2022-03-31, 22:41
Medlem
Enblandandras avatar
Sjukt roligt att kolla på folk som går omkring nakna hemma. Ännu roligare att lyssna på grälen. Det hade jag också gjort om jag jobbade på Verisure.

Oproffsigt att företaget inte har bättre koll på sin data än att de anställda kan komma åt det som de vill.
Citera
2022-03-31, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Redan första gången jag hörde talas om Verisure så lät det som ett skojeriföretag. De är ett sånt där företag som anställer irriterande snicksnackare ("säljare") som har till uppgift att knacka på hos folk och förstöra kvällen genom att pladdra på om sitt jävla larm.

Har sett flera annonser där de söker säljare, och det låter som att de söker samma typer av säljpajaser som för 15 år sedan attackerade en och försökte kränga mobilabbonnemang vart man än gick.

Hade de varit ett företag med integritet och stolthet så hade de istället fokuserat på att göra sin produkt så bra att den säljer sig själv.
Det är märkligt då att jag aldrig fått besök av dem, men flera gånger - varav t v å mitt under brinnande pandemi, fått besök av tattarföretaget Sector larm med sina superskumma säljare rekryterade från Gud vet var.

Ett tips till Aftonbladet: kolla i Sectors byk - där lär finnas saker att hitta, givet att VD:n rimligen är en stor idiot.

Med det sagt, jäkla rötägg till Verisurelarmpersonal som skapar en kultur där det är ok att göra kunder till ett skämt, och att dela larminfo med andra anställda. Samtliga ansvariga borde avskedas med omedelbar verkan, och få en liten lusing på det.

Dock, operatören har inte spionerat: larm har utlöst, och operatören måste då se vad som händer.
Om gubben då vaknat upp som ett vrak och stigit upp som en zombie efter en jävla natt och larmat på, utan att reflektera över att kärringen ligger kvar i koma i sängen, så blir det ju ett larm av det när tanten återuppstår.
Citera
2022-03-31, 22:51
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Det dummaste man kan göra är att skaffa ett "hemlarm". Det inbjuder till kidnappningar, inbrott, rån, våldtäkt med mera.

Samma sak med utländsk hemhjälp.
Håller med.
Räcker med hagelbössan o en ficklampa för oss vanliga allmogen.

Nej, behövs inte städhjälp öht när leken 'barnarbete' finns.
Citera
2022-03-31, 23:07
Medlem
Lugn nu. Bara för att man har ett larm hemma så behöver man ingen kamera inomhus. Självklart vill ALLA larmbolag sälja på en eller flera sådana. Men nyttan är lika med noll. Varken du eller snuten eller åklagaren kommer att kunna identifiera tjuven.

Men en magnetkontakt vid ytterdörren + terrassdörren och några rörelsedetektorer inomhus plus brandlarm kan ju inte vara fel.

En kamera skulle jag aldrig sätta in.

Sen att SAMTLIGA larmbolag har osnutna ungdomar som dörrknackande säljare är såklart ett gissel. Men lite offT i detta sammanhang.

Och självklart har Aftonslasken en agenda med detta. Lita ALDRIG på Aschberg. Är ganska säker på att de gör samma sak på Sector, Säkra Larm och andra firmor.

Men nu kör man en drive mot Verisure. Har Aschberg lackat på just dom? Eller har han en bästa kompis hos Sector?

Vilken larmfirma har herr Aschberg?
Citera
2022-03-31, 23:17
Medlem
Vi behöver se bevis. Lägg upp lite filmer.
Citera
2022-03-31, 23:21
Medlem
itsallalies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldAndWise
Kamerorna är dock bara aktiva när larmet är utlöst, så det är ju inte så att någon blir bevakad utan att veta om det. Nästan en icke-nyhet.

Delvis sant. Du kan själv gå in på dina sidor och aktivera kameran att ta kort, oavsett om larmet är tillkopplat eller inte.

Så kan du, så kan de. Och det gäller samtliga bolag med denna sorts tjänst/kameror inte bara Verisure.

Sitter någon på Verisure random bland deras X antal tusen kunder och kollar i kameror vad folk gör... låter ganska osannolikt drygt att "leta" efter något naket så.

Stora nyheten här är väl vad Arselberg vill få ut av detta, de kunde ju ha kört en drive mot säg de tre största bolagen och "granskat" (skvaller från ex-anställda) så, men istället fokuseras det på Verisure...
Citera
2022-03-31, 23:35
Medlem
Lillarapunzels avatar
Vilket skitföretag det där Verisure är! Usch!
Förstår inte heller riktigt vitsen med att ha kameror inne i huset, om man inte möjligen bor i något väldigt stort pent-house med oändligt många rum. I anslutning till ytterdörrar, och möjligen altandörrar, kan jag helt köpa, men inte annars i en vanlig villa. Speciellt inte i anslutning till badrum eller sovrum, det skulle jag aldrig ha!
Citera
2022-04-01, 04:08
Medlem
mensverkets avatar
Inte oväntat eller nytt fenomen.
Finns ju sajter man kan kolla kameror i bara man vet tillverkaren osv.
Citera
2022-04-01, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadolf
Googlat och bekräftat. Men inte blir man förvånad. Att folk är så korkade att dom släpper in kameror i huset.

Jag skulle bli förvånad om dom är många!
Citera
2022-04-01, 06:42
Bannlyst
Även mellancheferna har tyckt det här var ok. Nu kommer skitstormen för företaget. för man inte har hållit hårt i tyglarna vad som gäller. Folk fatta inte det här.. Du måste ha koll på din data, du kan inte lämna ut den till vem som helst.

Det var liknade skandal inom krigsmakten för några år , det finns en lite Ö utanför Nynäshamn där dom spannar efter ubåtar. Dom hade satt upp kameror i hela skärgården. Vad använde värnplikta kamerona till? Upptäcka nya U137? Nein! Utan spanna på fruntimmer.

Ringer en telefonförsäljare och dom inte kan idienfera sej med BankID och utdrag ur belastning registret, länmna inte ut några personuppgifter utan lägg på luren.
Senast redigerad av PalmeKiller 2022-04-01 kl. 06:46.
Citera
2022-04-01, 06:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
Håller med.
Räcker med hagelbössan o en ficklampa för oss vanliga allmogen.

Nej, behövs inte städhjälp öht när leken 'barnarbete' finns.

Vi spara pengar. En inbrottstjuv som får en hagelsvärm i bröstet och framlider, bli en stor besparing för Svenska samhället.
Citera
2022-04-01, 07:00
Medlem
Verisures reklamfilmer...så pinsamt töntiga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här