2022-04-01, 07:18
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag stänger av radion/TVn/nätsändningen om jag hör hennes röst. Jag vill inte se någon debatt om hon är med även om hon bara är en av alla partiledare.
Med det inlägget visar du hur ovillig du är att se saker från ett annat håll. Är man fast i sin förvissning om att det politiska spelet är avgjort är man bra korkad, skulle jag säga.

Jag är ingen anhängare av C:s nuvarande politik, men särskilt viktigt i år är att lyssna och läsa in sig på vad politikerna lovar. Att stänga av för att man inte gillar talaren är att sluta sig och att överge den intellektuella nyfikenheten och öppensinnigheten för den dogmatiska tron. Du har inte lyssnat på Lööf på ett tag, så det du föreställer dig att hon står för bygger just på din tro.

Men är du berörd av svensk inrikespolitik? Du är väl i Finland?
Citera
2022-04-01, 07:48
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Jag tänker att hon inte har någon politisk vision alls själv. Hon vill göra karriär, vara lite småborgerligt häftig och härma Thatcher. Tror hon.
Sen är hon en aning subversiv, därav älskar massinvandring etc.

Men i grunden småstadsnaiv. Hon har aldrig upplevt mångkulturen, har ingen aning om vad det är. Nu bor på Lidingö. Lever ett tv4 liv. En perfekt marionett för globalisterna.
Bor du i mångkulturen? Har du upplevt den och kan berätta för mig, som saknar dessa erfarenheter, om vad du har upplevt? Ni nationalister tycks alltid vara så visa av era erfarenheter från mångkulturen, fast samtidigt hävdar ni att områden med mångkultur inte har några svenskar.

Thatcher var premiärminister på 1980-talet. Det är snart 40 år sedan. Hon var hatad av den brittiska vänstern för att hon lade ned en lång rad olönsamma verksamheter underordnade staten, däribland ett antal kolgruvor. Med Annie Lööf som statsminister skulle hon möjligen lägga ned ett antal olönsamma och onödiga hamnar i Sverige och kommunisterna i Hamnarbetarförbundet skulle bli argare. Men LKAB och andra statliga bolag har vinstkrav och är mycket lönsamma, så varför lägga ned dem?

Att ha Margaret Thatcher som förebild är inte samma som att man vill bli som henne. Man kan se hennes rakryggade och taktfulla ledarskap som en egenskap att eftersträva, men att göra sig själv till en blek kopia av Thatcher, det är nog inte vad Lööf försöker uppnå.

Vad gäller den dysfunktionella arbetsmiljön på C:s partikansli så är det med stor säkerhet fler än Annie som är ansvarig för den. Kanske har hon inget ansvar i det alls, då hon inte är där så ofta. Men att underförstått utmåla Annie Lööf som en psykopatisk diktator som partikollegerna nu massflyr från var väl hela syftet med smutskastningen?
Citera
2022-04-01, 08:02
Medlem
Separatistens avatar
Centerpartiet har utvecklats till ett enfrågeparti där allt går ut på att hata ett annat parti.

Det verkar som att väljarna önskar sig mer än så.
Citera
2022-04-01, 08:30
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Men att underförstått utmåla Annie Lööf som en psykopatisk diktator som partikollegerna nu massflyr från var väl hela syftet med smutskastningen?

https://www.centerpartiet.se/ --> https://www.centerpartiet.se/annie-loof

Ser du den där texten i den Breda Mitten mitten? "ANNIE"

Centerpartiet odlar en personkult, men just nu växer det mest ogräs.
Senast redigerad av Separatisten 2022-04-01 kl. 08:50.
Citera
2022-04-01, 08:44
Medlem
Separatistens avatar
Annie Lööfs MeeToo-kanal har 6 770 prenumeranter.

https://www.youtube.com/channel/UCXpKrUeCT9wCPy2qj8_dFUw/videos

De senaste videoinläggen har under 2000 views, galet lågt! Även filmer som är över året gamla ses knappt av någon, förutom semlor.

Hennes filmer är som om SVT Humor gjort dom.
Senast redigerad av Separatisten 2022-04-01 kl. 08:47.
Citera
2022-04-01, 08:50
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Centerpartiet har utvecklats till ett enfrågeparti där allt går ut på att hata ett annat parti.

Det verkar som att väljarna önskar sig mer än så.
Ja, och ju mer accepterat SD blir, desto sämre siffror för Annie.
Annies stora problem är dock hennes kärnväljare, kvinnor 18-29 år. De är orsaken till att C odlar personkulten runt Annie. Alla leker följa John i den gruppen, och förut ville alla vara som Annie. Tills Annie fick stryk på scenen av Nooshi Dadgostar i somras. Hon är både yngre och snyggare och Annies kräftgång började. Sen kom Magda och norpade titeln ”Sveriges första kvinnliga statsminister”, en titel som Annie hade paxat, och kräftgången fortsatte. Unga kvinnor kan nämligen även relatera till en matriark, vilket har satt Annie i ett ingenmansland (ingekvinnoland) och gjort henne fullständigt obsolet. C kommer backa ur riksdagen om de inte gör sig av med Annie och ändrar fokus.
Citera
2022-04-01, 08:58
Medlem
TonyBergmans avatar
Tror Annie ryker efter valet om dom inte gör ett kanonval vilket det inte direkt pekar mot nu.
Citera
2022-04-01, 09:06
Medlem
Separatistens avatar
Plötsligt har alla partier en kvinnlig partiledare. Försäljningsargumentet försvann för Annie.
Miljöfrågan är så uttjatad att till och med Miljöpartiet åker ut ur Riksdagen, vad det ser ut.

Utöver det försöker de sälja saker i stil med:

"Det är viktigt med bra skola, vård och omsorg. Sen måste vi satsa på klimatomställningen."

Skriv på fler Januariavtal, gör gärna det, och se hur det fungerar.
Citera
2022-04-01, 10:22
Medlem
Pancevs avatar
Al Dewany skrev i chatten till sin krönika idag att Aftonbladet hade fått in mer rapporter som inte var ngn smickrande läsning.. så det kommer nog mer snart.
Citera
2022-04-01, 10:42
Medlem
Citat:
Bor du i mångkulturen? Har du upplevt den och kan berätta för mig, som saknar dessa erfarenheter, om vad du har upplevt? Ni nationalister tycks alltid vara så visa av era erfarenheter från mångkulturen, fast samtidigt hävdar ni att områden med mångkultur inte har några svenskar.

Thatcher var premiärminister på 1980-talet. Det är snart 40 år sedan. Hon var hatad av den brittiska vänstern för att hon lade ned en lång rad olönsamma verksamheter underordnade staten, däribland ett antal kolgruvor. Med Annie Lööf som statsminister skulle hon möjligen lägga ned ett antal olönsamma och onödiga hamnar i Sverige och kommunisterna i Hamnarbetarförbundet skulle bli argare. Men LKAB och andra statliga bolag har vinstkrav och är mycket lönsamma, så varför lägga ned dem?

Att ha Margaret Thatcher som förebild är inte samma som att man vill bli som henne. Man kan se hennes rakryggade och taktfulla ledarskap som en egenskap att eftersträva, men att göra sig själv till en blek kopia av Thatcher, det är nog inte vad Lööf försöker uppnå.

Vad gäller den dysfunktionella arbetsmiljön på C:s partikansli så är det med stor säkerhet fler än Annie som är ansvarig för den. Kanske har hon inget ansvar i det alls, då hon inte är där så ofta. Men att underförstått utmåla Annie Lööf som en psykopatisk diktator som partikollegerna nu massflyr från var väl hela syftet med smutskastningen?

Av vilken anledning försvarar du Sverige bevisligen mest verklighetsfrånvända och inkompetenta politiker genom tiderna? Är det av personlig anledning såsom släktskap eller är du bara kåt på fettos bred mitt AKA arsle?
Citera
2022-04-01, 10:48
Medlem
Citat:

Är det en dysfunktionell arbetsmiljö så bör man normalt gå till högste ansvarige om man vill spåra orsaken.

Fjamåt är den som hade kunnat råda bot på problemen. Att hon valde att inte göra det visar på att hon är den dålig ledare.
Citera
2022-04-01, 11:13
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Är det en dysfunktionell arbetsmiljö så bör man normalt gå till högste ansvarige om man vill spåra orsaken.

Fjamåt är den som hade kunnat råda bot på problemen. Att hon valde att inte göra det visar på att hon är den dålig ledare.
Högste ansvarige, ja. Den som är högst ansvarig för den dåliga arbetsmiljön är inte alltid chefen.

Hon såg till att narcissisten Alexander Bard slängdes ut ur partiet innan han orsakade för mycket skada. Det var bra, för ingen klok person vill ha med honom att göra någon längre tid. Nu sker avhopp och många är snabba på att anklaga Lööf för dessa, trots att inget tyder på att anklagelserna är rätt riktade.

Men jag vet inte så mycket om hennes ledaregenskaper. Att ledas av en partiledares infall och nycker är inget som tilltalar mig. Ett sånt samhälle vill jag inte heller ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in