2022-04-02, 21:13
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Kan rekommendera denna dokumentär:

https://www.svtplay.se/video/10458343/the-swedish-theory-of-love

Nej jag betackar mig för (S)(v)ts propaganda.

Förresten har du inte svarat mitt min fråga om det är konservativt att bevara svenska värderingar.
Citera
2022-04-02, 21:16
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Nej jag betackar mig för (S)(v)ts propaganda.

Dokumentären är kritisk till socialdemokratin.

Citat:
Förresten har du inte svarat mitt min fråga om det är konservativt att bevara svenska värderingar.

Nej, det tycker jag inte.
Citera
2022-04-02, 21:20
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Nej, det tycker jag inte.

Så de mest konservativa partierna är MP och V enligt din logik? För dessa partier vill ju inte bevara svenska värderingar.
Citera
2022-04-02, 21:23
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Så de mest konservativa partierna är MP och V enligt din logik? För dessa partier vill ju inte bevara svenska värderingar.

Så MP och V vill enligt dig inte bevara jämställdhet och HBTQ-tolerans?
Citera
2022-04-02, 21:24
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Bara titta på hur Jimmie Åkesson som är värdekonservativ inte kunde välja mellan Putin och Biden, det säger väl det mesta. Som tur var gillade svenska folket inte detta och Sverigedemokraterna har tappat 1-2 procent efter uttalanden enligt alla opinionsmätningar.

Få en vänsterpartist eller socialdemokrat att välja mellan Trump och Nicolas Maduro så tror jag att du får liknande svårigheter.

Det han svarade var väl annars att han föredrar amerikanska demokratiska systemet, men att välja mellan en inkompetent korrupt senil gubbe som Biden som ledare mot en auktoritär korrupt ledare som Putin som åtminstone är otroligt intelligent (han har varit det fram till Ukraina-katastrofen åtminstone) är faktiskt inte så enkelt.
Citera
2022-04-02, 21:24
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Så MP och V vill enligt dig inte bevara jämställdhet och HBTQ-tolerans?

Nej, de vill importera folk som inte är jämställda eller HBTQ-toleranta. De största homofoberna och patrarkala politikerna hittar du i MP, C och SSU Malmö.
Citera
2022-04-02, 21:36
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Få en vänsterpartist eller socialdemokrat att välja mellan Trump och Nicolas Maduro så tror jag att du får liknande svårigheter.

Det han svarade var väl annars att han föredrar amerikanska demokratiska systemet, men att välja mellan en inkompetent korrupt senil gubbe som Biden som ledare mot en auktoritär korrupt ledare som Putin som åtminstone är otroligt intelligent (han har varit det fram till Ukraina-katastrofen åtminstone) är faktiskt inte så enkelt.

Åkesson borde ha tänkt mer på optiken. Oavsett vad han anser om Biden borde han svarat Biden. Istället för att ge detta vapen till sina politiska fiender.

Medan övriga partier varit upptagna med att slakta försvaret med hänvisning till att några hot inte längre finns sedan kalla krigets slut, så har SD länge pekat på att Ryssland kan bli ett hot. Men detta track record har SD nu lyckats sjabbla bort och hamnat i en sits där politiska fiender lyckas utmåla dem som Moskva-lakejer. Samtidigt som partierna som slaktade försvaret och hävdade att Ryssland ej är ett hot är de som nu framstår som ansvarstagande.
Citera
2022-04-02, 21:47
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Om skolan är helt på flickors villkor så är skolan inte jämställd.

Nej, så klart. Det var närmast ett syrligt sätt från mig att visa på att feminister aldrig ger sig förrän 100% är för och av kvinnor. De är aldrig ute efter jämställdhet.

Satirexempel: https://pbs.twimg.com/media/EWw387vWAAIExlW.jpg
Citera
2022-04-02, 21:51
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Åkesson borde ha tänkt mer på optiken. Oavsett vad han anser om Biden borde han svarat Biden. Istället för att ge detta vapen till sina politiska fiender.

Medan övriga partier varit upptagna med att slakta försvaret med hänvisning till att några hot inte längre finns sedan kalla krigets slut, så har SD länge pekat på att Ryssland kan bli ett hot. Men detta track record har SD nu lyckats sjabbla bort och hamnat i en sits där politiska fiender lyckas utmåla dem som Moskva-lakejer. Samtidigt som partierna som slaktade försvaret och hävdade att Ryssland ej är ett hot är de som nu framstår som ansvarstagande.

Jo, SD har alltid varit klumpiga både när det gäller propaganda och otaktiska uttalanden.

SD har öppet mål här inför valet, jag skulle antagligen gå på en tour likt Trump gjorde och spela upp gamla videon på Reinfeldt, Åsa Romsson och sossar som talar om hur försvaret inte längre behövs i debatt mot SD. Romsson börjar hånskratta när Söder säger att Ryssland kan bli ett hot, och jämför det med att man ska invaderas av 10 000 tyska bögar:

www.youtube.com/watch?v=FDgKXXR8FqM&t=203s

De har öppet mål om allt från invandring till försvaret till kärnkraftsfrågan. De är bara dåliga på att ta till vara på chanserna.

Allt annat än att SD blir största partiet 2022 bör ses som ett stort misslyckande. De tycks inte ens få över 20% just nu.
Citera
2022-04-02, 21:57
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Nej, så klart. Det var närmast ett syrligt sätt från mig att visa på att feminister aldrig ger sig förrän 100% är för och av kvinnor. De är aldrig ute efter jämställdhet.

Satirexempel: https://pbs.twimg.com/media/EWw387vWAAIExlW.jpg

Ingen är någonsin nöjd med jämställdhet, för jämställdhet är ingen stark undermedveten vilja hos människor (eller djur). Ger du ena handen så vill genast den som upplever sig vara förtryckt även ta den andra handen. Det är så människor fungerar, vi är hungriga efter makt och inte att alla ska vara lika.
Citera
2022-04-02, 22:00
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Jo, SD har alltid varit klumpiga både när det gäller propaganda och otaktiska uttalanden.

SD har öppet mål här inför valet, jag skulle antagligen gå på en tour likt Trump gjorde och spela upp gamla videon på Reinfeldt, Åsa Romsson och sossar som talar om hur försvaret inte längre behövs i debatt mot SD. Romsson börjar hånskratta när Söder säger att Ryssland kan bli ett hot, och jämför det med att man ska invaderas av 10 000 tyska bögar:

De har öppet mål om allt från invandring till försvaret till kärnkraftsfrågan. De är bara dåliga på att ta till vara på chanserna.

Allt annat än att SD blir största partiet 2022 bör ses som ett stort misslyckande. De tycks inte ens få över 20% just nu.

Verkligen. SD har öppet mål. De har haft rätt i alla de stora politiska frågorna. Försvaret, migration, brott och straff, energin. Men de gör ingenting. Luften har totalt gått ur partiet.

Romssons insats i den riksdagsdebatten har åldrats ungefär lika bra som när Obama och demokraterna 2012 hånskrattade åt att Romney pekade ut Ryssland som en geopolitisk fiende:

https://twitter.com/TheDemocrats/status/260497619862835201?s=20&t=uvh8Q9f-lLf_54NrcRV9Sg

Citat:
Romney, who calls Russia our "No. 1 geopolitical foe," doesn't seem to realize it's the 21st century.
Citera
2022-04-02, 22:03
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:

Både på twitter, youtube och i alternativmedia som samnytt talas det om att SD varnade för Ryssland, men tyvärr så är det som med allt annat att det endast når de redan frälsta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in