2022-04-02, 01:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Framförallt kommer CEX få en större börda vad gäller att de ska veta vilken wallet de skickar från/till.

Hur det blir med resten beror på hur stor grad av efterblivenhet vi leker med här. Det återstår att se om EU vill göra oss till nya Afrika.

Jaha, så först ska jag registrera mig på en exchange, sedan ska jag registrera en wallet, sedan får jag skicka till en anonym wallet? Progress.
Citera
2022-04-02, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Jaha, så först ska jag registrera mig på en exchange, sedan ska jag registrera en wallet, sedan får jag skicka till en anonym wallet? Progress.
Om CEX låter dig skicka till en anonym wallet blir de antagligen via regleringen straffade på något sätt. Ingen frisk (icke-psykopat) inom EU har dock IQ över 80, så de kan inte förklara hur man egentligen ska lyckas följa deras regler, och konsekvensen brukar bli att aktörerna blockar hela konceptet. I det här fallet tex att CEX blockar specifikt EU-användare från att skicka till annat än andra vitlistade CEXs (samt tradfi-banker). Fortsatt fritt fram för folk som via sin skicklighet lyckats födas utanför EU.

Är bara att titta på de enorma summorna FED/SEC har kostat för amerikanska folket med deras idiotiska påhitt, och EU kan nog generellt betraktas som bra mycket värre då EU inte ens har någon fundamental ide om att man borde stödja innovation.

De driver ett krig de redan har förlorat, men de drar hela regionen med sig ned i hållet. Inklusive dig och mig, om vi bor kvar inom EU.
Senast redigerad av sebastianlarsson2 2022-04-02 kl. 04:04.
Citera
2022-04-02, 04:29
Avslutad
Det här twittret sammanfattar vansinnet ganska bra: https://twitter.com/ctoLarsson/status/1509630090967232515

Citat:
They haven’t understood that the “non-custodial wallet” _is_ the innovation.

A “custodial wallet” is not a crypto wallet at all but a database entry which we’ve had for hundreds of years.

Trying to solving e-mail crime by mandating the use of the post office.
Citera
2022-04-02, 09:39
Avslutad
Det är svårt att överblicka resultatet ifall förslaget blir "lyckat". Det innebär i så fall att Binance och liknande handelsplatser blir som ett privat sparkonton med oanvändbar kryptovaluta som man kan växla till sig statlig valuta? Kul värld med Changpeng Zhao som global centralbankschef.
Citera
2022-04-02, 09:51
Avslutad
Citat:
Det här twittret sammanfattar vansinnet ganska bra: https://twitter.com/ctoLarsson/status/1509630090967232515

Förutom att BTC till skillnad mot andra valutor är icke-statlig och hedge mot inflation eftersom den är ändlig, menar du? BTC kan dessutom inte hackas.

Men du inbillade dig alltså att USA/Ryssland/Kina m fl, skulle tillåta anonyma flöden av en ny valuta att fungera som ny världsvaluta?
Citera
2022-04-02, 09:53
Avslutad
Citat:
Det är svårt att överblicka resultatet ifall förslaget blir "lyckat". Det innebär i så fall att Binance och liknande handelsplatser blir som ett privat sparkonton med oanvändbar kryptovaluta som man kan växla till sig statlig valuta? Kul värld med Changpeng Zhao som global centralbankschef.

Varför skulle man inte kunna agera med BTC som vilken annan valuta som helst om förslaget går igenom? Varför måste du växla in till fiat?
Citera
2022-04-02, 09:54
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboybrunn
Herregud. Jag antar att du är en sådan typ av vidrig människa som skulle stå redo med batong och mata mot människor som inte vill Vaccinerar sig bara för att du fick tillfälliga befogenheter av staten.
Skatt betalar du på en vinst, inte på en transaktion.
Beskatta ändåmålet som skapar vinsten, det behövs ingen totalkontroll på vad jag sedan för över pengarna för att dom ska kunna beskattas.

Vad vi måste ha är ett fritt system som uppfyller syftet med att ha en demokrati. Ett kontrollerar system är motsatsen till demokrati.

Låter som att polletten trillat, ner då. Du får fightas mot systemet (saknar fortfarande ett rimligt alternativt förslag från dig).
Men så länge vi har dagens system, så är AML lagar fullt rimliga och skall självklart gälla krypto transaktioner som alla andra värdetransaktioner som vi har idag.

Har man inget att dölja så är det inget större problem. HAR man däremot något att dölja så är man förmodligen ett samhällsproblem, men det är en helt annat fråga.
Citera
2022-04-02, 10:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Varför skulle man inte kunna agera med BTC som vilken annan valuta som helst om förslaget går igenom? Varför måste du växla in till fiat?

Jag menar inte om förslaget "går igenom", jag menar om förslaget de facto implementeras. Går förslaget bara "igenom" så finns det mängder av bakdörrar, men lek med tanken på att det faktiskt "lyckas". Då får vi kanske en liten grupp kinesiska Bitcoin-depositörer som ersätter de traditionella centralbankscheferna. Changpeng Zhao ska tydligen redan idag vara världens 13:de rikaste person. Helt sjukt.
Citera
2022-04-02, 10:31
Avslutad
Citat:
Jag menar inte om förslaget "går igenom", jag menar om förslaget de facto implementeras. Går förslaget bara "igenom" så finns det mängder av bakdörrar, men lek med tanken på att det faktiskt "lyckas". Då får vi kanske en liten grupp kinesiska Bitcoin-depositörer som ersätter de traditionella centralbankscheferna. Changpeng Zhao ska tydligen redan idag vara världens 13:de rikaste person. Helt sjukt.

Tre frågor.

. Du gillar inte kineser alltså eller vad menar du?
. Varför är du emot att BTC blir ny världsvaluta?
. Trodde du verkligen att BTC skulle kunna bli ny världsvaluta utan att bli en reglerad valuta?
Citera
2022-04-02, 10:45
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Tre frågor.

. Du gillar inte kineser alltså eller vad menar du?
. Varför är du emot att BTC blir ny världsvaluta?
. Trodde du verkligen att BTC skulle kunna bli ny världsvaluta utan att bli en reglerad valuta?
Hela tanken med BTC är att komma BORT från staten och ge individer ekonomisk självstyre genom att själva äga och disponera sina coins utan centraliserad kontroll och insyn, att vara sin egen bank.

Ungefär som att ha kontanter som du fritt kan disponera utan att staten blandar sig i, fast i digital form.

Denna regleringshets är en bromskloss för både den tekniska innovationen och prisutvecklingen
Citera
2022-04-02, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterkuk
Det är ju inga problem för er som aldrig växlar till fiat. Kryptoentusiaster påstår ju att kryptovaluta är mycket bättre och det enda som behövs. Då så, gör aldrig någon transaktion från eller till fiat. Arbeta för krypto. Köp för krypto. Avslöja aldrig din plånbok.

Får mig att tänka på min egen tråd
(FB) Bitcoin utan fiat, värdelöst?

Där diskuteras det hur dåligt bitcoin är utan idag.
Citera
2022-04-02, 11:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Hela tanken med BTC är att komma BORT från staten och ge individer ekonomisk självstyre genom att själva äga och disponera sina coins utan centraliserad kontroll och insyn, att vara sin egen bank.

Ungefär som att ha kontanter som du fritt kan disponera utan att staten blandar sig i, fast i digital form.

Denna regleringshets är en bromskloss för både den tekniska innovationen och prisutvecklingen

Det här har vi diskuterat tidigare.

. Hur vet du vad Satoshi tänkte när han skapade BTC?
. Reglering är vägen till storskalig adaptoin. Det hade aldrig kunnat bli på något annat vis. Min mening är att Satoshi måste ha varit medveten om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in