2022-04-01, 17:55
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fartarallt
Man ska aldrig aldrig ALDRIG gilla asylbaroner som blivit mångmiljonärer på skattepengar samtidigt som dom är delaktiga i att ha ödelagt Sverige.
Ungefär så.
Han, Bert mf har aktivt hjälpt till att skada Sverige.
I mitt konungarike hade de landsförvisats.
Citera
2022-04-01, 17:56
Medlem
FedupFlorences avatar
Det var väl för väl att polisen valde att titta bort. Redigt skött av civila och poliser på plats.
Men vad handlar "återställ våtmarker" om? Återställ var? Jag får läsa på. Ligger därför lågt med min vanliga klagosång om J-E.
Citera
2022-04-01, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungen_84
Hypotetisk tanke, men vad hade hänt med föraren om någon av aktivisterna blivit överkörda? Vållande till annans död?

Då hade det tagit mycket längre tid, nu löste polisen saken på 10 minuter men annars kan man ta brandsläckaren ur bilen och spruta i ansiktet på dem.
Citera
2022-04-01, 18:03
Medlem
Mingla101s avatar
Släpar Jan Emanuel verkligen iväg någon ?
Sett på det här klippet så gör han inte det.

https://www.youtube.com/watch?v=xiKZI-UikrI

6.20 Jan Emanuel
Citera
2022-04-01, 18:03
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Har haft svårt för denna asylbaron. Läser honom i bland på GPs ledarsida där han gästar ibland. Inget som jag läst får kjolen att lyfts.

Men det här, att handgripligen tar tag i aktivister som djävlas med vanligt folk på väg till jobbet. Stor eloge till honom och han hamnade genast i min kategori av vardagshjältar. Största respekt till honom.

Fega kräk dessa aktivister, djävlas med arbetare, som inte kan göra nåt. Men demonstrera för politiker är för långtråkigt och djävlas med ministrar så får kanske Säpo på sig. Vad gör man då. Djävlas med vanligt folk.

Jag åker på centralbron varje morgon ca 5:45 och 50% av fordonen är hantverkarbilar. Och man ser många i vanliga bilar vara klädda i gula varselkläder. Det är arbetare de djävlas med.

Miljöaktivister är idioter och borde avlivas som en rabiessmittad hund. Eller limma ihop dom helt och hållet.
Citera
2022-04-01, 18:19
Medlem
Detta symboliserar en av anledningarna till att en regering med MP och S var bland det sämsta som kunde hända Sverige. Må det aldrig inträffa igen.
Citera
2022-04-01, 18:21
Medlem
Jag har svårt för sossar.
Det roliga är ju att hans parti står för just det herr Emanuell mötte och ogillade..
Samarbete med MP mm.
Men ingen är ofelbar..
Det kanske går upp ett ljus hos herr Emanuel att politiken i landet är en fars och att det är dags att byta parti...
Citera
2022-04-01, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah
Jag gillar redan Jan Emanuel. Det här gjorde bara att jag gillar honom ännu mer.
Vad menar du? Han är en grav missbrukare/utnyttjare av sveriges svaga myndighetsutövning inom social sektor som möjliggör groteska vinster för att ta hand om barn/missbrukare/kriminella/flyktingar. Han är på min topp10-lista över sveriges mest förhatliga individer - F Reinfeldt toppar denna lista.
Citera
2022-04-01, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Det var väl för väl att polisen valde att titta bort. Redigt skött av civila och poliser på plats.
Men vad handlar "återställ våtmarker" om? Återställ var? Jag får läsa på. Ligger därför lågt med min vanliga klagosång om J-E.

Ja, den där demonstrationen lämnade en del att önska ur pedagogisk synpunkt. Är inte ett dugg klokare. När man demonstrerar för en sån här nisch-grej borde det vara särskilt angeläget att man ger ytterligare kontext. Man har nu istället kastat bort ett tillfälle som gav omfattande publicitet.
Citera
2022-04-01, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Har haft svårt för denna asylbaron. Läser honom i bland på GPs ledarsida där han gästar ibland. Inget som jag läst får kjolen att lyfts.

Men det här, att handgripligen tar tag i aktivister som djävlas med vanligt folk på väg till jobbet. Stor eloge till honom och han hamnade genast i min kategori av vardagshjältar. Största respekt till honom.

Fega kräk dessa aktivister, djävlas med arbetare, som inte kan göra nåt. Men demonstrera för politiker är för långtråkigt och djävlas med ministrar så får kanske Säpo på sig. Vad gör man då. Djävlas med vanligt folk.

Jag åker på centralbron varje morgon ca 5:45 och 50% av fordonen är hantverkarbilar. Och man ser många i vanliga bilar vara klädda i gula varselkläder. Det är arbetare de djävlas med.

Miljöaktivister är idioter och borde avlivas som en rabiessmittad hund. Eller limma ihop dom helt och hållet.
Javisst men den lilla handling av godhet räcker inte för att mätbart förbättra hans mkt låga människovärde.
Citera
2022-04-01, 18:26
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Ja, den där demonstrationen lämnade en del att önska ur pedagogisk synpunkt. Är inte ett dugg klokare. När man demonstrerar för en sån här nisch-grej borde det vara särskilt angeläget att man ger ytterligare kontext. Man har nu istället kastat bort ett tillfälle som gav omfattande publicitet.

Vill man påverka regeringen bör man vända sig direkt till regeringen och sätta sig på Sveavägen. Jag är verkligen för att civilsamhället steppar upp och välkomnar att civila går till handling mot direkta dumheter.

Det är sannolikt direkt kontraproduktivt för miljörörelsen att sabotera för arbetare, undrar hur den analysen lät.
Citera
2022-04-01, 18:30
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Demonstrationsfriheten ingår under yttrandefriheten, så är detta tilltag ett exempel på en sosse som bryter mot yttrandefriheten?

Vissa skulle väl ropa censur och försöka anmäla honom för detta. Men som bekant är det censur endast när staten stoppar informationsflödet mellan sändare och mottagare.

JE Johansson framstår mest som en rättshaverist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in