2022-01-31, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Från vänster: Zimma, okänd, Slice, Abz

http://www.bilddump.se/bilder/20211126001906-90.230.200.214.jpeg

Kan någon ladda upp bilden igen?
Citera
2022-01-31, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
Kan någon ladda upp bilden igen?

http://www.bilddump.se/bilder/20220131231819-90.230.200.214.jpeg
Citera
2022-01-31, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjursholmsLatrinen
Klart han trollar, men det är mycket i det som inte är så långt bort från vad som pågår.... Hur mycket trolleri du ser beror sen i mångt och mycket på vilket avstånd du har ifrån scenen.

Dagdrömmar om hundar som skadas och Svenne plågeriet är ju inte sprunget ur en frisk hjärna, men det ligger ju i dårens natur att tala sanning utan filter.

Du får helt enkelt läsa mellan raderna o skippa det emotionella effektsökeriet.
Tyder pä anti-socialt beteende. Inget den människan är öppen med men sker bakom stängda murar. Om personen inte är ett fullständigt troll men får vibbarna att personen kan lida av antisocial beteendestörning. Vilket är en allvarlig psykiskt sjukdom som påverkar individen enormt i vardagen.

Men troligtvis ett troll bara som går väldigt långt i sitt beteende 😂😂
Senast redigerad av Babyspenat 2022-01-31 kl. 23:52.
Citera
2022-02-01, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Tyder pä anti-socialt beteende. Inget den människan är öppen med men sker bakom stängda murar. Om personen inte är ett fullständigt troll men får vibbarna att personen kan lida av antisocial beteendestörning. Vilket är en allvarlig psykiskt sjukdom som påverkar individen enormt i vardagen.

Men troligtvis ett troll bara som går väldigt långt i sitt beteende 😂😂

Killen är svensk och har normal social begåvning, tangentbordet är hans vapen. Bor långt ifrån Husby. raderar man skiten ur snacket så lyser dessa nyckelord igenom... Notera även hur korrekt stavningen är..

Allt felstavat, är felstavat med flit. Killen läser troligtvis nyheter dagligen.

omsättningen systematiskt klankriminella etablerade riksdag, kommun företagsstyrelser. professionella kriminella fokusera affärsverksamheten störningsmoment, marknaden uppdelad samhället uppfostrat färdigutbildade brottsregister, enstaka straffrabatt medborgarskap mänskliga rättigheter tillbakadraget tolkas livsöde

frolic.... . Är det mest intressanta nyckelordet. Det krävs en otroligt djupt rotad svenskhet för att namedroppa hundmat.

Man, 20-40 år. Besviken på samhället.

Det är killarna som stavar fel som har vett nog att lyssnas på i denna mordhärva. Dom är invigda och deras namedropping handlar om vilka gangsters som gått för långt tidigare (mord) . så långt att dom är "internt vardags snack" även för oss utanför cirkeln. Om "alla vet" så är det nog faktiskt så det är där... I helvetet Husby.
Citera
2022-02-01, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjursholmsLatrinen
Killen är svensk och har normal social begåvning, tangentbordet är hans vapen. Bor långt ifrån Husby. raderar man skiten ur snacket så lyser dessa nyckelord igenom... Notera även hur korrekt stavningen är..

Allt felstavat, är felstavat med flit. Killen läser troligtvis nyheter dagligen.

omsättningen systematiskt klankriminella etablerade riksdag, kommun företagsstyrelser. professionella kriminella fokusera affärsverksamheten störningsmoment, marknaden uppdelad samhället uppfostrat färdigutbildade brottsregister, enstaka straffrabatt medborgarskap mänskliga rättigheter tillbakadraget tolkas livsöde

frolic.... . Är det mest intressanta nyckelordet. Det krävs en otroligt djupt rotad svenskhet för att namedroppa hundmat.

Man, 20-40 år. Besviken på samhället.

Det är killarna som stavar fel som har vett nog att lyssnas på i denna mordhärva. Dom är invigda och deras namedropping handlar om vilka gangsters som gått för långt tidigare (mord) . så långt att dom är "internt vardags snack" även för oss utanför cirkeln. Om "alla vet" så är det nog faktiskt så det är där... I helvetet Husby.

En mycket väl underbyggd analys på min ära. Dock skulle jag säga snarare mellan 30-40. Att odla denna typ av bitterhet tar tid och tyder på flera motgångar, antagligen både i privat- som yrkesliv. Några vitala uteblivna saker som befäster karaktären är också användandet av tecken och matematiska symboler. Slang och uttryck som direkt associeras till uppväxttiden och därmed cementerar känslan av vår etniska tillhörighet visar också att denna person ligger över snittet för den nationella intelligenskvoten. Detta resulterar antagligen i att individen är för smart för sig själv och går därför till sängs varje natt med en känsla av ofulländning.
Ni ska likväl applåderas, min herre!
Citera
2022-03-31, 16:40
Medlem
Ermiyas Adhanom, en av de ledande inom Husby Hyenor, har nu åtalats för grovt vapenbrott och grovt narkotikabrott.

Han anhölls i sin frånvaro den 8 oktober 2021 och kunde gripas först den 12 februari 2022.

Enligt stämningsansökan har Ermiyas Adhanom innehaft ett kilogram kokain samt fyra pistoler, vapendelar och ammunition.

I FUP finns bilder, namn, förhör, med mera på flera andra kopplade till Husby Hyenor. Ganska underhållande förhör med Rebaz Yari bland annat.

Huvudförhandlingen inleds den 5 april.

Solna tingsrätt:
Senast redigerad av Stefan S 2022-03-31 kl. 16:44.
Citera
2022-03-31, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Ermiyas Adhanom, en av de ledande inom Husby Hyenor, har nu åtalats för grovt vapenbrott och grovt narkotikabrott.

Han anhölls i sin frånvaro den 8 oktober 2021 och kunde gripas först den 12 februari 2022.

Enligt stämningsansökan har Ermiyas Adhanom innehaft ett kilogram kokain samt fyra pistoler, vapendelar och ammunition.

I FUP finns bilder, namn, förhör, med mera på flera andra kopplade till Husby Hyenor. Ganska underhållande förhör med Rebaz Yari bland annat.

Solna tingsrätt:

Tack! Där ser man, Zimma aka Big Dip kunde gripas till slut.

Vad menas med innehaft?
Citera
2022-04-01, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S

Solna tingsrätt:

Tackar!
Ja, nog skulle jag döma Zimma alltid. Vi får se vad de säger i Solna. Synd att de andra kom undan.
Citera
2022-04-01, 03:54
Moderator
Schlesiens avatar
Utgången rubrik:
Husby hyenors ledare begärs häktad i sin frånvaro

/ Moderator
Citera
2022-04-01, 10:31
Bannlyst
Citat:
Förhörsledare ringer till Säkerhetsansvarig på Svenska bostäder för att efterforska vem som har lämnat ut den aktuella blippen "Miljonbemanning556959-9318:4". I förhöret kommer förhörsledarens frågor att skrivas i kursiverad skrift.

Kan du berätta hur gången kring skapandet och kvitteringen av den här brickan har gått till? Bakgrunden till allting är att vi har ett behov av att rondera våra fastigheter i Järva. Då menar jag att gå in i portuppgångar och få bort som folk som hänger. 2019 tecknade vi ett avtal med ett företag som heter miljonbemanning. I det skedet så kvitterade de två stycken brickor av oss. De två brickorna har de kvitterat av Svensk brickhantering. När vi lämnar ut brickor så är de stämplade med 6 siffror, och de här två hade:
117632
117633

De brickorna har miljonbemanning använt när de har ronderat med sitt folk. De här brickorna
har inte missutnyttjats vad vi har kunnat se i våra loggar. Sen den 23/4 i år så hade vi en förvaltare som ville har ut nya brickor till miljonbemanning. Förvaltaren är vad vi kan kalla första linjens chefer. De är chef över bovärdarna. Förvaltaren, se separat PM för kontaktuppgifter, hade problem med fastigheter och ville anlita miljonbemanning för att rondera fastigheter. I den här kontakten med miljonbemanning så begär de extra brickor, det är oklart varför. Jag kommer inte ihåg mitt exakta samtal med förvaltaren igår, men det är oklart varför de skulle ha dem, men de har gett ut nya brickor och de kopierades av en av bovärdarna.

Förvaltaren uppger att det är det bara gjordes bricka 5-6, men inte 4. Detta stämmer inte enligt vår ansvarig för tillträdesförvaltning, se PM för kontaktuppgifter. Du bör prata med denne för att få koll på hur saker hänger ihop och på vilket sätt. Hur vet hon att det inte stämmer? För att hon kan se att det är 3 brickor som har gjort. Kan hon se vem som gjort? Det är en Bovärd, se separat PM om kontaktuppgifter. Och han borde ha vetat att han inte får göra såhär, men han har ändå gjort det. Han har blivit informerad om det tidigare. Han borde sagt till Förvaltaren att det skulle göras på ett annat sätt.

Min uppfattning är att Förvaltaren visste att de hade brickor, men kunde inte förklara idag varför de har fått nya brickor. Det är lite lustigt att det ens har kommit en förfrågan från miljonbemanning på det här, det borde inte ha gjort det. Det har begåtts ett antal fel i det här som vi vet om nu: Bovärden får inte göra kopior på dessa stadsövergripande brickor. Hur han gjort det vet jag
inte, man han måste ha vetat om de här ursprungliga två numren, 117632 och 33.
Redan där blir det tokigt eftersom man inte får göra så. Förvaltaren var ny och ville ha snabbt resultat. Hon ville att det skulle sätta igång och hon kommer inte ihåg idag hur processen gått till. Hon snedade några hörn för att få saker att hända och var inte insatt i våra rutiner.

I ett mail från den 26 april från Förvaltaren till ansvarig för tillträdesförvaltning, efterfrågar hon hur miljonbemanning har patrullerat under kvällen under helgen. Förvaltaren uppger att det gäller blipp 5-6. Ansvarig för tillträdesförvaltning uppger att de här blipparna inte borde existera och rätt väg är att beställa 6 siffriga brickor centralt ifrån. Allt har gått fort, brickorna skapas via bovärden, de lämnas ut utan kvittens, de begärs inte tillbaka. Det är ett antal fel som begåtts i den här kedjan.

Har man avslutat samarbetet med Miljonbemanning?
Vi har ett avtal med dem, och vi är i processen att undersöka vad som har hänt. När vi vet det
kan vi gå vidare till vem som gjort fel. Men i och med att kvittensen saknas så kan det bli
svårt. Men ansvarig för tillträdesförvaltning vet vem som är nyckelansvarig hos
miljonbemanning. Uppläst och godkänt

Solna TR B 9700-21 Aktbil 46
Sida 245.

Vet ni vad det här innebär? Jo nämligen att klankriminella mördarnätverk från afrika och mellanöstern äger i praktiken obegränsad tillgång till hela svenska bostadsområdeskomplexen och alla dess kulvertar, fläktrum, förråd och gångar. Eftersom svenska bostadsområdena "har ett avtal med dem" kan de klankriminella torpedernas obegränsade tillgång inte avslutas eller stoppas. Man kan inte gömma sig från mördarna, polisen kan inte skydda en, klankriminella begär bara ut nycklarna, gör kopior och har full förnekelse på sin sida (inget går att bevisa). Bra jobbat svenska säkerhetspolisen.
Citera
2022-04-01, 10:40
Medlem
Läste i FUP och han säger ju att kokainet kom från en kille han rånade.

Det är väl en lögn i sig men kan han bli dömd för rånet han erkänt? Med tanke på värdet så bordet det ju vara grovt rån men man kanske inte räknar så med olagliga saker. Bara slänger ut frågan.
Citera
2022-04-01, 10:45
Bannlyst
Mer info på nästa sida.

Citat:
Förhörsledare ringer till vittnet för att utreda vilka som haft tillgång till passerbricka
"Miljonbemanning 4". Vittnet får förklarat syftet med förhöret och förhörsledarens
frågor kommer nedan att skrivas i kursiverad skrift.

Beskriv din roll på Svenska bostäder?
Jag är funktionsansvarig för tillträdeshantering. Jag jobbar operativ med databaser och kontakt med system. Jag lämnar ut leverantörsbrickor till entreprenörer. Jag bestämmer vilka nycklar som ska sitta i fastigheter osv. Målet är att rätt person, ska komma in i rätt dörr, vid rätt tillfälle.

Du kan få börja berätta fritt om alla turer kring den här passerbrickan och kontakten med
polisen?
Det börjar med att Micke Johansson, polis, ringer mig på en fredag för att efterfråga vem som har tillgång till ett fläktrum. Vi började titta vem som varit i det fläktrummet som man gjort
ett tillslag i, och då visade det sig att det var Miljonbemanning bricka 4. Jag tog ut en logg på den brickan och vilka rum den hade varit i. Sen följde de poliserna den brickan och gick in i de utrymmena, och det resulterade i flera tillslag. Det var den 6 oktober. Sen har han ringt igen efter det att jag slutade och sa att det var viktigt. Vi började då livefölja den här brickan och polisen följde efter den och den som höll i den.

Fanns det bara en sån bricka?
Jag ser inte om det finns kloner, jag ser bara den brickan med det RFID-numret.

Var det inloggningar på flera platser samtidigt?
Det var någon inloggning på Sibeliusgången, och sen var det någon i Husby. Antingen var det flera brickor eller så var det samma som hade åkt därimellan. Sen när de kom till Bergengatan 3 då ringde Mike mig igen och la på en bricka på Bergengatan 3 och jag kunde avläsa att det var aktuell bricka.
Sen eftersom den här brickan inte heter så som den ska heta, så började jag göra efterforskningar på den. Jag hade då ett mail från Förvaltaren den 26 april, där hon efterfrågade aktiviteten över helgen på bricka 5-6 på Miljonbemanning.

Jag har fått veta om att företaget miljonbemanning två orginalbrickorna som skapades, 117632 och 33, kan du beskriva vad det är för blippar? När ett företag får ett avtal med oss kan de via Tillträde och beställer brickor av oss. Då bedöms det enligt avtalet vilka behörigheter ska få på svenska bostäder. De här två brickorna fick tillträde till hela svenska bostäders bestånd i hela Stockholm.
Vi har flera nivåer:

1. Entrer
2. Allmänna utrymmen
3. Känsliga hyresgästutrymmen
4. Känsliga fastigheterutrymmen

Nummer 4 innebär alla dörrar i beståndet.
Sen finns det även tidbegränsningar som vi kan komplettera varje nivå med det, tex en entreprenör som ska jobba i allmänna utrymmen får nivå 2 med tidsbergränsning 05.00-19.00 vardagar.
De här har är den vanligaste nivån och begränsningen vi lämnar ut. Att lägga de här stadsdelstillträdetbehörigheterna är begränsat till personal hos oss. Jag, Helena Asplund som hade min roll tidigare, samt en nyckelansvarig på varje distrikt. Nyckelansvariga kan endast lägga inom det egna distriktet, det är bara jag och Helena som kan lägga på hela beståndet. Exempel på distrikt är, söderort, innerstan, västerort, Norra järva och Södra järva. Ingen annan ska kunna göra det, men bovärdar har kommit runt detta genom att känna till det ursprungliga numret.

Hur ser de då ut med 117632 och 33?
Då har bovärden fått av sin chef att han måste kopiera dessa brickor. Han har sett att under
kundbeskrivningen finns dessa nummer antecknade. Han har kopierat brickorna, men tagit
bort behörigheten för hela beståndet och begränsat dessa till Husby/Akalla.

Kan du beskriva behörigheten på kopiorna?
Känsliga fastigheter Husby/Akalla alla dagar, alla tider. Dessa kopior skapades den 23 april
2021 klockan 11.59,12.00,12.02.

Vem gjorde kopiorna?
Enligt loggarna så är det Johan Fröberg, en av bovärdarna.

Vet du vem som har lämnat över brickorna till Miljonbemanning?
Ingen aning, och jag vet heller inte om det finns någon kvittens.
I mail från Kristina har jag fått svar om att de skulle göra rätt och brickorna skulle lämnas
tillbaka på onsdag. Mailet var den 26 april, så det borde ha varit den 28 april hon menade.

Vet du om de kom tillbaka?
Ingen aning, jag har inte haft någon mer konversation om dem eller att jag har tittat på dem
sen i april. Vi har ju bestället ett antal loggar, och de sparas hur länge?
14 dagar, på sekunden. Bricka 5 och 6 har inte varit aktuella i utredning, men du har inte sett någon aktivitet på dessa? Nej, och nu är samtliga, även orginalbrickorna spärrade. Det är ett avtalsbrott i min värld. Har Miljonbemanning jobbat i ert område löpande under tiden?
Ingen aning, men i och med att vi har ett avtal så kan alla beställa deras tjänster. Med alla
menar jag att förvaltarna och bovärdarna kan beställa in tjänsten. Oftast skulle jag säga att det
är förvaltarna som gör det. Ett exempel är om vi har häng i ett specifikt område eller trapphus kan vi beställa rondering av miljonbemanning. De är inga väktare, utan mer en socialprevention. Den 18 september 2019 fick jag en fråga från Ali Khalil på miljonbemanning, han är nyckelansvarig för det företaget. De fick den absolut högsta behörigheten, alla dagar, alla timmar, eftersom de enligt avtalet ska rondera samtliga utrymmen alla tider. Vilka har en sån behörighet i normalfallet?
Vår egen jour, svenska bostäders bovärdar, jourbrickor hos rörmokare samt polisen. Men
varje sån utlämning är behovsprovat.

Kontorspersonal och liknade kommer bara in på kontor.
Har du kontaktaktuppgifter till Ali Khalil på miljonbemanning?
0734171508
Ali.Khalil@miljonbemanning.se

Kan det finnas fler kopior av "Miljonbemanning4"?
Det kostar 150 kr att beställa en klonmaskin från kina. Då är det ungefär samma grej att
scimma ett kontokort. Det finns såklart olika scenarion, det ena är att någon person som haft
kopian gett den till någon annan eller att någon helt enkelt rört sig i närheten av en person
som har behörigheten och "sugit ur " informationen från den brickan. Om du har en sådan här maskin, finns det någon begränsning i antal kloner du kan skapa, och hur ser de ut i er logg?

Jag har inte använt utrustningen men jag tror att det inte finns någon begränsning över
huvudtaget, och i loggen dyker den om med samma namn som orginalbrickan. Så nu när jag
har spärrat originalet, då spärras samtliga kloner också.

Det här är första gången som jag stöter på att man har kopierat en entreprenörsbricka. Jag har
endast stött på kopior av vanliga boendebrickor. Och då har vi säkert 10.000 – 15.000 entreprenörsbrickor ute.

Kan man ta sig in i fläktrummen utan blipp?
Ja, om man har tillgång till en FS nyckel. Vi har 10-15 stycken i vårt bestånde, och vi har
väldigt bra kontroll över dessa. Det är Bovärdar och jourpersonal som har tillgång till dessa.

Syns det i den elektroniska loggen?
Nej, det är en mekanisk nyckel, så det syns inte.
Vad händer om man ställer upp en dörr, går det larm?
Nej, det går inget larm. Men när jag jobbade som bovärd gick jag runt mitt bestånd och
kontrollerade att alla dörrar som ska vara stängda var det. Jag kan inte svära att alla gör så,
men jag vet att det ingår i arbetsbeskrivningen och det finns schemalagt att åtminstone två
gånger i veckan göra detta. Om man upptäcker att en dörr står uppställd skriver man en
avvikelse rapport?
Alltså jag hoppas verkligen att ni fattar att det går inte att sätta emot klankriminella nätverk som äger hela bostadsområden? Ali Khalil har blod på sina händer, garanterat ansvarig för mord på tiotals personer.

Om någon här undrar hur det kommer sig att Husbys Hyenor lyckats agera torpeder som fucking spöken under alla år i järvafältet, så vet ni att det är Ali Khalil som är ansvarig.
Senast redigerad av handdesinfektion 2022-04-01 kl. 10:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in