Citat:
Du har helt rätt i att man ska läsa från båda sidor för att få en bra bild och tolka nyheterna efter vad som rapporteras, det är väldigt lätt att bli förblindad annars och missa vad som egentligen sker.Jag tycker han är lika trovärdig som en journalist som arbetar på en ukrainsk statskontrollerad tidning.
Jag är inte som du - jag skiter i vilken sida man rapporterar ifrån - jag bryr mig om innehållet och trovärdigheten.
Man får dra vilka slutsatser man vill om vilka nyheter eller sida som helst om man tar del av det. Men du drar slutsatser utan någon som helst grund eller fakta, bara förutfattade meningar.
När 99% av planeten rapporterar pro-ukrainska nyheter är det välkommet med nyheter från den andra sidan också, visst? Annars blir det ju lite... Vad är det ni brukar tjata om.. Just det, auktoritärt, i den benämningen.
Ni är väl emot det så det är väl positivt med skildringar från båda sidor så man får skapa sig en egen uppfattning?
Eller ska vi gå efter ditt överlägsna intellekt och bestämma oss, håll fast för livet och aldrig någonsin få bredare bild av något?
Jag är inte som du - jag skiter i vilken sida man rapporterar ifrån - jag bryr mig om innehållet och trovärdigheten.
Man får dra vilka slutsatser man vill om vilka nyheter eller sida som helst om man tar del av det. Men du drar slutsatser utan någon som helst grund eller fakta, bara förutfattade meningar.
När 99% av planeten rapporterar pro-ukrainska nyheter är det välkommet med nyheter från den andra sidan också, visst? Annars blir det ju lite... Vad är det ni brukar tjata om.. Just det, auktoritärt, i den benämningen.
Ni är väl emot det så det är väl positivt med skildringar från båda sidor så man får skapa sig en egen uppfattning?
Eller ska vi gå efter ditt överlägsna intellekt och bestämma oss, håll fast för livet och aldrig någonsin få bredare bild av något?
Det är även sant att det är en övervikt att nyheter ur ett visst perspektiv i massmedia och att annat är underrapporterat vilket i sig kan vara en orsak till att rapportera andra nyheter.
Bara för att någon rapporterar vissa nyheter betyder inte att de inte läser nyheter ur andra perspektiv utan endast att man anser att en viss rapportering saknas eller bidrar till tråden.
Personligen finner jag det positivt att det finns de som rapporterar från båda sidor däremot är jag inget fan av länkar med hånfulla kommentarer eller massa onödig gore.
Personligen hade jag föredragit om gore var förbjudet i tråden så det fick posta dem i gore avdelningen och länka till dem.
(FB) Mondo, gore och bizarre