Citat:
Ursprungligen postat av
barkie
Mig veterligen har jag inte sett något öht med substans för att Ryssland begått krigsbrott. Du bör slå upp vad det innebär.
Däremot är det hundratals, kanske t. om tusentals ukrainare boende i Mariupol som vittnat om att ukrainska armen dödat civila, tvingar dom kvar, torterar folk och skjuter mot egna byggnader.
Jag lägger viss vikt vid deras påståenden då dom är som de mest utsatta och skulle ha absolut 0 på att tjäna på att driva det narrativet.
I Tyskland och 15+ andra länder hamnar du i fängelse om du förnekar förintelsen. I Sverige kan du få böter eller fängelse om du ifrågasätter fel saker.
I Sverige ska man tycka som etablissemanget annars har man fel värdegrund och förlorar jobbet eller blir förföljd.
Jag tror inte du riktigt förstår innebörden av frihet, demokrati eller yttrandefrihet.
Den är under fullskalig attack i väst, USA och särskilt Kanada. Censuren på sociala medier är helt absurd och strider emot allt vad nyfikenhet och yttrandefrihet står för.
Du kan gärna posta vittnesmål eller uppgifter som bevisar att Ryssland begått krigsbrott. Jag har inte sett något om det, däremot det jag skrev ovan och när man torterar och mördar ryska soldater. De är skitsamma om du stöttar det (vilket du sjukt nog garanterat gör), det är krigsbrott oavsett.
Nej oberoende finns det absolut ingenting i väst eller USA som är heller. Allt är beroende av något, särskilt media som är tokstyrt. Helt bisarr skev syn på frihet, oberoende och yttrandefrihet är något du har.
Visste inte att jag skrev att de begått krigsbrott?
Tror de siktar jävligt dåligt och bryr sig inte det minsta om människoliv.
Så vi ska se till Ryssland och Ukraina för att lära oss om frihet demokrati och yttrandefrihet? Låt mig skratta.
Bara för att jag skriver att man inte behöver tro en crowdfunded journalist innebär inte att jag tror på allt västerländsk media skriver och tycker.
Din amatöranalys av mig är helt off tyvärr.
Du får inte nackskott i Sverige för att du ifrågasätter saker, sen finns det sake dom gör att du blir paria. Som är kulturellt betingat i de flesta andra länder.