2022-04-02, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Att dra in pengar på massinvandringen och mångkulturen är iallafall ingenting som jag kan stå för framförallt inte med devisen annars hade någon annan gjort det.
Att en massa människor lever ekonomiskt på den industri som massinvandringen skapat är ett jätteproblem. Tolkar, advokater och socionomer m.m.
Hela detta system är en katastrof för Sverige och ingenting som jag skulle vilja bidra till aktivt. Så nog kan man klandra människor för det.

Hur länge kommer det fungera att svensk medelklass ska betala för en massinvandringen och mångkultur som gör deras liv sämre.
Den här samhällsutvecklingen är inte hållbar och kommer bli oerhört problematisk långt före några klimatförändringarna men det tänkte väl inte miljöaktivisterna på.
Jag säger egentligen inte emot dig, men det är knappast de som du nämner som skapat massinvandringen det är politikerna. Att dom sedan profiterar på det är en annan sak.
Citera
2022-04-02, 10:29
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Jag skulle vilja se Jan Emanuel som partiledare för Sossarna än grå tråkiga kärringen Maggan!

Jan Emanuel är en riktig socialdemokrat och därför är han inte så välkommen hos dem.
Heheh, ja det hade blivit succè med en rappkäftad judelakej i debatten.
Citera
2022-04-02, 10:39
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Vilken korkad kommentar. Jan har inte bidragit till massinvandringen, han satt inte i riksdagen, han satt inte ens i kommunalfullmäktige vid denna tidpunkt. Det Jan gjorde var att använda den katastrofala flyktingpolitiken för att tjäna pengar, det ser jag inga problem med. Hade inte Jan gjort detta hade någon annan gjort det. Tvärtom hjälpte han egentligen samhället genom att ordna boende till dessa. Flyktingarna hade ändå fortsatt välla in. Lär dig skilja på olika saker innan du yttrar dig. Du är bara pinsam i din avundsjuka.
När det gäller gårdagens aktion så hyllar jag Janne, inte för att jag tycker om honom som person, utan för att han agerade. Klimataktivister har jag inget till övers för, korkat att sitta och stoppa även bussar när det är detta färdmedel som aktivisterna bland annat vill att folk ska använda

Oj, nu ändrar jag åsikt efter att du riktigt satt mig på plats

Citera
2022-04-02, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fartarallt
Man ska aldrig aldrig ALDRIG gilla asylbaroner som blivit mångmiljonärer på skattepengar samtidigt som dom är delaktiga i att ha ödelagt Sverige!!!!!!

Bra sammanfattat. Man kan gilla en enstaka handling av personen. Det är väl vad tråden handlar om. Men personen ifråga är fortfarande själva essensen av hycklande självgod girigbuk, och har i stor skala bidragit till nationens förfall.
Citera
2022-04-02, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pengabingen
Eller är det sossarna som tappat bort sig?
Absolut har de det. Men det JE framhåller, t.ex. "gör din plikt, kräv din rätt" har alltid gällt alla utom sossarna själva. De är ett maktparti utan dess like i Svensk historia och har aldrig sett det som att reglerna gäller dem.

Våra folkhjältar som Per Ahlbin gjorde jävligt mycket demokratiskt tvivelaktigt och levde inte som arbetare precis. Persson kommunaliserade skolan och förstörde den, sen försökte sossarna dölja det genom att förstöra rapporter.

Att JE då försöker lägga fram det som att sossarna tidigare stod för rim och reson, pliktrogenhet osv. är lite skrattretande.

Sen har sossarna verklig gjort mycket bra, inte minst för arbetarna. De klarade även andra världskriget mycket fint. Men JE förskönar historien och lever samtidigt som en äkta kapitalist.
Citera
2022-04-02, 10:55
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Jan Emanuel gjorde det poliserna skulle ha gjort.

Klimatterroristerna ska kastas i häktet!
Tjäna miljoner på låtsasflyktingar aka barnlajvare aka 30-åriga mongoler???

Visst polisen gör idag sitt levebröd på att bekämpa brottslighet från dessa, men de tjänar inga miljoner. Ingångslön för en polis är 25000 i månaden sist jag kollade...
Senast redigerad av Kosmos. 2022-04-02 kl. 10:58.
Citera
2022-04-02, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Att tjäna pengar lagligt då staten lockar hit, snart 2 miljoner kräk utan asylskäl är varken fel eller omoraliskt i mina ögon.
Bert Karlsson har både före samt efter 2015 varit mot massinvandring.

Gällande topic så växer Jan Emanuel ännu mer i respekt som jag ser det.

Nej, men att samtidigt kalla sig sosse blir lite äckligt. Det bekräftar visserligen åter igen hur äckliga sossar över lag är. Solidaritet och generositet, ska alltid gälla andra. Medans deras egen moral slutar vid den egna plånboken. Pressa ur så mycket skatt det bara går, så de själva har mer att ösa ur. Fy fan!

Bert Karlsson har aldrig stuckit under stol med att vara något annat än en girigbuk, vars högsta mål i livet är att tjäna pengar. Han har aldrig stått bakom högskatte-politik eller övriga sosse-mantran.

Att Jan Emanuel är en fullblods-narcissist med sociopatiska drag, var tydligt redan när han var med i Robinson. Det är säkerligen de flesta som söker sig till sådan uppmärksamhet. ”Ännu mer i respekt” antyder att han är en sådan som du ser upp till. Handlingen som är topic, kan jag respektera. Men det handlade ju bara om att Jan Emanuel ville komma fram, och hade inte han agerat, så hade någon annan som tappat tålamodet gjort det.
Citera
2022-04-02, 11:25
Medlem
Pluspoäng till Jan för det.

Är väl neutral till mannen. Lätt få förutfattade meningar om en kändis eller publik person genom bilden i media. En person kan vara jättetrevlig och bra när man väl känner denne privat. Sen har alla sin egen unika personlighet, inte fel ta för sig och sticka ut. Dom flesta i det här landet är slättstrukna och tråkiga/PK.
Senast redigerad av Lagunitas1 2022-04-02 kl. 11:27.
Citera
2022-04-02, 11:30
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Ok. Så du sitter i bilen på väg till sjukhuset och några demonstranter blockerar vägen.
Det är förbjudet att sitta på vägbanan och gör man det och blir påkörd så begår väl rimligen inte bilisten något brott. Minns de två brudarna som demonstrations-dansade på motorvägen i USA och blev påkörda av en bilist så de flög 20 meter och bröt nacken. Polisen borde ha gjort allt för att på en gång få bort demonstranterna från vägen.

Fast att veva med att "vapen" är inte lagligt så han skulle kört på dem istället.

Otroligt IQ-befriat att demonstrera mot just bilen. 85-90% av alla transporter i Sverige utförs med bil och alla jag känner älskar sin bil. Det är som att demonstrera mot Hus eller Mat bara för man bor i lägenhet eller inte behöver äta.
Senast redigerad av WatchItNow 2022-04-02 kl. 11:35.
Citera
2022-04-02, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om jag inte är på väg till min frus förlossningen eller liknande skulle jag lugnt sitta kvar i bilen, lyssna på musik och låta snuten utföra sitt jobb. Jag kan tänka mig att Jan är en sån där stressad jävel som börjar skrika om att öppna en till kassa efter en minut i Ica-kön.

Han tillhör garanterat den kategorin, vars tid och intressen är viktigast. Klockren narcissist med psykosociala drag. Bra egenskaper för politik, och för att generera inkomster utan att skapa värden. Eller för att vinna tv-lekar som Robinson, där allt går ut på att manipulera, smöra och hugga i rygg.
Citera
2022-04-02, 11:32
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Han tillhör garanterat den kategorin, vars tid och intressen är viktigast. Klockren narcissist med psykosociala drag. Bra egenskaper för politik, och för att generera inkomster utan att skapa värden. Eller för att vinna tv-lekar som Robinson, där allt går ut på att manipulera, smöra och hugga i rygg.
Och inget fel med det, bara för att demonstranterna inte har något jobb att gå till.

Man kan ju vända på det och säga att han har ryggrad och står upp för sitt samhälle, istället för att sitta tyst som en mus. Jag litar mer på honom än på en svensk politiker i riksdagen. Dock inte bergsäker på att hans Sverige är ett bättre Sverige. Men jag är helt klart villig att prova ett land där polisen omedelbart drar bort folk som sitter mitt på vägen och kör iväg dem till en polisstation. Utan batonger, våldssamhällen ger jag inget för.
Senast redigerad av WatchItNow 2022-04-02 kl. 12:28.
Citera
2022-04-02, 11:47
Medlem
Rodrigos avatar
Sen krigsbarnet i ukraina föddes har det något äldre klimatbarnet känt att det blivit dåligt med uppmärksamhet. Tur att pappa Jan hugger i lite.

inge fel i att rädda våtmarker men nångång kan det ju vara läge att komma med lite egna ideer om den saken än att sitta på en väg.
Senast redigerad av Rodrigo 2022-04-02 kl. 11:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in