2022-04-01, 22:38
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Nei, jeg vet ikke hvilke saker det var snakk om. Som sagt så vil det være veldig interessant hvis det finnes likhetstrekk til denne saken.

Du skreiv:

"Dersom TH hadde vist spesiell interesse for saker med likhetstrekk til denne saken, f.eks. Fabian Bengtsson-saken, så hadde det vært mer interessant."

Konteksten din blir da at TH ikke hadde interesse for saker med likhetstrekk.

Når forandrer du ordlyden til noe annet.

Men uansett. Det dreide seg om uoppklarte drapssaker, og at sakene ikke hadde noe med han å gjøre.
De var fra andre deler av landet. Da er det spesielt å ha slike artikler når man selv blir siktet for, nettopp, drap, som på lang vei er uoppklart. Ingen er dømt ennå selv etter snart 4 år.
Vi har svært få uoppklarte drap i Norge, så jeg ser ikke noen annet grunn til at han hadde disse artiklene enn at han ville "lagre" disse opplysningene for å selv kunne begå et uoppklart drap uten at det avgir noen elektroniske spor.
Som Kornblomst var inne på, så er det en grunn til at det holdes hemmelig hvilke artikler det var snakk om.
Ved å studere gamle krimsaker, så lærer han seg hvordan politiet jobber.
Citera
2022-04-01, 22:39
Medlem
Å sammenligne krimbøker med avisutklipp viser bare at noen ikke vil ta innover seg hvorfor politiet har fattet interesse for dette funnet. Den spesielle interessen for uløste drapssaker er ganske sær og spesifikk, og neppe noe man finner mye av hjemme hos folk flest.
Citera
2022-04-01, 22:43
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Jeg vet i alle fall at jeg tok vare på aviser med interessante artikler, f.eks. om Orderudsaken og Birgitte Tengs-saken. Hva gjorde du før du fikk internett?

Tullprat.
Citera
2022-04-01, 22:48
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Å sammenligne krimbøker med avisutklipp viser bare at noen ikke vil ta innover seg hvorfor politiet har fattet interesse for dette funnet. Den spesielle interessen for uløste drapssaker er ganske sær og spesifikk, og neppe noe man finner mye av hjemme hos folk flest.

Ja, har aldri hørt om noe liknende.
Min farmor samlet på aviser. Hun hadde halvannen meter med aviser. Men det var fordi at hun ga disse til en gammel dame på landet som brukte disse som underlag for kyllinger, ender og høns hun hadde der.
Ellers kanskje man bruker aviser for opptenning i ovnen.
Hvis man klipper ut artikler, så må det være hvis man har noen personlig tilknytning. Brudebilde, konfirmasjonsbilde, eller kanskje en dødsannonse.
Citera
2022-04-01, 22:53
Medlem
Citat:
Jeg vet i alle fall at jeg tok vare på aviser med interessante artikler, f.eks. om Orderudsaken og Birgitte Tengs-saken. Hva gjorde du før du fikk internett?

Exactly. Når internett ikke fantes da sparte man på avisutklipp.
Citera
2022-04-01, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Hvis man klipper ut artikler, så må det være hvis man har noen personlig tilknytning. Brudebilde, konfirmasjonsbilde, eller kanskje en dødsannonse.

Det trenger ikke være det. Kan også være interessante hendelser.
Citera
2022-04-01, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, har aldri hørt om noe liknende.
Min farmor samlet på aviser. Hun hadde halvannen meter med aviser. Men det var fordi at hun ga disse til en gammel dame på landet som brukte disse som underlag for kyllinger, ender og høns hun hadde der.
Ellers kanskje man bruker aviser for opptenning i ovnen.

Ja, det er nok stort sett det vanlige folk gjør i forhold til avisutklipp. Det handler ofte om familiære ting.
Forøvrig ser vi at noen her later som om internett ikke var kommet til Norge i 1999, da Orderuds-saken ble kjent...
Citera
2022-04-01, 23:05
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, det er nok stort sett det vanlige folk gjør i forhold til avisutklipp. Det handler ofte om familiære ting.
Forøvrig ser vi at noen her later som om internett ikke var kommet til Norge i 1999, da Orderuds-saken ble kjent...

Ja, jeg satt da å surfet på TV2s nettsider allerede i 1997.
Og Abbas-drapet på Lørenskog var jo i 2006.
Citera
2022-04-01, 23:06
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det trenger ikke være det. Kan også være interessante hendelser.

Men er det ikke lettere å skrive det ut fra nettleseren?
å, nei, jeg glemte av, TH får jo ikke til å bruke verken datamaskin, telefon eller minibankkort, glem det.
Citera
2022-04-01, 23:11
Medlem
Citat:

Exactly...? Du vet altså ikke at Norge hadde internett flere år før Orderudsaken i 1999...
Citera
2022-04-02, 02:40
Medlem
Orderudfallet

https://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9907/19/kristin.html
Citera
2022-04-02, 07:23
Medlem
Citat:

Akkurat. Men dette er vanskelig å forstå for noen som ikke kjenner til tiden før den digitale tidsalderen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in