Citat:
Ursprungligen postat av
Maviel
Nja... jag hade larm hos dem innan. De hävdade att det inte var några problem med mina djur. Men det var det. Mängder av falsklarm blev det och mängder av justeringar av både plats och känslighet på mojängerna som övervakade. Då uppgraderade de vårt larm till ett med kamera för att kunna se vad som utlöste larmen. Och det var "den där djävla bengal katten".
Vi valde sen bort larm då vi märkte att varje gång ett företag varit och prånglat ut larm i närheten så blev det inbrott. Dessutom drabbades även de som hade larm. Dock ingen av oss som hade hundar.
Orka koppla upp systemet mot Verisure, de kan ju ändå inget göra? Ett inbrott är över på 10 minuter och hit hinner ingen polis på 10 minuter även om de försöker, det kan jag lova.
Verisure använder Arlo-kameror om jag inte minns fel. Vi har sådana utomhus, och de fungerar relativt bra som utomhuskameror men kan inte säga att dessa är speciellt avancerade.
Inomhus har vi kameror av annat märke som kan både göra ansiktsigenkänning och ställas in på att "tracka" människor eller husdjur. Den kameran har nog aldrig misslyckas med att skilja på en hund och en människa. Dessa är mycket mer avancerade och även mycket billigare (men inte IP-klassade). Superbra för att hålla koll på hund, robotdamsugare eller småbarn som är hemma när man själv är borta en stund.
Om larmet går så kommer grannen över och kontrollerar. Litar mer på grannen än på Verisure.