Citat:
Ursprungligen postat av
GrillTekniker
Redan första gången jag hörde talas om Verisure så lät det som ett skojeriföretag. De är ett sånt där företag som anställer irriterande snicksnackare ("säljare") som har till uppgift att knacka på hos folk och förstöra kvällen genom att pladdra på om sitt jävla larm.
Har sett flera annonser där de söker säljare, och det låter som att de söker samma typer av säljpajaser som för 15 år sedan attackerade en och försökte kränga mobilabbonnemang vart man än gick.
Hade de varit ett företag med integritet och stolthet så hade de istället fokuserat på att göra sin produkt så bra att den säljer sig själv.
Det är märkligt då att jag aldrig fått besök av dem, men flera gånger - varav
t v å mitt under brinnande pandemi, fått besök av tattarföretaget Sector larm med sina superskumma säljare rekryterade från Gud vet var.
Ett tips till Aftonbladet: kolla i Sectors byk - där lär finnas saker att hitta, givet att VD:n rimligen är en stor idiot.
Med det sagt, jäkla rötägg till Verisurelarmpersonal som skapar en kultur där det är ok att göra kunder till ett skämt, och att dela larminfo med andra anställda. Samtliga ansvariga borde avskedas med omedelbar verkan, och få en liten lusing på det.
Dock, operatören har inte spionerat: larm har utlöst, och operatören måste då se vad som händer.
Om gubben då vaknat upp som ett vrak och stigit upp som en zombie efter en jävla natt och larmat på, utan att reflektera över att kärringen ligger kvar i koma i sängen, så blir det ju ett larm av det när tanten återuppstår.