2022-03-30, 19:10
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NicoNihilist

Förutom att det enligt västerländsk media var Ryssland som "invaderade" Ukraina, vilka är då era verkliga skäl till att hålla på Ukraina och hata ryssar? Hur tänker/känner ni och varför?

Jag har inga andra skäl än detta. Det är enda anledningen till att Ryssland bör ses som en pariastat. Skälet är fullgott nog.
Citera
2022-03-30, 19:49
Medlem
YoloSwag420s avatar
Ryssar har alltid varit smuts kommunister. Finns ingen anledning att gilla dem parasiterna.
Citera
2022-03-30, 19:53
Medlem
Fy fan vilken smuts. Hålla på ryssen som under dog mot judarna. Jo, det säger väl allt.
Citera
2022-03-30, 20:28
Medlem
Beta-Bums avatar
Hatar?

Okej. Låt oss använda det ordet den här gången.
Jag hatar krig.
Jag hatar terrorism.
Jag hatar ogrundat hot.
Jag hatar världsledare som medvetet gör obeväpnade civila illa. (Militär mot militär har jag inget att säga om. Likaså om civila har beväpnat sig, så har jag inte mycket att hata. Är man med i leken, får man leken tåla.)

Jag hatar inte Ryssland. Jag hatar Vladimir Putin.
Jag hatar inte det ryska folket. Jag hatar folk som ställer sig på Putins sida när de är medvetna om vad som pågår.
Jag hatar inte de hjärntvättade som inte har möjlighet att konsumera annat är ensidig propaganda. Jag hatar de som medvetet sprider lögner.

Och ja... jag hatar rysstroll. Något enormt.
Citera
2022-03-30, 20:32
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beta-Bum
Hatar?

Jag hatar krig.
Jag hatar terrorism.
Jag hatar ogrundat hot.
Jag hatar världsledare som medvetet gör obeväpnade civila illa. (Militär mot militär har jag inget att säga om. Likaså om civila har beväpnat sig, så har jag inte mycket att hata. Är man med i leken, får man leken tåla.)

Jag hatar inte det ryska folket. Jag hatar folk som ställer sig på Putins sida när de är medvetna om vad som pågår.
Jag hatar inte de hjärntvättade som inte har möjlighet att konsumera annat är ensidig propaganda. Jag hatar de som medvetet sprider lögner.

Klockrent!
Citera
2022-03-30, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Jag hatar inte ryssar. Men jag är självklart på Ukrainas sida.

Varför? För att Putin valde starta ett krig mot ett oskyldigt och fredligt folk.

Fast Putin krigar inte mot ett folk. Det var iaf inte det som var avsikten. Att kriga mot ett folk.. låter som steget före folkmord.

Putin krigar mot regeringen i Kiev han har försökt störta och mot nazister. Justifierar inte det men det här en inte något krig mellan folk.
Citera
2022-03-30, 20:42
Medlem
UseMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
1. Ryssland är inte den svaga parten, kanske den inkompetenta parten dock. Svaga parten är Ukraina som Putin beslutar sig för att invadera på helt vilda grunder. ”De-nazifiering”, folkmord o andra fantasier.
2. Putin, ärlig? Vilka droger går du på?
3. När var senast Nato en aggresor som invaderade ett land, eller Eu för den delen?

Jag hatar inte Ryssland i övrigt. Det är ett land o folk som förtjänar bättre än styras av ett mafioso vällde.

vad ljuger putin om?
NATO bombade sönder serbien. Att nato länder går och invaderar länder får ju ses som att NATO gör det i helhet. USA har invaderat åtskilliga länder senaste årtionderna och alltså har NATO varit med på noterna då man varken fördömt eller gjort något åt det, man har snarare varit med på tåget.
Du är ju helt bortom flötet märker man och svävar i fantasi om att NATO aldrig gjort något fel.
Citera
2022-03-30, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beta-Bum
Hatar?

Jag hatar krig.
Jag hatar terrorism.
Jag hatar ogrundat hot.

Du ska inte hata.
Citera
2022-03-30, 21:27
Medlem
Vedträs avatar
Hatar inte Ryssar men nog hatar jag Kreml. Kan se mellan fingrarna på Putinsupporters då de flesta i Ryssland är så fattiga, outbildade och hjärntvättatde. Kreml för att de inte ens försöker bli en demokrati och ägnar sig åt allsköns fascistiska metoder.
Citera
2022-03-30, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Du vet då också vet att vodkan Stolichnaya inte är ryskt utan producerats i Lettland av Luxemburgbaserade Stoli Group och inte Tetris inte heller då det ägs av Blue Planet Software i Nevada.

Men Stolichnayas ursprung är väl ändå ryskt och den produceras väl även där eller i alla fall från början? Första gången jag drack Stolichnaya var i Leningrad i slutet av 80-talet. Tetris verkar ha utvecklats av en ryss i Sovjetunionen. Enligt Wikipedia kom den första versionen 1984 och den första versionen som lanserades i västvärlden kom 1986.
Citera
2022-03-30, 22:12
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Fast Putin krigar inte mot ett folk. Det var iaf inte det som var avsikten. Att kriga mot ett folk.. låter som steget före folkmord.

Putin krigar mot regeringen i Kiev han har försökt störta och mot nazister. Justifierar inte det men det här en inte något krig mellan folk.
Vad betyder "justifierar"? Är det google translate som ställer till det igen kamrat?

Det ukrainska folket försvarar sig hur som helst tappert mot Rysslands terror-tsar Putin den förskräcklige.
Citera
2022-03-30, 22:15
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UseMe
vad ljuger putin om?
Han ljuger om precis allt. Den springande punkten är väl att han framför allt ljög om att han inte skulle attackera Ukraina.

Citat:
Ursprungligen postat av UseMe
NATO bombade sönder serbien. Att nato länder går och invaderar länder får ju ses som att NATO gör det i helhet. USA har invaderat åtskilliga länder senaste årtionderna och alltså har NATO varit med på noterna då man varken fördömt eller gjort något åt det, man har snarare varit med på tåget.
Du är ju helt bortom flötet märker man och svävar i fantasi om att NATO aldrig gjort något fel.

Nu tänker jag inte uttala mig om Nato i sak, om deras agerande är korrekt eller inte eftersom det är off-topic. Det intressanta är ju istället att ni försöker använda Nato som en ursäkt för rysk kolonisering och terror. Smuts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in