2022-04-02, 06:20
Medlem
Revejs avatar
https://www.bbc.com/news/world-europe-60946340

Ny rapport som visar på kraftiga förluster för Rysslands elitstyrka 331:a fallskärmsregemente, minst 40 döda inklusive deras befäl.

Putin sjuk i sköldkörtelcancer,, som Flashback räknat ut för längesen beror hans svullna ansikte på steroider. Nu är detta uppgifter vi får ta med lite salt men låter väldigt sannolikt. Får bara hoppas med han inte hinner göra något riktigt galet innan han dör, förhoppningsvis tar någon honom bort från sitt lidande snart.
https://www.telegraph.co.uk/world-news/2022/04/01/vladimir-putin-visited-cancer-doctor-35-times-bathes-deer-antlers/
Citera
2022-04-02, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
https://www.bbc.com/news/world-europe-60946340

Ny rapport som visar på kraftiga förluster för Rysslands elitstyrka 331:a fallskärmsregemente, minst 40 döda inklusive deras befäl.

Putin sjuk i sköldkörtelcancer,, som Flashback räknat ut för längesen beror hans svullna ansikte på steroider. Nu är detta uppgifter vi får ta med lite salt men låter väldigt sannolikt. Får bara hoppas med han inte hinner göra något riktigt galet innan han dör, förhoppningsvis tar någon honom bort från sitt lidande snart.
https://www.telegraph.co.uk/world-news/2022/04/01/vladimir-putin-visited-cancer-doctor-35-times-bathes-deer-antlers/

Ja det är lite skrämmande. Om ha nu är sjuk, så pass sjuk at han kanske dör i cancer så kanske han vill "go out with a bang" så att säga. Han kanske vill förstöra så mycket han kan innan han dör. Det kanske innebär kärnvapen också. Försöker tänka mg in i hans förstörda psyke, kan det vara så att han ser sig själv som misslyckad och tänker, jag kommer ändå dö, så varför inte skicka kärnvapen till Europa, det blir inte mitt problem ändå, för jag kommer dö?
Citera
2022-04-02, 06:32
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Det här har jag missat, vad handlar detta om?
Menar du de sju busslasterna som evakuerade strålskadade ryssar till Belarús?
Handlar väl om att de grävt skyttevärn där de inte borde.
Citera
2022-04-02, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Ja det är lite skrämmande. Om ha nu är sjuk, så pass sjuk at han kanske dör i cancer så kanske han vill "go out with a bang" så att säga. Han kanske vill förstöra så mycket han kan innan han dör. Det kanske innebär kärnvapen också. Försöker tänka mg in i hans förstörda psyke, kan det vara så att han ser sig själv som misslyckad och tänker, jag kommer ändå dö, så varför inte skicka kärnvapen till Europa, det blir inte mitt problem ändå, för jag kommer dö?

Även om har cancer och är döende så enligt flera källor och beteende så älskar han sina barn och barnbarn. Så jag ser det om osannolikt. Dessutom ska rysslands existens vara hotat. Så det finns stor chans att militären vägrar lyda order.

England och Frankrike har 200-500? Missiler och en andra slagsförmåga. Även om USA inte skulle svara.
Citera
2022-04-02, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Även om har cancer och är döende så enligt flera källor och beteende så älskar han sina barn och barnbarn. Så jag ser det om osannolikt. Dessutom ska rysslands existens vara hotat. Så det finns stor chans att militären vägrar lyda order.

England och Frankrike har 200-500? Missiler och en andra slagsförmåga. Även om USA inte skulle svara.

Visst kan NATO svara, men det hjälper ju bara som ett svar på eventuella städer han redan har förstört.
Vore fruktansvärt om han skickar kärnvapen till England, Tyskland, Frankrike och kanske Sverige.

OM det skulle hända och om de landar så skulle NATO troligen bomba sönder Ryssland, men vad hjälper det de länder som redan blivit drabbade? Inte alls, men det är så klart en nödvändig motaktion.
Citera
2022-04-02, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Visst kan NATO svara, men det hjälper ju bara som ett svar på eventuella städer han redan har förstört.
Vore fruktansvärt om han skickar kärnvapen till England, Tyskland, Frankrike och kanske Sverige.

OM det skulle hända och om de landar så skulle NATO troligen bomba sönder Ryssland, men vad hjälper det de länder som redan blivit drabbade? Inte alls, men det är så klart en nödvändig motaktion.

Som sagt inget tyder på att Puttin har blivit vansinnig. Och han älskar sin familj. Plus han vill inte att ryssland ska gå under. Han vill göra Ryssland stort igen. Han är paranoid men det har alla ryska ledare varit sedan Ivan den förskräklige.
Citera
2022-04-02, 06:45
Medlem
https://twitter.com/Osinttechnical/status/1510094022970417160?s=20&t=-Ycy5bd1oWfBd4Ttq_48Dg

Hävdas att detta är starstreaks första offer i Ukraina riktigt fin träff oavsett

Mördarfågeln blev vingklippt
Citera
2022-04-02, 06:45
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Som sagt inget tyder på att Puttin har blivit vansinnig. Och han älskar sin familj. Plus han vill inte att ryssland ska gå under. Han vill göra Ryssland stort igen. Han är paranoid men det har alla ryska ledare varit sedan Ivan den förskräklige.
Ryssland är redan stort. Till ytan, och det får Putte nöja sig med.
Okej, det är en stor olje, gas och kärnvapen nation också.
Men sen får det räcka.
Vi kan inte ge världens största nation mer land för att Putin fått i sig starka medikament.
Citera
2022-04-02, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Anfall är bästa försvar
Har jag hävdat. Nu kanske Ukraina vågat ta det steget.
Bomber mot ryska städer i framtiden?

Öga för öga, tand för tand. Smaka på sin egen medicin.

Det finns fördelar med anfall. Då kan man välja mål. Nackdelen är man väcker den Ryska björnen från sin vinterslummer. Ukraina lyckades starta ett folkets krig mot anfallaren. Ukraina ska inte göra samma sak med Ryssen. Dvs få till ex få de ryska krigsmödrarna och ställa sig bakom kriget. Ukraina ska endast välja specifika mål där få människor dör men den ryska krigsmakten lider stor skala.
Citera
2022-04-02, 06:49
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Det här har jag missat, vad handlar detta om?

Hen menar att några måste ha varit nere och rotat i reaktorn och att andra säger sig också ha samma problem.
Citera
2022-04-02, 06:50
Medlem
Den underliga utflykten till Tjernobyl, vad tror ni om den?
Den rationella förklaring som gavs, var att ryssarna behövde korsa Tjernobyl för att nå Kiev (samt att Tjernobyl skulle säkras).

Båda förklaringarna låter tunna och dessutom bröt ryssarna upp snabbt. De var bara där i en månad.

Ryssarna säkrade dessutom ingenting.
De försämrade säkerheten för sig själva och för Ukraina.
Och sannolikt har ryssarna skadats pga radioaktivitet.
De kan knappast ha gjort nån vinst som motiverar framtida cancer.

Och pratet om skyddsvärn, låter idiotiskt.

Vad fan vad meningen?

Är det så enkelt som att Putin offrar obildade soldater, för att få tillgång till avfall, material till dirty bombs?

Håller man på med sån skit, är väl Tjernobyl en guldgruva?

Jag bara spekulerar. Men nån dold plan bör finnas.
Citera
2022-04-02, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Ryssland är redan stort. Till ytan, och det får Putte nöja sig med.
Okej, det är en stor olje, gas och kärnvapen nation också.
Men sen får det räcka.
Vi kan inte ge världens största nation mer land för att Putin fått i sig starka medikament.

Putin följer Ivan Ilyans och Alexander Dugins ideologiska tankar. Då är UKraina och Ryssland ett land. Dugin har till med sagt att dagens Ukrainare kan man rensa ut.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ivan_Ilyin

https://en.wikipedia.org/wiki/Aleksandr_Dugin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in