en viss skillnad då övervakningen sker mer i lönndom.
FRA och Moderaterna har fortfarande inte något som helst att göra med att anställda på Verisure tittar på filmer när deras kunder är nakna.
Vem fan installerar kameror i hela sitt hus? Vem behöver det? Illusionen av säkerhet får aldrig trumfa integriteten.
Med det sagt hade jag själv givetvis pekat och skrattat och ropat på kollegorna om jag jobbat på en firma som övervakar folks hus och jag hade fått syn på en fet gubbe som kör sig i röven med en dildo. Det är sånt man gör. Vi är alla bara människor och i mänskligheten ingår att skratta åt pervon.
Saken är den att du INTE är som andra... Du verkar sakna integritet och en del annat
Redan första gången jag hörde talas om Verisure så lät det som ett skojeriföretag. De är ett sånt där företag som anställer irriterande snicksnackare ("säljare") som har till uppgift att knacka på hos folk och förstöra kvällen genom att pladdra på om sitt jävla larm.
Har sett flera annonser där de söker säljare, och det låter som att de söker samma typer av säljpajaser som för 15 år sedan attackerade en och försökte kränga mobilabbonnemang vart man än gick.
Hade de varit ett företag med integritet och stolthet så hade de istället fokuserat på att göra sin produkt så bra att den säljer sig själv.
Exakt. Jag har själv trakasserats av dem med upprepade dörrpåknackningar och senare telefonsamtal. jag roade mig med att låtsas va intresserad och slösa deras tid litegrann
Får man fråga varför du inte bara skaffade ett traditionellt larm istället, utan kameror och objudna gäster på ditt WiFi?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!