2021-09-29, 01:58
Medlem
Aa åt helvete med alla präktiga svenskar. Dom och deras barn förtjänar allt som kommer deras väg! Äckel!
Citera
2021-09-29, 02:02
Medlem
Wallahabibiis avatar
Bryr mig inte särskilt mycket.
Citera
2021-09-29, 02:23
Medlem
Kriminaliteten stör inte mig. Sverige är ett mycket tryggt land. Risken att jag eller någon av mina nära och kära ska drabbas av ett allvarligt brott är försvinnande liten.
Citera
2021-09-29, 02:37
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Är inte frustrerad, inte blivit personligt drabbad sen så kan jag ju göra något åt det om jag blir drabbad.
Citera
2021-09-29, 03:20
Medlem
Jirens avatar
Frustrerad? Det värmer i själen när majoriteten får exakt vad de så envist röstat på. Sug och svälj, tack och god natt.

Även om följderna av självmordspolitiken börjar uppenbara sig för vissa så har normaliseringen gjort sitt, och folk är helt avtrubbade.
Senast redigerad av Jiren 2021-09-29 kl. 03:23.
Citera
2021-09-29, 03:56
Medlem
Jag brukade bry mig. Försökte övertyga alla som lyssnade om framtiden som väntade. Med åren överträffades mina värsta scenarion, till min förvåning snabbare än väntat, men ingen reagerade då heller.

Där någonstans slutade jag försöka rädda människor från sig själva. Det får bli som det blir. Lösningen jag ser idag är inte längre demokratisk och jag kan överväga att börja bry mig igen när andra tröttnat tillräckligt för att smutsa ner händerna.

För att vi ska komma dit måste vi först nå botten, vårt problem idag är att vi har det för bekvämt och för mycket att förlora på att ta tag i något själva.
Citera
2021-09-29, 06:52
Medlem
Jag bryr mig mer om att ha haft rätt hela tiden än fårskockens framtid. Oavsett vad som händer med Sverige så är civilisationen självavslutande och jag ser inte hur vi kan reversera från den position som vi befinner oss i.

The genie is out of the bottle, have fun while it lasts!
Citera
2021-09-29, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil

Hur frustrerade blir ni av att vi inte kan göra någonting åt kriminaliteten och hur påverkas ni psykiskt av det?
Det ger ju möjlighet för privatpersoner att ta lagen i egna händer.

Tydligen kan man både mörda och misshandla utan konsekvenser. Det kan man ju vända emot de man själv anser vara kriminella.
Citera
2021-09-29, 07:28
Medlem
Mordormodems avatar
Citat:
Det är lätt att glömma bort att det moderna samhället som vi lever i inte är ett normaltillstånd för mänskligheten. Stora städer, bilar, tåg, telefoner, massmedier, välfärdsstaten och den moderna demokratin är fenomen som inte är mer än 100 år gamla. Idag förväntas den stora staten ta ansvar för våra liv, men innan dess fick människor och familjer i stor utsträckning ta ansvar för sig själva.

Men hur påverkar det oss när den stora staten importerar en enorm kriminalitet till vårt samhälle? En kriminalitet som endast staten har rätt att bekämpa, men som inte går att stoppa för att staten hellre vill gömma undan och tysta ner att den ens existerar. Vi vanliga människor kan inte själva göra någonting åt kriminaliteten, utan blir istället helt utelämnade till statens agerande.

Förr i tiden hade vi samlat ihop byalag, hemvärnet eller lokala medborgargarden för att mota bort de kriminella ut ur vårt land. Vår ilska efter ett bombdåd hade förvandlats till handling och en konkret lösning på problemet. Idag blir vi förbannade, men vi kan inte göra mer än att skriva några upprörda kommentarer på internet. Istället för att vara en positiv kraft, blir ilskan något destruktivt som stannar kvar hos oss och äter upp våra psyken. Våra instinkter motarbetas. Det är inte normalt.

Hur frustrerade blir ni av att vi inte kan göra någonting åt kriminaliteten och hur påverkas ni psykiskt av det?

Bryr mig inte, här finns ingen kriminalitet att oroa sig för i mitt liv. Jag känner mig otroligt trygg i Sverige och är glad över att få leva här.

Däremot är jag frustrerad över att folk inte förstår vilken enorm klimatkatastrof vi är inne i. Der är ett långt mycket värre problem än den kriminalitet du påstår att du upplever.
Citera
2021-09-29, 07:32
Medlem
Citat:
Det är lätt att glömma bort att det moderna samhället som vi lever i inte är ett normaltillstånd för mänskligheten. Stora städer, bilar, tåg, telefoner, massmedier, välfärdsstaten och den moderna demokratin är fenomen som inte är mer än 100 år gamla. Idag förväntas den stora staten ta ansvar för våra liv, men innan dess fick människor och familjer i stor utsträckning ta ansvar för sig själva.

Men hur påverkar det oss när den stora staten importerar en enorm kriminalitet till vårt samhälle? En kriminalitet som endast staten har rätt att bekämpa, men som inte går att stoppa för att staten hellre vill gömma undan och tysta ner att den ens existerar. Vi vanliga människor kan inte själva göra någonting åt kriminaliteten, utan blir istället helt utelämnade till statens agerande.

Förr i tiden hade vi samlat ihop byalag, hemvärnet eller lokala medborgargarden för att mota bort de kriminella ut ur vårt land. Vår ilska efter ett bombdåd hade förvandlats till handling och en konkret lösning på problemet. Idag blir vi förbannade, men vi kan inte göra mer än att skriva några upprörda kommentarer på internet. Istället för att vara en positiv kraft, blir ilskan något destruktivt som stannar kvar hos oss och äter upp våra psyken. Våra instinkter motarbetas. Det är inte normalt.

Jag har lärt mig att se någorlunda positivt på det genom följande tanke: "Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." Just nu har vi "svaga män", och vi måste låta dem göra sin grej, alltså köra Sverige in i väggen. När vi hamnar i hard times kommer dessa fasas ut och ersättas av hårda tider med starka män.
Senast redigerad av Commonality 2021-09-29 kl. 07:37.
Citera
2021-09-29, 08:06
Medlem
Juggernawts avatar
Mest frustrerad över att man var tvungen att beväpna sig inför det som komma skall.
Citera
2021-09-29, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Commonality
Jag har lärt mig att se någorlunda positivt på det genom följande tanke: "Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." Just nu har vi "svaga män", och vi måste låta dem göra sin grej, alltså köra Sverige in i väggen. När vi hamnar i hard times kommer dessa fasas ut och ersättas av hårda tider med starka män.

Det är bara de svenska männen som är svaga. De invandrade är starka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in