2022-04-01, 16:23
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Jag skulle verkligen önska att du hade rätt, men Bah_nan Yusuf dom på 14 år är tyvärr den maximala straffpåföljden p.g.a. hans ålder då brottet begicks.
Det fega kränkta spinkiga stolpskottet (med IQ motsv. hans skostorlek), som aldrig borde ha fått tillträda svensk mark, hade fått livstid om han varit några år äldre.
Fem (5) skott i huvudet på den kvinnliga BO samt ytterligare tre (3) skott i kroppen låter ju inte direkt som en lugn och fokuserad somalie utan kroppen fullpumpad av Tram el. annat skit.

Drogerna gör honom inte våldsam, möjligen lugn. Våldet finns inom honom redan. Hoppas att han hänger sig.
Citera
2022-04-01, 16:27
Medlem
Squamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
Ute om 8,5 år drygt för han har väl varit häktad en tid också. Lågt straff.

Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Visst är det otroligt generande varje gång någon döms i Sverige. Straffen är patetiska och jag har svårt att förstå hur någon kan vara nöjd med svenskt rättssystem.
Det är också uppenbart att grov brottslighet ska gynnas så långt det bara går.

Nu har lagen ändrats så just denna typ av historia med tillhörande straff lär knappast upprepas. Tycker själv att rättsapparaten i Sverige är bra och det skulle vara intressant att höra er kritiker ge något annat än rena känslokavalkader.

Domen var vid en snabbläsning stundom överpedagogisk, men ändå med ett stringent resonemang. Jag kan då tänka mig minst en advokat som absolut inte vill överklaga, medan en annan är väldigt angelägen.

Här i tråden har det varit synpunkter på att fälgarna borde utretts mer grundligt, men som åklagaren insinuerade i slutpläderingen - motivet går inte att säkerställa. Grundproblemet var att en irrationell person utan konsekvenstänk åkte till badplatsen med ett vapen.
Citera
2022-04-01, 16:31
Medlem
domen från tingsrätten

https://anonfiles.com/59j3C4Sbxa/Lule_TR_B_2229-21_Aktbil_548_DOM_-_Ali_Ahmed_Sabriye_Ziad_pdf
Citera
2022-04-01, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handdesinfektion
Sara Yngman är en svensk flicka född 1997 i relationsförhållande med afrikanen Ali Ahmed Sabriye född 1988. Personligen tycker jag hon framstår som en vanlig svensk tjej? Du får nog motivera ytterligare ifall någon här ska ta dig seriöst.
"Svensk tjej som är i en relation med afrikan" var väl tillräckligt tydlig beskrivning av vad för typ av tjej det är?
Citera
2022-04-01, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
12 år för medhjälp och 14 år för mord? Nån mer som tycker att skillnaden i straffvärde är för liten?

Nej. Gör man gemensamt spelar det ingen större roll vem som höll i vapnet. Däremot kan man gärna halvera straffen för båda, på villkor att dom lämnar Sverige, avstår sitt medborgarskap och aldrig återkommer.
Citera
2022-04-01, 17:02
Medlem
Castafiores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squama

Domen var vid en snabbläsning stundom överpedagogisk, men ändå med ett stringent resonemang. Jag kan då tänka mig minst en advokat som absolut inte vill överklaga, medan en annan är väldigt angelägen.

Resonemanget i domen är logiskt, men jag tror att Z**d får ett ändrat straff efter överklagan till skyddande av brottsling som S*m*n. Nu verkar han dömas hårdare än S för att han känner B och A bättre och är mer insyltad i deras liv och verksamhet. Räcker det som argument som medhjälpare till mord?
Senast redigerad av Castafiore 2022-04-01 kl. 17:05.
Citera
2022-04-01, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Fälg- och däckbranschen är en lukrativ business som omsätter miljontals kronor i Sverige varje år. Det har järvagrabbarna förstått och därför har Bahnaner I Pyjamas, BIP, ett dottergäng till shottaz, avknoppats och expanderat till de norra delarna av Sverige där asfalten sliter mer gummi. När domarna nu avkunnats är det troligt att andra gäng i Norrbotten kommer att slåss om marknadsandelarna och våldet kommer nu att eskalera. Skrämmande utveckling!

Då känner du inte Tommie Tattoo. Han kommer aldrig att tillåta att någon försöker ta hans
våldsmonopol.
Citera
2022-04-01, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kennabiz
Det är inte staten som ska betala böterna ditt stolpskott!
Jo, eftersom de dömda sällan betalar blir det oftast staten som får gå in. Läs på innan du kallar folk invektiv.
Citera
2022-04-01, 17:22
Avslutad
Finns det ingen sammanställning i tråden? Söker men finner ingen. Namn på Bo Gm, förundersökning osv.
Citera
2022-04-01, 17:23
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Bahnan Yusuf

Ziad Kohzad

Ali Ahmed Sabriye

Vilka är dessa 3 utvecklingsstörda mördare? Är dom födda i Sverige? Varför blev dom såna här missfoster? Har dom syskon och familjer som funkar och är stolta över dessa apor till mördare?

Varför kan vi inte återinföra dödsstraff på såna här? Är det någon som bryr sig?
Ingen som ställt sig frågan varför denna dumma tjej beblandar sig med problembarn från Rinkeby? Och sen går ut till nåt ödeställe för att träffa dom...
Citera
2022-04-01, 17:31
Medlem
barkeepers avatar
Jag är inte så insatt i vilka vapen som florerar i den undre världen, men på bilden i Aftonbladet ser det här ut som en Browning Hi Power, alternativt en CZ75 från Tjeckien. Någon som vet vilka vapen som är vanligast? Den här överraskade mig, hade förväntat mig något….jag vet inte. Sämre?
Citera
2022-04-01, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Jag är inte så insatt i vilka vapen som florerar i den undre världen, men på bilden i Aftonbladet ser det här ut som en Browning Hi Power, alternativt en CZ75 från Tjeckien. Någon som vet vilka vapen som är vanligast? Den här överraskade mig, hade förväntat mig något….jag vet inte. Sämre?

CZ75 stämmer i det här fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in