2022-03-31, 10:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Tilltron till dessa undersökningar kan nog ifrågasättas. Sen är det ju inte befolkningen i ryssland som styr utvecklingen i Ukraina utan det som faktiskt sker på slagfäktet. Det kommer nog bli en destå hårdare smäll när det börjar gå upp för dom hur ledningen har förrått dom. Tar nog lite tid.

https://f7td5.app.goo.gl/iFwzQ7
Kompis! Tack för länken. Information från Storbritannien med ett foto av Zelensky är den enda källan som vi - fritänkande européer kan lita på!

Slava Ukraine! Bendera slava!
Citera
2022-03-31, 11:02
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Kanske USA ökat på sin budget bara så att usatrollen syns mera? För du är väl konsekvent i dina tankar och ser dom som följer USAs narrativ som betalda troll av USA?
Själv är jag mest intresserad av det skandinaviska narrativet, därefter det europeiska. Jobbar dessutom helt gratis.
Citera
2022-03-31, 11:04
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pooko
Kompisar. En ny sociologisk undersökning av ryssar har släppts. Skräck!

I mars ökade godkännandet av de viktigaste statliga institutionerna avsevärt: 83% godkände president Putins verksamhet, 71% - premiärministern, 70% - regeringen och 59% - statsduman. Andelen som tror att det går åt rätt håll i landet har ökat kraftigt - från 50 till 69%.
https://www.levada.ru/2022/03/30/odobrenie-institutov-rejtingi-partij-i-politikov/

Vad betyder allt detta? Ryssarna stöder kriget i Ukraina? Fungerar inte helvetessanktioner?
Nu förstår jag de ädla ukrainska kämparna som torterade ryska soldater.

Det går inte att lita på Levada Center enligt Putin då det klassats som västpropaganda så varför länkar ni ryssar till dem? Eller har Putins agenter "avnazifierat" dem så de numera bara postar Putin manipulerad data?

"In 2016 Levada Center was classified as a 'foreign agent' by the Russian justice ministry"
Citera
2022-03-31, 11:04
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det förutsätter något problem som vi inte känner till ännu?
Jag antar det.
Citera
2022-03-31, 11:05
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Helt absurt.

Eftersom ukrainarna håller sig därifrån, bör ryssarna ha väldigt speciella skäl att rota runt i radioaktiv mark.

Risken för ställningskrig i Tjernobyl, bör vara liten.

Jag fattar nada.
Varken soldaterna eller deras befäl har fått någon utbildning i vad strålning och kontamination handlar om. "need to know" typ. Soldaterna som är där vet inte ens vad Chernobyl-katastrofen är för något. Cannon fodder and sacrificial lambs doesn't need to know anything.
Citat:
Ursprungligen postat av Kriper
Vad tror ni om ryktet att ryssarna retirerar från Tjernobyl på grund akuta strålningsskador?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVmoXy/liverapportering-spanda-laget-kring-ukraina
That's what happens när man rantar runt i kontaminerade områden och rör upp damm som man sedan andas in.
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Hahah, Zelensky är inte ens i samma mentala liga. Zelensky är en lågbegåvad komiker och Putin är en av de skickligaste ledarna i världen och en ypperlig strateg.
Han har dessutom en stor kuk. Minst 38 cm, schlaaaak.
Senast redigerad av Trolltestet 2022-03-31 kl. 11:08.
Citera
2022-03-31, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Själv är jag mest intresserad av det skandinaviska narrativet, därefter det europeiska. Jobbar dessutom helt gratis.
Skandinaviska, europeiska och amerikanska narrativet är samma narrativ. Förstår att din tid är gratis om du inte ens klarade av den enkla kopplingen. Du klarade av att citera mig men inte att besvara frågan trots att den var så enkelt formulerad, ännu mer förståelse för att din tid inte är värt något för andra.
Citera
2022-03-31, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Varken soldaterna eller deras befäl har fått någon utbildning i vad strålning och kontamination handlar om. "need to know" typ. Soldaterna som är där vet inte ens vad Chernobyl-katastrofen är för något. Cannon fodder and sacrificional lambs doesn't need to know anything.
Var du ansvarig för dessa soldaters utbildning eller hur fick du så bra koll på vad dom är utbildade och vilka kunskaper dom har?
Citera
2022-03-31, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Det går inte att lita på Levada Center enligt Putin då det klassats som västpropaganda så varför länkar ni ryssar till dem? Eller har Putins agenter "avnazifierat" dem så de numera bara postar Putin manipulerad data?

"In 2016 Levada Center was classified as a 'foreign agent' by the Russian justice ministry"

Kompis! Vilka är vi att tro? Jag läste i de amerikanska nyheterna att Bidens förtroendebetyg har sjunkit till en rekordlåg nivå? Är detta också Putins fel?

Slava Ukraini! Bendera slava!
Citera
2022-03-31, 11:09
Medlem
Citat:
Kompisar. En ny sociologisk undersökning av ryssar har släppts. Skräck!

I mars ökade godkännandet av de viktigaste statliga institutionerna avsevärt: 83% godkände president Putins verksamhet, 71% - premiärministern, 70% - regeringen och 59% - statsduman. Andelen som tror att det går åt rätt håll i landet har ökat kraftigt - från 50 till 69%.
https://www.levada.ru/2022/03/30/odobrenie-institutov-rejtingi-partij-i-politikov/

Vad betyder allt detta? Ryssarna stöder kriget i Ukraina? Fungerar inte helvetessanktioner?
Nu förstår jag de ädla ukrainska kämparna som torterade ryska soldater.

Ja för det första skall man nog ta dessa siffror med en nypa salt. Men det är ju inte så förvånande egentligen i en konflikt att folket sluter upp på ledarens sida. Ryssarna matas med propaganda som säger att Ryssland kämpar för sin överlevnad mot det onda väst. Att de bara försvarar sig.

Men det är ändå märkligt med tanke på att när de intervjuar folk på gatan så verkar de rädda och vill inte uttala sig om kriget. De ryska soldaterna i Ukraina verkar också måttligt motiverade.
Så man kan undra om dessa siffror verkligen stämmer. Det är väl ryska myndigheter som har genomfört opinionsundersökningen och folk är kanske rädda att svara fel ifall de inte är garanterade anonymitet.
Citera
2022-03-31, 11:14
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Kompis! Tack för länken. Information från Storbritannien med ett foto av Zelensky är den enda källan som vi - fritänkande européer kan lita på!

fotot som bara är till för att illustrera en artikel har knappast med saken att göra, sen bör man bedömma från en mängd olika källor både amerikansk brittisk polsk svensk Ukrainsk och oberoende underrättelsetjänst från slagfäktet.

Den underrättelse som kommer från ryssland har en 100årig tradition av att utnyttja lögnen som verktyg. Att FSB skulle arbeta annorlunda nu är flga troligt.

Rysstrollen blir desperatare ju sämre det går för ryzzen på slagfäktet. Numera är ryssarnas framfart mest att likna med en Monty Pytonsketch. Gårdagen komiska händese måste vara dom tre busslaster med strålskadade ryssar som bökade runt i Chernobyl.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Men då är det ju TV4 som gjort ett misstag, precis som jag menade från allra första början. Påhopp blev det ändå.
Men JA. Det är just det som är grejen. Då ska väl inte TV4 rapportera i sina nyhetssändningar att planen i fråga "var kärnvapenbestyckade"? Försvarsmakten var t.o.m. ovillig att kommentera uppgifterna nu när saken kom upp. Det är ju pinsamt för TV4. Skrämselpropaganda, nära på.

Rörande bomberna tycker jag också att det låter som en anakronism, men jag minns att det var en "expert" som uttalade sig om det.

Tja, TV4 kan ju fått sin uppgift ifrån en annonym källa i NATO, (mindre troligt då de skulle ha älskat att offentliggöra det, som under "ryska påsken"), ifrån rysk militär, t.ex Östersjöflottan, eller ifrån en anomym källa inom den svenska försvarsmakten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Varken soldaterna eller deras befäl har fått någon utbildning i vad strålning och kontamination handlar om. "need to know" typ. Soldaterna som är där vet inte ens vad Chernobyl-katastrofen är för något. Cannon fodder and sacrificial lambs doesn't need to know anything.

Jag tror dig men det är svårt att ta in.
Att moderna soldater i ett I-land är så blåsta.
Att ryssarna skiter så totalt i sina egna.

Hela ryska armén är en vandrande katastrof.
Den förvirring och den inkompetens de för med sig, gör dem farligare än en normal modern armé.

De vet för fan inte vad de sysslar med.

Redan när de tog Tjernobyl + ett fungerande verk, reste sig nackhåren. Detta kan sluta hur som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in