Citat:
Ursprungligen postat av
Psykonaut-
Att tjäna pengar lagligt då staten lockar hit, snart 2 miljoner kräk utan asylskäl är varken fel eller omoraliskt i mina ögon.
Bert Karlsson har både före samt efter 2015 varit mot massinvandring.
Gällande topic så växer Jan Emanuel ännu mer i respekt som jag ser det.
Nej, men att samtidigt kalla sig sosse blir lite äckligt. Det bekräftar visserligen åter igen hur äckliga sossar över lag är. Solidaritet och generositet, ska alltid gälla andra. Medans deras egen moral slutar vid den egna plånboken. Pressa ur så mycket skatt det bara går, så de själva har mer att ösa ur. Fy fan!
Bert Karlsson har aldrig stuckit under stol med att vara något annat än en girigbuk, vars högsta mål i livet är att tjäna pengar. Han har aldrig stått bakom högskatte-politik eller övriga sosse-mantran.
Att Jan Emanuel är en fullblods-narcissist med sociopatiska drag, var tydligt redan när han var med i Robinson. Det är säkerligen de flesta som söker sig till sådan uppmärksamhet. ”Ännu mer i respekt” antyder att han är en sådan som du ser upp till. Handlingen som är topic, kan jag respektera. Men det handlade ju bara om att Jan Emanuel ville komma fram, och hade inte han agerat, så hade någon annan som tappat tålamodet gjort det.