2022-04-01, 19:25
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Det är inte tilåtet att störa på det sättet. Om jag inte hade bråttom skulle jag vänta tills snuten rensat vägbanan. Men om jag hade en tid för cancerbehandlig på sjukhuset och jag skulle riskera att missa den. Då blir jag desperat och tar jag fram fälgkkorset. Tror ingen av dem räknar med möjligheten att bli misshandlade kanske dödade, men så blir det när man hänsynslöst kränker och förhindrar andras livsavgörande behandlingar.

Och medans något så spännande händer dig så kan du hammra vidare på tangentbordet.
Citera
2022-04-01, 19:35
Medlem
BaraBiffens avatar
Hade det varit nazister eller huliganer skulle polisen kört bort dessa på under 5min.
Citera
2022-04-01, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah
Jag gillar redan Jan Emanuel. Det här gjorde bara att jag gillar honom ännu mer.

Hoho saxat från en högt likead kommentar om Will Smith va? Såg den tidigare idag
Citera
2022-04-01, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Då hade jag tafsat tillbaka på dig.

Håller inte med dig om demonstrationsmetoden, civil olydnad är något vi ska värna om.
Är det civil olydnad att inkräkta på andra människors frihet genom att sätta sig på vägen och hindra trafiken?
Är det civil olydnad att med hjälp av mutteravdragare slå ut tänderna på idioter som sitter på vägen och hindrar trafiken?

Jag menar, exakt hur definieras "civil olydnad"?

I London har dessa klimatextremister upprepade gånger blivit misshandlade av uppretad allmänhet. Hur hög är fallhöjden från Centralbron?
Citera
2022-04-01, 19:46
Medlem
Tycker att fler svenskar borde demonstrera och protestera mot makthavande - på ett sätt som faktiskt drabbar makthavarna. Blir sjukt störd på verklighetsfrånvända rövhål som tror att stoppa en bilväg är rätt väg att gå. Ena videon intervjuas några av demonstranterna, inte många hjärnceller där inte, jävlar vad trögt dom pratade o formulerade sina meningar men det förklarar ju varför dom sätter sig på en jävla väg o förstör för vanliga arbetare. Hade en liknande diskussion med en grabb om att det är kul med graff men att totalförstöra (ex paja fönster) o stoppa tåg enbart sabbar för vanliga människor, han hade åsikten att det var ett statement mot makten, bruh. Om man ska demonstrera då ska man fan demonstrera rätt.
Citera
2022-04-01, 19:48
Medlem
Uluchsheniyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wOjAM4/jan-emanuel-johansson-slapade-bort-klimataktivister-i-centrala-stockholm
”Däremot är demonstranterna misstänkta för sabotage, alternativt vårdslöshet i trafik, säger Daniel Wikdahl.”

”Sabotage”, vad är det för lag han tänker på?

Väldigt bra att folk sätter emot klimatgalningarna som tror att de äger världen.
Citera
2022-04-01, 19:57
Avslutad
Idioter som "demonstrerar" genom att sätta sig mitt i vägen får skylla sig själva och räkna med att bli bortsläpade av irriterade bilister.
Citera
2022-04-01, 19:58
Bannlyst
Vad gör den här varasel i Stockholm? Man åker alltså ifrån Skattungbyn till Stockholm bara att ställa till med sattyg.

Lior Stefansson

https://www.ratsit.se/19930929-Lior_Eduard_Stefansson_Skattungbyn/_qqH4_nCAHBX5glLV-DvZk5ZE4Jk5ANFYZ3JBanRqnY
Citera
2022-04-01, 19:58
Medlem
Jan Emanuel är en sån jävla skön kille.
Citera
2022-04-01, 19:59
Medlem
Bum1s avatar
Han njöt fullt ut när han fick stärka sin aggressiva macho-image.
Citera
2022-04-01, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uluchsheniye
”Däremot är demonstranterna misstänkta för sabotage, alternativt vårdslöshet i trafik, säger Daniel Wikdahl.”

”Sabotage”, vad är det för lag han tänker på?

Väldigt bra att folk sätter emot klimatgalningarna som tror att de äger världen.

Förmodligen 4§ 13kap. BrB

" Om någon förstör eller skadar egendom, som har avsevärd betydelse för rikets försvar, folkförsörjning, rättsskipning eller förvaltning eller för upprätthållande av allmän ordning och säkerhet i riket, eller genom annan åtgärd, som ej innefattar allenast undanhållande av arbetskraft eller uppmaning därtill, allvarligt stör eller hindrar användningen av sådan egendom, dömes för sabotage till fängelse i högst fyra år. Detsamma skall gälla, om någon eljest, genom skadegörelse eller annan åtgärd som nyss sagts, allvarligt stör eller hindrar den allmänna samfärdseln eller användningen av telegraf, telefon, radio eller dylikt allmänt hjälpmedel eller av anläggning för allmänhetens förseende med vatten, ljus, värme eller kraft."
Citera
2022-04-01, 20:08
Medlem
Kommer snart säker info om att janne manne har tjärtgossar runt sig samt har det intresset tillsammans med paolo sedan länge, hmmmmmm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in