2022-04-02, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Det har inget med alkohol att göra.

Isolerar du ett land med propaganda så skulle även nykterister falla för det.
*Swoosh*
Hörde du? Det var mitt skämt som flög över ditt huvud.
Självklart fattar jag att det inte har med alkohol att göra, det förstår du nog själv.
Citera
2022-04-02, 00:56
Medlem
Ravatoss avatar
Fy fasen vad det brinner Kharkiv nu.

https://www.youtube.com/watch?v=uJVDgf97j38
Citera
2022-04-02, 00:58
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Fy fasen vad det brinner Kharkiv nu.

https://www.youtube.com/watch?v=e2gC37ILQmk
Ja, det har verkligen eskalerat under den senaste timmen.
Citera
2022-04-02, 01:02
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:

Ja. Men vad är det som brinner? Skog?
Citera
2022-04-02, 01:02
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Det har inget med alkohol att göra.

Isolerar du ett land med propaganda så skulle även nykterister falla för det.
Till och med så att nykteristerna i många fall faller lite extra enkelt för propagandan ja.Så,det har verkligen inte ett skit med alkoholisering att göra nej.Sedan så är det en fullständigt påhittad siffra att 50% av den ryska befolkningen är alkoholiserad.Det är inte 1978 där längre,och bara för att vodkan är billig så halsas den inte mer än vad gemene svensk gör per vecka.Att ta en liten nubbe efter maten är vanligt i ryssland ja,men den är inte flaskvis eller på något sätt annorlunda än ett par glas vin som de flesta i världen gladeligen tar till kvällsmaten.
Citera
2022-04-02, 01:04
Medlem
Tydligt att vi är i en ny fas nu.

1. Ryssarna försökte göra en amerikansk sk "Thunder Run". Dvs rycka in i en fiendes centrum och chocka till underkastelse. Totalt fiasko.

2. Nu samlar Ryssland trupperna på traditionellt sätt. Artilleri. Artilleri. Sen flytta in.

Det här kommer att bli väldigt mycket mer blodigt vem som än vinner.
Citera
2022-04-02, 01:06
Medlem
NiceChaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Fler och fler krigsförbrytelser upptäcks nu när Ryssarna har flytt från områdena väster om Kiev. Det ligger mördade civila överallt. Jag länkar inte filmerna för de är för hemska. Nu spelar det ingen roll vad Putin gör han är märkt som krigsförbrytare och kommer att bli efterlyst för det. Han kommer bara kunna umgås med andra diktatorer och vara en paria i resten av världen. Han kan avsluta kriget men det slutar inte där. Det finns för många väldokumenterade övergrepp som olika jurister kommer att driva oavsett fredsavtal och annat. Det försvinner inte. Det blir som efter kriget i Jugoslavien, de fick till sist lämna ut alla krigsförbrytare.

Krig e krig och så länge du har ett militärt eller politiskt stöd i världen så blir du kramad av demokratiska ledare. Om jag varit chef så skulle vi isolera både Ryssland och Kina nu direkt. Men det kan vi inte göra för våra politiker har gjort oss alldeles för beroende av dem.
Citera
2022-04-02, 01:08
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1

Det här kommer att bli väldigt mycket mer blodigt vem som än vinner.

Tror också vi är långt från ett slut. Mongolerna lär komma tillbaka igen, de fick stryk i rond 1 men vi kör till rond 12. Det blir långdraget.
Citera
2022-04-02, 01:10
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Fler och fler krigsförbrytelser upptäcks nu när Ryssarna har flytt från områdena väster om Kiev. Det ligger mördade civila överallt. Jag länkar inte filmerna för de är för hemska. Nu spelar det ingen roll vad Putin gör han är märkt som krigsförbrytare och kommer att bli efterlyst för det. Han kommer bara kunna umgås med andra diktatorer och vara en paria i resten av världen. Han kan avsluta kriget men det slutar inte där. Det finns för många väldokumenterade övergrepp som olika jurister kommer att driva oavsett fredsavtal och annat. Det försvinner inte. Det blir som efter kriget i Jugoslavien, de fick till sist lämna ut alla krigsförbrytare.
Jag håller med dig.

Det är också en ganska farlig situation, att det nu inte längre spelar roll om Putin skulle avsluta detta krig på ett "snyggt" sätt.

Han har redan bränt alla broar och kommer aldrig kunna bli förlåten, oavsett om han skulle avsluta kriget inatt.

Vad har han att förlora på att fortsätta med krigsbrott när han ändå har förstört alla sina relationer med omvärlden? Inget, och därför är detta en farlig situation, inte bara för Ukraina utan även omvärlden.
Citera
2022-04-02, 01:13
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Ja. Men vad är det som brinner? Skog?
Jag har faktiskt ingen aning, jag har svårt att bedöma det.

Jag spolade tillbaka från starten för att se hur det utvecklades. Att det skulle vara en skog som brinner låter inte helt osannolikt men det är bara en vild gissning.

Kanske har vi någon pyroman i tråden som kan avgöra det.
Citera
2022-04-02, 01:13
Medlem
Nu hotar USA även Indien. Suck..!
Bara för att USA har hittat på sanktioner mot Ryssland så ska alla dansa efter deras pipa.
Europa gör naturligtvis exakt det USA säger…

USA hotar nu Indien:
https://www.newsweek.com/us-india-russia-sanctions-consequences-ukraine-invasion-1694076?amp=1
Citera
2022-04-02, 01:15
Medlem
sneebeens avatar
Citat:

Har sett likadant ut de senaste 4 timmarna så tror att det är frysta cam eller något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in