Citat:
Ursprungligen postat av
Porkster
Är stolt över Hayes, som gör det ärofyllda och står för sitt ord. Robinson är ett spel, man kan tycka vad man vill om att luras osv. Mattias gamblade på att Hayes skulle välja Tornet, men Hayes var under ingen obligation att göra det. Jag hade godtagit hans beslut att välja dödsdansen, även om det vore fulspel - det är Robinson trots allt. Ändå är han the bigger man och följer sitt samvete, och lägger sig mot Mattias. Blev själv rörd, Hayes har verkligen ett stort hjärta. Mycket fint att se.
Sedan tror jag att Anders överraskning imorgon kommer vara större än vi anar. Det har skett en del avhopp i Robinson, och det förstör för produktionen. Jag tror Gränslandet agerar som en buffert mot oförutsedda avhopp, så jag hade inte blivit förvånad om allihop fick komma in i Robinson, faktiskt. Som jag läste någon säga nyss så vet vi alla hur utsatta de som kommer utifrån är, de blir typ utröstade direkt. Att två gränsländare får joina varje lag skulle ge dem bättre odds att få stanna kvar. Men det är nog mest bara vad jag önskar.. Vill sååå gärna att Hayes ska komma in imorgon!
Hayes stod ju inte alls för sitt ord, han lovade att välja tornet om Mattias valde honom och sen tror jag inte Hayes la sig. Varför då spela spelet och inte tappa direkt och visa tydligt att han la sig.