2022-03-31, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Har du missat att dom inte alls har varit speciellt fredliga sista 8 åren eller?

För övrigt håller jag inte på nån och ser ingen poäng med att välja sida.

Självklart finns det ingen poäng med att välja sida. Det här är ingen jäkla idrottstävling utan en långvarig och tragisk konflikt med många bottnar.

Men min övertygelse efter att ha läst ganska mycket i de här trådarna är att s.k rysstroll generellt är mer pålästa och inte minst mer balanserade än Zelenskyj-kranarna.

De senare tror på precis allt ont som rapporteras om ryssarna, medan allt som talar till ukrainarnas nackdel bara är rysspropaganda. Eller fake news. Eller manipulerat. Och om t.ex en sadistisk video visar sig vara äkta så säger de ”jaja, men ryssarna då?”

Värre ändå är deras aggressivitet. Har inte läst om någon som njuter när ukrainare dör, eller att hela folket borde straffas för att de har en korrupt regim. När det gäller hatet mot ryssarna, däremot…
Citera
2022-03-31, 09:18
Avstängd
När man ex.vis nu på morgonen hör Bert Sundström bevisligen ljuga i SVT, ja då har propagandan fått fotfäste..
FTW!!!
Citera
2022-03-31, 09:22
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Hur ser det ut med demokratin i Ukraina, är du säker på att den är riktig?

Det hedrar dig dock att du uttrycker hat just mot själva styret i Ryssland, det är lätt att förstå. Men om du har missat det så är det många som hatar och vill straffa hela det ryska folket, ibland för ”oöverskådlig framtid”.

Konstigt nog tror jag inte att de säger samma sak om USA. Nu har det gått lång tid sedan t.ex Vietnamkriget upphörde, men med deras ”logik” så skulle amerikanarna än idag förbjudas från att ställa upp i idrottstävlingar och deras varor bojkottas. Och varför i h-e har IKEA och H & M butiker där?

Dubbelmoralen är vidrig.

Ukraina känner jag inte och bryr mig inte speciellt om dem i nuläget.
Tyvärr är det inte bara de styrande som är problemet i Ryssland utan även folket, som är fördummat.
Hörde en ryss som sa att den allmänna meningen är att västliga företag lämnat Ryssland pga av våra regeringar tvingat dem men att de snabbt kommer att komma tillbaka när kriget lugnat ner sig, för de vill ju tjäna pengar. Så är det ju inte men den allmänna meningen är att väst är illvilliga och att de missuppfattat mycket
Citera
2022-03-31, 09:26
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Många ryssar har ju inte ens vattentoalett, det är ett u-land om vi jämför bekvämligheter.....
Ryssland är inget u-land. Vanliga lägenheter och villor i städerna har givetvis vanliga toaletter. Kolonilotter som oftast har riktiga hus har det inte och inte små byar på landet heller då avlopp saknas där.
Citera
2022-03-31, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Ryssland är inget u-land. Vanliga lägenheter och villor i städerna har givetvis vanliga toaletter. Kolonilotter som oftast har riktiga hus har det inte och inte små byar på landet heller då avlopp saknas där.

Bekvämlighets mässigt är det u-land om vi jämför med Sverige...

Vi är jäkligt bortskämda i Sverige med hög standard på mycket saker...
Citera
2022-03-31, 09:30
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Hur får du det till att Putin är ärlig? Han förnekar inblandning i en rad politiska mord trots att all logik pekar på honom. Han förnekade intention att invadera. Han förnekade invasionen av Krim 2014, inblandning i Donbass 2014. Hans fängslade politiska motståndare med svepskäl. Hans motiv för kriget gjordes med svepskäl. Om man vill hitta positiva sidor av en gammal KGBare som Putin är väl ändå ärlig det mest långsökta man kan tänka sig?
Logiken talar emot att Putin är skyldig.
Citera
2022-03-31, 09:40
Medlem
ForumApaches avatar
Varför ens fråga något så idiotiskt som TS?

Ryssland är avgrundsdjup ondska och efterblivenhet.
Citera
2022-03-31, 09:42
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Utanför Moskva och St Petersburg så är Ryssland ett u-land. Det är FAKTA. Och ännu värre blir det, hahahahaha!!!
Citera
2022-03-31, 09:45
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Logiken talar emot att Putin är skyldig.

Förklara, eller var det hela ditt argument?
Citera
2022-03-31, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Jag hatar inte ryssar. Men jag är självklart på Ukrainas sida.

Varför? För att Putin valde starta ett krig mot ett oskyldigt och fredligt folk.

Tror inte på fredligt. Många Ukrainare hatar ryssar. De har haft inbördeskrig sedan 2014 och 15000 av de egna har dött. De vill rikta vapen mot Ryssland. De har nazister. De har biolabb. Hade de bara varit neutrala och inga vapen som hotat hade det funkat bra.
Citera
2022-03-31, 09:48
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Mina känslor för ryssar, vilka börjar närma sig de jag har för Putin i takt med varje opinionsundersökning som visar på stödet för honom, liknade de jag hade för serber i mitten av 90-talet. Inledningsvis ilska, följt av hat, efterhand följt av nedlåtande ignorans och på sikt en långsam rehabilitering till något som liknar respekt för ett folk som (kanske) kan umgås civiliserat med sina grannar.
Hur jag är försökt rehabilitera hur jag ser serber så går det inte.
De är ett skitfolk och jag har aldrig träffat en trevlig serb förutom när de halvhjärtat försöker lisma en till att beställa mer än en öl på sina sunkiga juggepizzerior.
Bägge folken har en bisarr blandning av mindervärdes- och herrenrassekomplex.
Citera
2022-03-31, 09:49
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Tror inte på fredligt. Många Ukrainare hatar ryssar. De har haft inbördeskrig sedan 2014 och 15000 av de egna har dött. De vill rikta vapen mot Ryssland. De har nazister. De har biolabb. Hade de bara varit neutrala och inga vapen som hotat hade det funkat bra.
Smakar rysskuk bra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in