2022-03-30, 18:04
  #108361
Medlem
HejaFinlands avatar
Vad säger ni om det här? Ryska krigsfångar som skall strida för Ukraina?
https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1509067793295200264
Citera
2022-03-30, 18:06
  #108362
Medlem
donald12s avatar
Ryssen trodde T-34 var en rysk vagn men det är ju en Ukrainsk stridsvagn. Viktigt att hålla koll på.


Tank T-34 at the memorial to Soviet troops in Berlin covered with Ukrainian flag. The Russian Embassy sent a note of protest, but the Berlin authorities replied that the T-34 tank was developed in Kharkov, and Kharkov is Ukraine.

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/ts6dfv/tank_t34_at_the_memorial_to_soviet_troops_in/?utm_medium=android_app&utm_source=share
Citera
2022-03-30, 18:06
  #108363
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Båda har väl rätt

Först måste något hända på slagfältet så båda vill förhandla. Sen förhandlar man.
Eller så händer ingenting, sedan förhandlar man (WW1 västfronten, Iran-Irak-kriget, Korea-kriget)
Citera
2022-03-30, 18:09
  #108364
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vad säger ni om det här? Ryska krigsfångar som skall strida för Ukraina?
https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1509067793295200264

Att människor strider för olika saker och av olika anledningar är inget konstigt, kan detta stämma? Jag vet inte. Att det däremot finns Ryssar med samvete och som inte gillar Putin eller hans invasion av Ukrina är jag helt övertygad om.
Citera
2022-03-30, 18:10
  #108365
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vad säger ni om det här? Ryska krigsfångar som skall strida för Ukraina?
https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1509067793295200264
Sen jag såg att det finns tjetjener som strider på båda sidor och en turkisk pluton som kallar sig "Airsoft Company" så förvånar inget mig längre i detta kriget tror jag. Ser ju ut som fan i de ryskkontrollerade områdena i öster jämfört med övriga Ukraina som verkar blomstra i en jämförelse så vem vill egentligen tillhöra Nazi-Ryssland om man har ett fritt val?
Citera
2022-03-30, 18:10
  #108366
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Må de ryska mördarna brinna i helvetet! Ryssland borde tvångsförvaltas och avmilitariseras i årtionden framöver. De är inte värdiga att ens existera som en stat under överskådlig tid. Länder som beter sig på det här sättet, som invaderar, som bombar civila, förstör infrastruktur, som mördar för att det är kul osv de är bara värda totalt förakt. De är verkligen avskum som du skriver..

Ingen större skillnad på ISIS o Putin. Oberoende om kriget i Ukraina tar slut eller ej bör sanktionerna maximeras under överskådlig tid.
Citera
2022-03-30, 18:10
  #108367
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vad säger ni om det här? Ryska krigsfångar som skall strida för Ukraina?
https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1509067793295200264
Stridsmoralen kommer vara noll hos dessa ryska krigsfångar.

Jag skulle vara orolig för att dessa ryssar kommer ge information till Rysslands armé och därmed försvåra arbetet ännu mer för Ukraina.
Citera
2022-03-30, 18:12
  #108368
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vad säger ni om det här? Ryska krigsfångar som skall strida för Ukraina?
https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1509067793295200264

Vill de inte tillbaka till Ryssland står det ju dem fritt att välja att slåss för Ukraina.

Kan ju även vara så att dessa ryssar har släktingar i Ukraina. Är ju inte helt ovanligt.
Citera
2022-03-30, 18:13
  #108369
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Må de ryska mördarna brinna i helvetet! Ryssland borde tvångsförvaltas och avmilitariseras i årtionden framöver. De är inte värdiga att ens existera som en stat under överskådlig tid. Länder som beter sig på det här sättet, som invaderar, som bombar civila, förstör infrastruktur, som mördar för att det är kul osv de är bara värda totalt förakt. De är verkligen avskum som du skriver..
Kukputin väljer att lägga de ynka summor rubel han har kvar på att starta ett gammalmodigt, underfinansierat krig mot ett demokratiskt land som vill närma sig EU. Är han trött på livet?

Betänk att han hade kunnat lägga dessa rubel på sitt folk istället. Rusta upp de bedrövliga vårdinrättningar vi sett på bild, lägga lite asfalt åt de ryska bönderna, förstärka utbildningssystemet.

Han hade gått till historien som en god och stor, rysk ledare.

Att betrakta ryssens krigsföring i Ukraina är som att följa ett shakespearianskt drama i realtid, en tragedi - en orgie i mörker.
__________________
Senast redigerad av allegrageller 2022-03-30 kl. 18:18.
Citera
2022-03-30, 18:14
  #108370
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vad säger ni om det här? Ryska krigsfångar som skall strida för Ukraina?
https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1509067793295200264
Blir helt förvirrad.. Undrar om det är sant?
Citera
2022-03-30, 18:17
  #108371
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Stridsmoralen kommer vara noll hos dessa ryska krigsfångar.

Jag skulle vara orolig för att dessa ryssar kommer ge information till Rysslands armé och därmed försvåra arbetet ännu mer för Ukraina.

Och hur ger du den informationen tro? Har dom den möjligheten ens?
Citera
2022-03-30, 18:19
  #108372
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Vill de inte tillbaka till Ryssland står det ju dem fritt att välja att slåss för Ukraina.

Kan ju även vara så att dessa ryssar har släktingar i Ukraina. Är ju inte helt ovanligt.
De kommer säkert fängslas/avrättas som desertörer om de återvänder till Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in