Citat:
Ursprungligen postat av
AskMeAboutJesus
Hoppas du inte trollar. Jag ville bara veta var GamlaDraggen stod ifråga om Gud och skapelse och jag skrev att den ena vetenskapliga sanningen inte är den andra lik.
Jag försöker bara klargöra vilka frågeställningar han vill diskutera.
Jo, jag såg nyss att jag glömt ett "inte".
Det jag menade är att du påstår att den ena vetenskapliga sanningen inte är den andra lik, men kan du ge exempel på det. Det är ju enligt vad jag kan se ett totalt felaktigt påstående.
Vilken "vetenskaplig sanning" är plötsligt olik andra "vetenskapliga sanningar"?
Vetenskapen går ju framåt i samma riktning, den växlar inte in på något sidospår helt plötsligt.
Ett exempel är ju t.ex. inom atomteorin. Den har utvecklats från att först bara inkludera en atom, sedan upptäckte man att atomen inte var enhetlig, utan bestod av mindre delar, Sedan upptäckte man att den hade protoner och elektroner och sedan upptäcktes att det även fanns neutroner o.s.v.
Varje ny modell som man kommer fram till är mer avancerad än den tidigare, men är
lik den tidigare modellen.
Ge alltså ett exempel på vad du menar med att den ena vetenskapliga sanningen inte skulle vara den andra lik.