2022-04-02, 10:34
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Patrick är en känd Kreml propagandist så hans närvaro och rapportering är stödd och kontrollerad av Kreml. Denna rapportering om kriget, förlåt den "militära special operationen" är motsats till vad oberoende media och rapportering är.

Hahaha så dom i krigszonen, på plats, till skillnad från "oberoende" media är betalda skådespelare placerade i Mariupol? Okej..

Du vet, 99% av all "oberoende" media som du kallar dom, rapporterar extremt oberoende och enbart pro-Ukraina propaganda. Majoriteten av skiten dom skrivet är bullshit eller opartisk. Skärp dig.
Citera
2022-04-02, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Men, om det här kriget inte går som ni vill så kommer ni, en än gång ha stått på fel sida av historien.

Om Ukraina vinner denna specialoperation, står de på rätt sida historien då? Och när var de gångerna de stod på fel sida?
Senast redigerad av Klevenson 2022-04-02 kl. 10:37.
Citera
2022-04-02, 10:37
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Downs syndromet och misslyckade aborten Lancaster är direkt betald av Kreml och så varit sedan 2014. Han är inget nytt fenomen som dykt upp nu. Finns en anledning att Youtube inte betalar royalty till han för hans videos.

Finns väl en anledning till att Youtube censurerar alla som säger något negativt om Ukraina och Pro-Ryssland och pro-vaccin och nej till vaccin.

Är väl ca 100 miljoner videos som är nedtagna nu. Twitterkonton spärrade vet jag inte ens. Facebook?

Jag hade aldrig tagit emot pengar av Youtube. Smutsiga jävlar.

Dock, så rapporterar han från "den andra sidan" eftersom krig (wait for it) utgår ifrån minst 2 länder i konflikt. När 99% av media propagerar för Ukraina så är det väl skönt med en som faktiskt kan skildra kriget från båda sidor?
Citera
2022-04-02, 10:37
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Du visar på din okunskap. Ryssar hatade Sovjet och ville bara vara Ryssland.
Dom sa till mig när jag nämnde Sovjet när jag jobbade i Ryssland (Sovjet då). Sovjet is politic, we are Russia.
Sovjet styrdes i grund på samma imperialistiska sätt som Ryssland.
Ingen större skillnad i mentalitet, att de gillar kapitalism innebär inte att deras grundläggande mentalitet har förändrats.

https://m.youtube.com/watch?v=kF9KretXqJw
Citera
2022-04-02, 10:40
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Det är väldigt få seriösa bedömare som haft någon annan uppfattning än att det blir ryssarna som tar hem detta, förutsatt att Nato inte lägger sig i. Samma uppfattning verkar Zelensky haft sett till hans konsekventa försök att få andra makter att blanda sig i. Det är ju det enda han pysslat med.
Vad tar man hem? Varför flyr man från Kyiv om man vinner?
Citera
2022-04-02, 10:40
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du kan inte utifrån en persons rapporter veta om du får en ’sann’ bild.

Ska jag gå efter folks pro-Ukraina twitterlänkar här då som ni gör?

Jag tycker de finns värde att skildra alla sidor av kriget, inte bara all pro-Ukraina media, det är patetiskt.

Är någon på plats och riskerar liv och lem och är i staden det diskuteras om just nu på forumet tycker jag man ska ta tillvara på det och sen skapa sig en uppfattning.

Eller så är man en jävla idiot och avfärdar och fortsätter på sin enkelspåriga väg.

Och ja, boende i Mariupol har 100% mer trovärdighet än vad ni har här med era twitterlänkar till amerikansk krigsmakt.

Tror knappast invånarna skulle tjäna på att säga de dom säger - snarare tvärtom. Eller hyr?
Citera
2022-04-02, 10:41
Medlem
Sonnenwendes avatar
Ryska soldater gör det de gör bäst, mördar civila.

https://mobile.twitter.com/markito0171/status/1510159207609348099
Citera
2022-04-02, 10:41
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Det är väldigt få seriösa bedömare som haft någon annan uppfattning än att det blir ryssarna som tar hem detta, förutsatt att Nato inte lägger sig i. Samma uppfattning verkar Zelensky haft sett till hans konsekventa försök att få andra makter att blanda sig i. Det är ju det enda han pysslat med.

Fast det här är vad många trodde tidigare innan de såg hur inkompetenta ryssarna är och innan de såg hur militärt skickliga ukrainarna är.

På papperet borde väl ryssarna vinna ändå, men det känns ju knappast klart på något sätt. Ryssarna har ju gett upp många av sina delmål, exempelvis att ta kontroll över stora städer, och satsar nu på att åtminstone inkassera ett delmål - att ockupera mindre områden i sydöstra Ukraina.

Men trögt går det. Inte ens Mariupol har de inkompetenta ryssarna lyckats ta kontroll över. Och under tiden så fortsätter Ukraina att avväpna ryssarna. Samtidigt som det strömmar in nya moderna vapen till Zelenskyj.
Citera
2022-04-02, 10:42
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Du motbevisar dig själv ovan. Genom att visa att rysk propagandist öser ut sin propaganda

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Så du, med din enorma överlägsna intelligens har slagit fast att han är propagandist? Eller är det "oberoende" media som gjort det kanske?

Men du har helt rätt - vi fortsätter med all västmedia som bara ger sanningen och pro-Ukraina nyheter konstant och inte någon som är på plats och faktiskt ser med egna ögon och pratat med boende där.
Citera
2022-04-02, 10:42
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Ska jag gå efter folks pro-Ukraina twitterlänkar här då som ni gör?

Jag tycker de finns värde att skildra alla sidor av kriget, inte bara all pro-Ukraina media, det är patetiskt.

Är någon på plats och riskerar liv och lem och är i staden det diskuteras om just nu på forumet tycker jag man ska ta tillvara på det och sen skapa sig en uppfattning.

Eller så är man en jävla idiot och avfärdar och fortsätter på sin enkelspåriga väg.

Och ja, boende i Mariupol har 100% mer trovärdighet än vad ni har här med era twitterlänkar till amerikansk krigsmakt.

Tror knappast invånarna skulle tjäna på att säga de dom säger - snarare tvärtom. Eller hyr?
På vilket sätt riskerar han liv och lem?
Citera
2022-04-02, 10:43
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
God morgon Barkie. Ny dag i inkräktarnas tjänst för att propagera för mer krig och död.
Samtidigt som du bekymrar dig över att dina klarsynta påståenden kommer bemötas med personagrepp och fjanterier så drar du inte själv för att direkt fortsätta med en förolämpning mot en annan användare. Det går bra nu va?

Där kommer killen som startade allt. Mer krig och död? Menar du USA som skeppar in tonvis med vapen och pengar? Eller UK som likväl pumpar in vapen och pengar?
. Verkar ju verkligen som dina hjältar vill ha stopp på konflikten va?

Kriget är lika troligt att ta slut som att du ska säga något vettigt inom snar framtid.
Citera
2022-04-02, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ryska soldater gör det de gör bäst, mördar civila.

https://mobile.twitter.com/markito0171/status/1510159207609348099

Ja de är sjuka störda personer, men den mest störda är så klart Putin, men han får dessa soldater att utföra fruktansvärda dåd, so att massmörda kvinnor och barn.
Han är verkligen slaktaren som Bidén nämnde, finns inget bättre ord. Han slaktar alla han kan komma över, spelar ingen roll för han om det är kvinnor eller barn, alla ska massmördas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in