2022-03-31, 10:30
Medlem
Bizmarcks avatar
Har noterat att många blattar springer omkring med kläder av märket Sail Racing. Hur har det blivit så? Jag har aldrig sett en blatte på en segelbåt.
Citera
2022-03-31, 10:37
Medlem
Vaclav-Korunkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Har noterat att många blattar springer omkring med kläder av märket Sail Racing. Hur har det blivit så? Jag har aldrig sett en blatte på en segelbåt.

Det är kanske en form av segling att ta sig över medelhavet i gummibåt? Sen kör de säkert lite racing mot varandra.
Citera
2022-03-31, 10:37
Medlem
maxatdunders avatar
Lätt att baxa från Stadium. Ey broshan hur mycket ska du ha walla?
Citera
2022-03-31, 10:42
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Brukar inte en del blattar stöka omkring på vattenscooters? Då är de väl värdiga att bära Sail Racing...
Citera
2022-03-31, 10:55
Medlem
DayNites avatar
bästa sättet att sänka ett märke, se till att massor av wanna be ghetto afrikaner springer runt med ditt klädmärke, då kommer ingen vuxen i Sandhamn/ Östermalm ha på sig skiten = dött!

Tex som Canda Goose, som blev en blattejacka
Citera
2022-03-31, 12:06
Avslutad
Jag har inte heller seglat sedan jag var barn, är inte blatte. Har två sail racing regnjackor, som jag brukar ha när det är kasst väder och jag är ute, bra kvalitet och skyddar mot vind. När jag gick i skolan var det populärt med Helly Hansen eller vad de kallades varenda fjortis hade en sådan jacka, antar att det är en liknande trend nu fast med sail racing kanske?
Citera
2022-03-31, 12:37
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck

Kan inte påminna mig att jag sett en blatte med SR.
Citera
2022-03-31, 12:48
Medlem
Machiavellys avatar
Jag är blatte och jag har en massa SR-kläder. Älskar kvaliteten och passformen på det. Så jävla oslagbart.
Citera
2022-03-31, 12:50
Medlem
Facades avatar
Jag associerar det fortfarande med mellanmjölks-chefer som spelar mycket Padel och lagar mat med sous vid eller vad det nu heter.
Citera
2022-03-31, 12:57
Bannlyst
Har också noterat det. Det handlar väl om att segling är förknippat med status och pengar och då vill dom bära märket av den anledningen.
Jag kommer aldrig bära märket, dels pga det och dels pga deras logga är ful och ser suspekt ut.
Citera
2022-03-31, 13:03
Medlem
sliskets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Brukar inte en del blattar stöka omkring på vattenscooters? Då är de väl värdiga att bära Sail Racing...

Har nog hänt vid något lyckat bax där vattenskotrar har stulits och hamnat i händerna då dessa mörkermän har frotterat sig p någon annans bekostnad.
Citera
2022-03-31, 13:42
Medlem
knurras avatar
De vet nog inte vad "Sail" innebär men de ser "Racing" och det passar perfekt till deras BMW.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in