2022-04-01, 15:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Ingen förutom polisen får ingripa fysiskt mot demonstranter så vår käre Jan Emmanuel och dina bitiga grabbar begår lagbrott.

Nä, det är bara vänstern som får överrösta, misshandla, välta staket, kasta sten och bete sig som apor, det är ju lugnt för dig din jävla åsna.
Citera
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Jag tycker det var bra gjort och nödvändigt av den erkänt rättrådige janne.

Våtmarkerna som nu då är torrlagda släpper tydligen ut lika mycket koldioxid som hela den svenska personbilstrafiken per år. Så det stödjer jag helhjärtat men fel att protestera på det sättet man gjorde här.
Det finns för övrigt en dokumentärserie på ett par tre avsnitt på svt-play som handlar om våtmarkerna och vilken betydelse det skulle få ifall de återskapades. Dessutom skulle återskapandet kosta nästan inga pengar.
Citera
Medlem
Citat:
Ingen förutom polisen får ingripa fysiskt mot demonstranter så vår käre Jan Emmanuel och dina bitiga grabbar begår lagbrott.

Tyvärr, men du har fel.
Svensk lag tillåter folk att ingripa fysiskt. Varför trollar du?
Eller än bättre: varför låtsas du som att du kan svensk lag när du uppenbarligen inte har koll på att vem som helst får ingripa fysiskt I dessa situationer...?
Att Jan Emanuel ingrep fysiskt framför polisen och inte är misstänkt för något brott kanske bör ge dig en ledtråd till hur svensk lag fungerar.
Citera
2022-04-01, 15:03
Medlem
TokSpiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordormodem
Försök komma med ett argument för att vi ska fortsätta försämra den enda planet vi känner till som kan härbärgera liv. Argumentera varför det är sunt att folk ska spendera timmar dagligen av den enda chans till liv man får genom att pendla i avgasutsläppen och samtidigt betala för att bo på planeten och där resultatet hittills har inneburit artfattigdom, monokulturer, vindkraftsparker, mikroplaster, miljögifter i mark, luft och vatten med enorma irreversibla skador som följd.

Att dra i bromsen för den utstakade vägen majoriteten av mänskligheten är på väg mot är det enda sunda att göra, om det så må ske genom civil olydnad.

Jösses amalia... det är inte enskilda individers rättighet att olagligt påtvinga andra enskilda indiver olägenheter, indirekta kostnader, tro sig ha en rätt över andras lagliga val osv osv.

Hur många miljöpartister har vi i detta land... hur många av dom använder sig av kollektivtrafik, har eget fordon, äter mat som planterats där regnskogar skövlats....osv osv.

Miljöfrågor är politik. Jobba politiskt för det du har som prioriteringar och inse att folk inte väljer bilen för att de struntar i miljön. Du är så hopplöst dum i dina resonemang att det är sorgligt.
Citera
2022-04-01, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Det sitter massor av folk i taxibilar som kör färdtjänst. Massor av folk har livsviktiga läkartider och operationstider som man väntat på kanske i åratal. Vem fan är du och dina likasinnade att bete er så? Skyll er själva för konsekvenserna!

Patienter flyttas även i svåra tillstånd vilket kan vara livshotande med att bli stående, ät lite så kanske du fattar något.
Varför skulle man köra över Centralbron är min fråga. Svara på det? Jag kan inte komma på någon anledning till det faktiskt. Det finns vårdcentraler, äldreboenden och sjukhus för både norra och södra stockholm så att köra någon genom gamla stan är nog ytterst ovanligt.

Varför skulle någon som kollapsar på Drottninggatan behöva skjuts över Centralbron? Eller någon som för stryk på Södermalm?
Citera
2022-04-01, 15:05
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transneger
Klimataktivister demonstrerade på centralbron idag och till följd av detta blev det stopp i trafiken.

Förre riksdagsledamoten Jan Emanuel var en av dem som fastnade i bilkön, bägaren rann över och Jan Emanuel såg rött. Tillsammans med en taxichaufför så tog han lagen i egna händer och våldsamt förde bort aktivisterna.

Man kan se på en av Aftonbladets bilder hur Emanuel är påväg att bryta armen av en nästan livlös man.

Tankar kring detta? Rätt gjort av våran favoritsosse?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wOjAM4/jan-emanuel-johansson-slapade-bort-klimataktivister-i-centrala-stockholm
Ja.
Citera
Avslutad
För att alla ska förstå hur de här miljömupparna som sätter sig på vägbanan för att sabotera vanligt folks vardag resonerar så ska vi titta på hur en av deltagarna i den här tråden, Mordormodem, resonerar i andra frågor. Det här citatet kommer från tråden

(FB) Hur frustrerade blir ni av att vi inte kan göra någonting åt kriminaliteten?

Citat:
Ursprungligen postat av Mordormodem
Bryr mig inte, här finns ingen kriminalitet att oroa sig för i mitt liv. Jag känner mig otroligt trygg i Sverige och är glad över att få leva här.

Däremot är jag frustrerad över att folk inte förstår vilken enorm klimatkatastrof vi är inne i. Der är ett långt mycket värre problem än den kriminalitet du påstår att du upplever.
Notera hur miljömuppen inte bryr sig om den eskalerande kriminaliteten eftersom den inte drabbar honom. Andra människor, sådana som faktiskt upplever kriminalitet, avfärdar han genom att hävda att de ”påstår sig uppleva” kriminalitet. De brott och den otrygghet de här människorna utsätts för i sin vardag menar Mordormodem är möjlig inbillning.

I nästa mening ojar han sig över den så kallade klimatkatastrofen som han hävdar är ett långt mycket värre problem än lite gängskjutningar och åldringsrån. Den klimatkatastrof som väldigt få av oss upplever och som bara verkar existera i huvudet på vita medelklassungdomar med Fjällrävenryggsäck. Den klimatkatastrofen är alltså värre än att människor inte kan gå ut och träna på gym utan att bli skjutna, antingen direkt i huvudet som i Stockholm häromdagen eller i höften genom väggen av en förlupen kula från en gänguppgörelse som i Lidköping för en vecka sedan.

Men det spelar Mordormodem och dennes åsiktsfränder ingen roll för det är ju inte dessa som blir skjutna. Inte än. Än sålänge bor de tryggt hemma i pappas white flight-villa i miljonärsförorten och dit har inte mångkulturen nått än. Därför har man möjlighet att skrämma upp sig över smältande isar på Arktis istället.

Det vänder sig verkligen i magen när man läser de här ungdomarnas verklighetsfrånvända resonemang.
Citera
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Citat:
Blir väl lite gråzon när du stänger in folk som inte kan ta sig därifrån. Då kan de bli nödvärnsrätt. Om jag e hungrig eller basjnödig, mina barn lider eller ska plockas upp och folk blockerar min väg kommer jag garanterat balla ur och hävda att de hindrar min fria rörlighet såpass mkt att nödvärn är på plats.
Om de släpper förbi folk men låter de gå långsamt eller på förhand dirigerar om trafiken. Nu är folk fast på en bro.
Senast redigerad av Asb3rger1337 2022-04-01 kl. 15:09.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oboybrunn
Tyvärr, men du har fel.
Svensk lag tillåter folk att ingripa fysiskt. Varför trollar du?
Eller än bättre: varför låtsas du som att du kan svensk lag när du uppenbarligen inte har koll på att vem som helst får ingripa fysiskt I dessa situationer...?
Att Jan Emanuel ingrep fysiskt framför polisen och inte är misstänkt för något brott kanske bör ge dig en ledtråd till hur svensk lag fungerar.
Nej man får inte ingripa fysiskt annat än om ens liv möjligen är i fara. Knappt ens då
Citera
2022-04-01, 15:06
Avslutad
Citat:
Varför skulle man köra över Centralbron är min fråga. Svara på det? Jag kan inte komma på någon anledning till det faktiskt. Det finns vårdcentraler, äldreboenden och sjukhus för både norra och södra stockholm så att köra någon genom gamla stan är nog ytterst ovanligt.

Varför skulle någon som kollapsar på Drottninggatan behöva skjuts över Centralbron? Eller någon som för stryk på Södermalm?

Man kör alla vägar och ska kunna köra alla vägar utan att drabbas av dina likasinnades korkade kroppar i vägen på vägarna. Det sitter massor av folk i taxibilar på väg till viktiga läkartider, operationstider och annat. ALLA vägar används.

Du är uppenbart korkad, folk har tider över hela stan, man går inte bara närmast där man bor. Man åker till massor av olika ställen om man har många vårdbesök. Det kan vara precis vilken del av staden som helst. Men det fattar inte du ens.

Tiotusentals personer per dag har sedan länge bokade besök med fasta tider i vård och omsorg. Idiot.
Senast redigerad av Krimkoll 2022-04-01 kl. 15:08.
Citera
2022-04-01, 15:07
Medlem
Citat:
Nej man får inte ingripa fysiskt annat än om ens liv möjligen är i fara. Knappt ens då

Varför trollar du...?
Jag orkar inte ens bli provocerad av dina lögner.

Du har fel. Lagen håller inte med dig.
Citera
2022-04-01, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Man kör alla vägar och ska kunna köra alla vägar utan att drabbas av dina likasinnades korkade kroppar i vägen på vägarna. Det sitter massor av folk i taxibilar på väg till viktiga läkartider, operationstider och annat. ALLA vägar används.
Nej alla vägar används definitivt inte. Knappast att ambulanser nöjeskör över centralbron.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in