2022-04-01, 08:39
Medlem
stom72s avatar
Han var ogudaktig och burlesk.
Måtte Gud vara hans vilsna själ nådig, men Melander valde ogudaktighet så det är inte det troliga.
Han brinner nu i helvetet med övriga som sålt sina själar till denna världen.
Citera
2022-04-01, 08:43
Medlem
Är det sant att han var allergisk mot jordnötter?
Citera
2022-04-01, 08:48
Medlem
Skräp-tv-personlighet.
Några få roliga inslag (Berra, Steve, Rulle).
Men ändå trist när de man såg på tv under barndomen dör.
Citera
2022-04-01, 08:48
Medlem
mrtowlies avatar
Har någon antivaxxer varit inne och skyllt cancern på vaxiiiiiinet ännu?

RIP Sven Melander. Ytterligare en ikon går i graven. Snart är det bara idolvinnare och bögar kvar, och riktiga underhållare från 80-90 talet är ett minne blott.
Citera
2022-04-01, 08:52
Medlem
Jon.Holmss avatar
Alltid trist när människor drabbas av cancer, denna skitsjukdom.

Måste dock erkänna att jag aldrig har skrattat åt Sven. Dialekten skånska och humor passar liksom inte ihop för mig.

R.I.P. Sven 🙏
Senast redigerad av Jon.Holms 2022-04-01 kl. 08:55.
Citera
2022-04-01, 08:52
Medlem
Som många nämnt blev han svårt pk-sjuk på senare år. Enda sättet i Sverige för en burdus narcissistisk gubbe att få fortsätta synas.
Detta i kombination med någon slags kultur-aristokratisk stil va mycket plågsamt att se. Men framför allt att läsa, i självgoda ”sanningar” och floskel-bomber om feminism och invandring.
Han kunde som de flesta andra kulturmarxister leva helt avskilt från all skit.
Citera
2022-04-01, 09:06
Medlem
Tylfos avatar
Vila i frid Sven. Heja Eslöv!
Citera
2022-04-01, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Alltid trist när människor drabbas av cancer, denna skitsjukdom.

Måste dock erkänna att jag aldrig har skrattat åt Sven. Dialekten skånska och humor passar liksom inte ihop för mig.

R.I.P. Sven 🙏

Konstigt. Finns många kända och framgångsrika komiker som kommer från Skåne. Skåne är sett till befolkningens storlek förmodligen Sveriges mest komikertäta landskap.
Senast redigerad av fantomsmurfen 2022-04-01 kl. 09:18.
Citera
2022-04-01, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Har någon antivaxxer varit inne och skyllt cancern på vaxiiiiiinet ännu?

RIP Sven Melander. Ytterligare en ikon går i graven. Snart är det bara idolvinnare och bögar kvar, och riktiga underhållare från 80-90 talet är ett minne blott.

Sjukt nog inte sett några antivxxxxkommentarer ännu. Det kommer nog, de har inte riktigt vaknat ännu tror jag.

Skulle fan inte kalla Sven Melander för en ikon direkt. Visst har man fnissat lite åt hans lilla roll i Sällskapsresan några gånger men det är väl typ höjden av hans karriär.
Julskinkan som rymt tvingas man lyssna på varje år, men rolig har den aldrig varit och bra kanske man tyckte den var som väldigt liten någon jul.
I övrigt har jag aldrig begripit mig på varför han tycks vara så uppskattad av vissa.

Eftersom jag inte fick uppleva 80-talet så begriper jag mig nog inte på den svenska humorn från årtiondet heller särskilt mycket, det gör nog en viss skillnad förstås.

Måste dock vara tydlig med att Sven i övrigt var en väldigt varm och trevlig person, träffat på honom flertalet gånger och alltid fått ett varmt intryck. Han var mycket omtyckt i området han bodde i på senare år och har gjort mycket för lokalbefolkningen i form av att anordna diverse teatrar och uppträdanden i pisshålan han valde att bosätta sig i de sista åren.
Senast redigerad av Gary.Glitter 2022-04-01 kl. 09:25.
Citera
2022-04-01, 09:20
Avslutad
Verkar som att han samarbetade med Özz Nûjen och operabögen Rickard Söderberg.

Han var svårt PK-skadad m.a.o.
Citera
2022-04-01, 09:38
Medlem
Oddtapios avatar
Vila i frid världens finaste Sven. Du kommer att vara saknad, men aldrig glömd.
Citera
2022-04-01, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Tråkigt, han var ju otroligt stor på 1980-talet sedan försvann han ganska abrupt och det var långt innan han blev sjuk. Undrar vad som hände?

Jättebra att du frågar.

Det är samma sak med nästan alla artister som var stora på 80-talet. Det som funkar
under ett årtionde, funkar nästan aldrig nästkommande årtionden. Undantaget
är super-mega-artister som Johnny Carson, David Letterman, Jim Carrey. Och givetvis
musikartister, Michael Jackson, Bruce Springsteen, osv.

Oavsett vilket land en artist kommer från, så funkar deras underhållning under max ett årtionde.
Gäller säkert 95-99% av alla artister.

När samhället ändrar sin inställning till humor, musiksmak, osv, så kommer det nya artister
och de som var roliga för ett årtionde sedan, deras underhållning funkar inte längre.

Sven Melander är ett utmärkt exempel. Bill Cosby ett annat, i vart fall när det gäller hans
komedi, ha ha.

Sven Melander var jätterolig på 80-talet, men allt han gjort därefter är lite småkul på sin höjd.

Sedan hankar sig artisterna fram och gör sin grej och har säkert bra inkomster osv, men
de försvinner från den stora massan medvetande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in