2022-04-02, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
A-barn och högpresterade, vart får du det ifrån!?
Annjjjji Lööf är inget annat än en medelmåtta på alla sätt, med talfel dessutom.

Hon är definitionen av högpresterande A-barn. Full pott på alla ämnen i gymnasiet (plugghäst), författare, jurist och partiledare vid 38 års ålder.

Högpresterande A-barn är något du själv bestämmer om du ska vara och behöver inte spegla genialiska egenskaper utan enbart en hård vilja.

Personlighetstypen är inte den typ av människor jag någonsin valt att umgås med, ofta extremt energikrävande.
Citera
2022-04-03, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rohke01
Hon är definitionen av högpresterande A-barn. Full pott på alla ämnen i gymnasiet (plugghäst), författare, jurist och partiledare vid 38 års ålder.

Högpresterande A-barn är något du själv bestämmer om du ska vara och behöver inte spegla genialiska egenskaper utan enbart en hård vilja.

Personlighetstypen är inte den typ av människor jag någonsin valt att umgås med, ofta extremt energikrävande.

Hon var 28 år när hon blev partiledare för C.
Citera
2022-04-03, 00:25
Medlem
Hon hen eller vad man nu ska kalla det är ju ondskan själv personifierad. Får kalla kårar bara jag tänker på det.
Citera
2022-04-03, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Nej.
"Nyliberalism", eller snarare den ursprungliga liberalismen.

Svensk liberalism har av tradition varit socialliberalism.

Yes rännskita eller hårda korvar. Olika ehuru båda fortfarande är skit.
Citera
2022-04-03, 00:46
Medlem
Centerpartiet var ett bondeparti men nu försvarar de folk som Federly.
Citera
2022-04-03, 08:27
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Du är felinformerad. Det så kallade svenska tillväxtundret under Reinfeldt och Lööf är en fantasi. Facit visade att BNP per capita bara växte med 0.3% per år mellan 2006-2014, vilket har gjort att Reinfelds regeringsperiod är Sveriges sämsta åttaårsperiod sedan kriget.

Total bruttonationalprodukt växte med i snitt 1.1% per år. Mycket dåliga siffror, och det är inte bättre att tre fjärdedelar av BNP-tillväxten bestod av befolkningsökning som till skillnad från produktivitetsökning inte ökar välståndet - tvärtom.

Hoppas att du trollar.

Du glömde att världen under perioden hade den värsta ekonomiska krisen sedan 1930-talet då, så Sveriges siffror var bra.

DOCK var det inte Reinfeldts förtjänst utan Anders Borgs.
Citera
2022-04-03, 08:37
Medlem
vanarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Ett tag var de väl ett av världens rikaste partier.
Centern annonserade försäljning av sin tidningskoncern 2005, 2006 bildades Stureplanscentern. Det fanns förstås intressen som insåg att här fanns pengar att hämta. Svenskt näringslivs lobbyorganisation Timbro m.fl. började göra sig gällande hos Centern, ett parti med ett par miljarder ”på banken” är inte en oväsentlig partner.
För er som undrar hur Annie Lööf kuppades till partiledare - Rune Lanestrand fd (c) förklarar:

https://runelanestrand.com/2011/08/26/media-utser-ny-centerledare/
Citera
2022-04-03, 09:14
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
"Hans enda stora misstag"??!!

Hans sk enda stora misstag var att tvinga Sverige in på en bana som med tiden ofelbart kommer leda till en libanisering av Sverige, när de som utgjorde lejonparten av skattebasen väl lämnat Sverige för gott, där olika etniska/religiösa fraktioner kommer bedriva lågintensivt(?) krig mot varandra.

https://www.youtube.com/watch?v=ZWphqA1Slrw

Det var inte ett misstag, det var medvetna val och viljan att slå sönder samhället är samma politik som Centerpartiet moderaterna och resten av åttaklövern i riksdagen bedriver.

Tro aldrig att det vansinnet var ett "misstag" det var och är medveten politik. Alla svennar som röstade fram dem bör rannsaka sitt inre och förstå sin delaktighet.
Citera
2022-04-03, 09:50
Medlem
Hur ska hon lyckas bita sig fast som partiledare nu?
Lite Putin fasoner på den där kvinnan och avskeda alla som inte har rätt åsikter.
Likväl så censurerar C alla åsikter som inte passar på socialmedia.
Vet flera lokalpolitiker som skruvar på sig när man frågar hur i hvete de kan respresentera den där psykopaten.
Senast redigerad av skn88 2022-04-03 kl. 09:58.
Citera
2022-04-03, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Hon var 28 år när hon blev partiledare för C.

Syftningsfel av mig. Jag menar att hon är 38-39 idag inte att hon blev partiledare vid 38. Min svenska som blir sämre när jag skriver på telefonen.
Citera
2022-04-03, 10:28
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Orsaken till "stigande reallöner i 7 år", var rent taktiskt.

Det handlade hela tiden om att vara mer socialdemokrat än socialdemokraterna.
Enda sättet att lyckas med detta var att spendera mer pengar än såssarna, vilket är jävligt svårt utan en snabbt åtföljande statsbankrutt. Detta löste man fiffigt genom att sälja ut statlig egendom (inklusive Försvaret) samt att avbryta samtliga underhåll som inte var nödvändiga för att istället dela ut slantarna till befolkningen och därmed vinna deras gunst (och röster).
När bubblan sprack drog han med svansen mellan benen…

Jag som trodde du hade någorlunda koll på rent grundläggande ekonomi…
Om du läser på så ser du att det var precis tvärtom och under 2006-2014 togs för första gången steget att minska skatterna i förhållande till BNP. Sverige hade då världens näst högsta skattetryck och ligger nu på plats 5-6 med en sänkning av skattetrycket på 5-6%-enheter tack vare alliansen. man tog bort fastighetsskatt, förmögenhetsskatt, gåvoskatt, arvsskatt t.ex. Ytterligare gick till ROT och skatterabatter dvs till människor som jag som betalar skatt. Precis som ekonomerna förutspådde så gav sänkta skatter MER i skatteintäkter och Sverige har nu världens näst lägsta skatteskuld.
Citera
2022-04-03, 10:31
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
"Hans enda stora misstag"??!!

Hans sk enda stora misstag var att tvinga Sverige in på en bana som med tiden ofelbart kommer leda till en libanisering av Sverige, när de som utgjorde lejonparten av skattebasen väl lämnat Sverige för gott, där olika etniska/religiösa fraktioner kommer bedriva lågintensivt(?) krig mot varandra.

https://www.youtube.com/watch?v=ZWphqA1Slrw
Det är ju precis tvärtom tack vare de sänkta skatterna, fler stannar eller flyttar hit, och t.o.m. snåljåpen Ingvar Kamprad flyttade till slut hem efter att ha skatte-minimerat i Schweiz i 30 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in