2022-04-02, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Inte rationellt?
Han får ju kontroll över ett av världens mest bördiga jordområden!
Erövrar Ryssland hela Ukraina kan Ryssland diktera livsmedelspriserna på sikt.

Haha han är 114 ljusår från den visionen.
Tack för skratt.
Ryssland tar aldrig hela Ukraina.
Citera
2022-04-02, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Ukraina verkar inte alls sugna på några eftergifter längre.

https://www.foxnews.com/politics/zelenskyy-to-fox-news-ukraine-will-not-accept-any-outcome-besides-victory
Ukraina ser att de inte bara kommer kunna försvara sitt land utan även att kunna slå tillbaka och återta Krim och Donbass området...
Citera
2022-04-02, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Inte rationellt?
Han får ju kontroll över ett av världens mest bördiga jordområden!
Erövrar Ryssland hela Ukraina kan Ryssland diktera livsmedelspriserna på sikt.

Ja, exakt som Sovjet gjorde och som ledde till deras seger...
Citera
Medlem
Ryssland har blivit totalt förnedrade och kommer så förbli så länge Putin sitter kvar.
Citera
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Ja jag bara tänker att som skandinav vet man väldigt lite om vad som händer. Det är Putin och sen bara ett stort ingenting. Världens största land, så det kanske finns en komplicerad historia bakom som är mer än vad Putin ensam "ville" vilket är det narrativ vi bjuds på nu. Finns säkert en krångligare sanning som är svårare att sälja eftersom den kräver för mkt av läsaren (konsumenten)😊
Menar du ryssland? Landet bestod under kommunismen av en gigantisk byråkratiapparat som egentligen inte fungerade, en industri som haltade i brist på varor och teknik. Sen fanns inofficiellt en väl utbyggd "maffia" som såg till att industrin fungerade. De förmedlade varor, gjorde affärer och såg till att allt flöt när inte partibyråkratin klarade av något. Det är ur denna "maffia" som hade mycket goda kontakter och pengar som dagens oligarkklass är rekryterad. Och det är på alla nivåer, från kvartersbossar upp till megaoligarker som Roman Abramovich.
Putin är länken mellan oligarkerna och den nya byråkratin som ärvt sina privilegier från den gamla. Ett tjuv- och rackarpack som kliar varandras ryggar och som samfällt kämpar för att slå ner alla som hotar deras positioner.
Citera
2022-04-02, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Ah, jag tvivlade på att det verkligen var Ukraina som attackerade bränsledepån, men nu när jag sett ditt meddelande så råder det inte längre några tvivel att det var Ukraina som utförde attacken.

Pinsamt för rysslands luftförsvars rykte.

Jaså.
"ZELENSKYJ: DE AVFYRADE MISSILER SJÄLVA

Efter att missiler träffat oljedepåer i ryska Belgorod skyllde Ryssland på Ukraina – som har nekat till anklagelserna.

Nu uppger Ukrainas president Volodymyr Zylenskyj att det var Ryssland som bombade."

https://www.expressen.se/nyheter/senaste-nytt-om-invasionen-av-ukraina/

Så antingen har du fel uttabarahelvete eller så är Zelenskyj och Ukraina värsta lögnarna med tanke på förnekandet och då kan man ju fråga sig hur mycket annat har dom ljugit om i konflikten.

Lose lose situation för dig bubben.
Citera
2022-04-02, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Det är inte så enkelt. Enligt västerländska opinionsundersökningar har Putin stöd från 80 procent av befolkningen. Ryssar i gemen känner att landets själva existens står på spel.

Det kan jämföras med Serbien under och efter Jugoslavien-kriget. Än idag hatar Serberna väst.

Jaha och hur fan gick det för serberna?
De kan hata hur mycket de vill. Varenda viktig uppfinning de använder, kommer från Väst.
De hatar uppenbarligen inte Västs vetenskap.
Ryssar och araber har samma problem....

Putins folkliga stöd är ett skämt

Det är en diktatur. Är du obekväm och snackar för mycket, kommer Putins thugs och sparkar sönder dina njurar eller waterboardar dig. Det är ingen lek.

Jag skulle också säga Heja Putin! om jag var ryss.

Att ryssarna verkligen stödjer detta krig, har jag otroligt svårt att tro. De är förtryckta och felinformerade.
När sanningen om kriget sipprar in i Ryssland, är Putin rökt.

Attacken på ryskt territorium (oljedepå) var det senaste svaghetstecknet, omöjligt att snacka bort.

Ryssland krackelerar.

Man kan inte ens försvara sitt territorium.

Patetiskt.
Citera
2022-04-02, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevenson
Och nu kan du försöka plåstra om din arma själ.... 🤣

Efter att missiler träffat oljedepåer i ryska Belgorod skyllde Ryssland på Ukraina – som har nekat till anklagelserna.

Nu uppger Ukrainas president Volodymyr Zylenskyj att det var Ryssland som bombade."

Om nickedockan Zelenskyj ljuger här med förnekandet vad mer har dom ljugit om i konflikten? Eller pratar han sanning och jag hade rätt?
I vilket fall, så är det du som behöver plåster.
Citera
2022-04-02, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jaha och hur fan gick det för serberna?
De kan hata hur mycket de vill. Varenda viktig uppfinning de använder, kommer från Väst.
De hatar uppenbarligen inte Västs vetenskap.
Ryssar och araber har samma problem....

Putins folkliga stöd är ett skämt

Det är en diktatur. Är du obekväm och snackar för mycket, kommer Putins thugs och sparkar sönder dina njurar eller waterboardar dig. Det är ingen lek.

Jag skulle också säga Heja Putin! om jag var ryss.

Att ryssarna verkligen stödjer detta krig, har jag otroligt svårt att tro. De är förtryckta och felinformerade.
När sanningen om kriget sipprar in i Ryssland, är Putin rökt.

Attacken på ryskt territorium (oljedepå) var det senaste svaghetstecknet, omöjligt att snacka bort.

Ryssland krackelerar.

Man kan inte ens försvara sitt territorium.

Patetiskt.

Ja, man kan tycka att det är tragiskt. Men ryssarna sluter upp. Just för att de känner att landets existens står på spel.

Citat:
MOSCOW: Vladimir Putin's ratings have seen a boost since the start of military actions in Ukraine, the independent Levada Centre said, with over 80 percent of Russians saying they support the Russian president's actions.
The first poll conducted by Levada since Moscow sent troops into Ukraine on February 24, said 83 percent of Russians approve of Putin's actions, up from 71 percent in early February.

https://m.timesofindia.com/world/europe/putins-popularity-up-since-start-of-ukraine-conflict-poll/amp_articleshow/90581687.cms

Citera
2022-04-02, 08:48
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Det är inte så enkelt. Enligt västerländska opinionsundersökningar har Putin stöd från 80 procent av befolkningen. Ryssar i gemen känner att landets själva existens står på spel.

Det kan jämföras med Serbien under och efter Jugoslavien-kriget. Än idag hatar Serberna väst.

Ja, det är märkligt måste jag medge att Putin har stöd av hela 80% av det ryska folket.
Jag kan förstå att nordkoreaner är hysteriska i sin kärlek till sin totalitära tyrann men jag hade högre tankar om ryssar. Trodde de var coolare och kunde genomskåda hur Putin lurar in dem i masshysteri och in i ett vansinnigt destruktivt krig.
Det kanske är väl motiverat med sanktioner som slår mot hela det ryska folket då?

Sen om Ryssland får en ny regim kan bandet snabbt börja backas till det bättre. Hela folket behöver KBT-terapi där de får lära sig att omvärlden inte vill dem illa, att deras existens inte står på spel, att "supernazister" är deras egna hjärnspöken, att de får vara kompis med resten av Europa så länge de utifrån egna villfarelser inte attackerar och hotar Europa.
Citera
2022-04-02, 08:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Jaså.

Så antingen har du fel uttabarahelvete eller så är Zelenskyj och Ukraina värsta lögnarna med tanke på förnekandet och då kan man ju fråga sig hur mycket annat har dom ljugit om i konflikten.

Propagandakriget äger zelinski .

1.ryssarn spränger sin egen oljedepå=de är ynkryggar som inte törs kriga (dvs saboterar sin egen förmåga)
2.Ukraina kan närhelst de önskar förinta ryska mål inne i Ryssland med sina ”odödliga helikopterspöken” och soldater med pungkulor större en Putins trasiga ego…
Citera
2022-04-02, 08:54
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Jaså.

De börjar väl använda Rysslands skittaktiker mot dem själva så säkerligen utförde de en "fredliga specialattack" i Ryssland för att sedan totalförneka det.
Det finns inget skäl att bete sig moraliskt mot en sådan degenerad patologisk lögnare som den ryska regimen är.

Eller så utförde faktiskt Ryssland den mot sig själva i någon märklig false-flag attack.
Putin gav ju order om att spränga hyreshus i Moskva med hundratals döda som följd för att få en förevändning att gå in i Tjetjenien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in