2022-03-30, 18:20
  #108373
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Och hur ger du den informationen tro? Har dom den möjligheten ens?
Det räcker med att en rysk krigsfånge får tag i teknik från en död ryss, för att sedan börja kommunicera med Rysslands armé.
Citera
2022-03-30, 18:20
  #108374
Medlem
Enligt "France 24 english" är en av småstäderna norr om Kiev som återtagits nyligen Lukyavninka. Staden är nästan sönderbombad men många har stannat kvar och bett ryssarna åka hem och rädda sina liv.
Flera stridsvagnar lämnades som Ukraina kunnat reparera och kan vara bra att förstärka med om kriget blir långvarigt.
Citera
2022-03-30, 18:23
  #108375
Medlem
raskenss avatar
Retirerande Naziryssar. Artilleribeskjutning där och det hade raderat 100tals stridsvagnar.

https://twitter.com/TadeuszGiczan/status/1508793606261420036?s=20&t=jjQuWBGL5yfQpL9da1Xwdw
Citera
2022-03-30, 18:23
  #108376
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vad säger ni om det här? Ryska krigsfångar som skall strida för Ukraina?
https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1509067793295200264
Låter som typisk propaganda. Varför skulle man kunna lita på ryska fångar? Att dessutom utbilda dem på pv-robot känns lite väl svårt att tro på.

Finns säkert ryska soldater som hellre hade krigat för Ukraina, men det är ju ett högriskprojekt att ta sig an dem.
Citera
2022-03-30, 18:24
  #108377
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Må de ryska mördarna brinna i helvetet! Ryssland borde tvångsförvaltas och avmilitariseras i årtionden framöver. De är inte värdiga att ens existera som en stat under överskådlig tid. Länder som beter sig på det här sättet, som invaderar, som bombar civila, förstör infrastruktur, som mördar för att det är kul osv de är bara värda totalt förakt. De är verkligen avskum som du skriver..

Ja det är verkligen en motbjudande regim som verkar ha tappat all moral. Vilken som helst person med normal empati lider med ukrainarna och känner hat mot Putins folkmord. Upprörande med proryssarna här inne som tvärtom försvarar det och skyller på andra, tex NATO. Kreml är 100 % ansvariga för de här vidriga krigsbrotten.
Citera
2022-03-30, 18:29
  #108378
Medlem
allegragellers avatar
Ett litet barn som överlevde putins terror, för hur länge?

https://twitter.com/antiputler_news/status/1509189574400032772?s=21&t=UyNn9muTTxOPJ22sHjcEgw
Citera
2022-03-30, 18:30
  #108379
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
Ja det är verkligen en motbjudande regim som verkar ha tappat all moral. Vilken som helst person med normal empati lider med ukrainarna och känner hat mot Putins folkmord. Upprörande med proryssarna här inne som tvärtom försvarar det och skyller på andra, tex NATO. Kreml är 100 % ansvariga för de här vidriga krigsbrotten.

Talibanerna och IS hade moral i jämförelse med mongolerna. Dessa mongoler borde jämnas med marken för att sedan föda upp svin i dessa områden.
Citera
2022-03-30, 18:32
  #108380
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Det räcker med att en rysk krigsfånge får tag i teknik från en död ryss, för att sedan börja kommunicera med Rysslands armé.

Och det där tror du på själv?
Citera
2022-03-30, 18:33
  #108381
Medlem
Kriget är snart över. Zelensky kommer att ge efter för alla Rysslands krav. Inget NATO i Ukraina. Inga övningar med NATO. Inga NATO baser i Ukraina.

När kommer Zelensky träffa Putin och kyssa hans fötter?
Citera
2022-03-30, 18:33
  #108382
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
De kommer säkert fängslas/avrättas som desertörer om de återvänder till Ryssland.

Dom kommer hem som hjältar den dagen Putin är avpolleterad.
Citera
2022-03-30, 18:34
  #108383
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
Ja det är verkligen en motbjudande regim som verkar ha tappat all moral. Vilken som helst person med normal empati lider med ukrainarna och känner hat mot Putins folkmord. Upprörande med proryssarna här inne som tvärtom försvarar det och skyller på andra, tex NATO. Kreml är 100 % ansvariga för de här vidriga krigsbrotten.

Ingen normalt funtad person säger emot dig. Jag är så jävla trött på det där landet och vad de gör mot sina grannar, sitt brödrafolk som de fullständigt slaktar. Vidrigt. Riktiga råttor som säger en sak under fredsförhandlingarna för att i nästa stund göra något helt annat. Jag kommer aldrig att lita på ett enda jävla ord av vad de säger. Hade det inte varit för att de sitter på kärnvapen så hade Nato och USA redan stampat sönder fanskapen.
Citera
2022-03-30, 18:34
  #108384
Medlem
Funderar lite

Tänk om .... Putin just i detta nu drar ut trupper från området för att få möjlighet att använda
kemvapen eller kärnvapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in