2022-03-30, 16:26
Medlem
Just sett en dokumentär av Kalla Fakta , knarkdöden i Vilhelmina.
Har själv varit involverad i Soc dock inte pga missbruk utan av annan anledning.

Dom handläggare jag hade då (runt 15 år sen) upplevde jag som fd. missbrukare,kriminella,prostituerade.

Människor/handläggare som misslyckat totalt i livet och ska lära unga hur man ska leva !?
Helt jävla sjukt ! Hur många problem i Sverige löser Soc ?
Citera
2022-03-30, 17:07
Bannlyst
Kan lova dig att ingen handläggare inom soc skulle vara missbrukare, kriminella eller prostituerade. Men som alltid, en liten fisk kan säkert slinka mellan stolarna men knappast en majoritet. Du har bara en väldigt negativ syn på soc då du själv blev socialt missanpassad i samhället.
Citera
2022-03-30, 17:19
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldIsBack
Kan lova dig att ingen handläggare inom soc skulle vara missbrukare, kriminella eller prostituerade. Men som alltid, en liten fisk kan säkert slinka mellan stolarna men knappast en majoritet. Du har bara en väldigt negativ syn på soc då du själv blev socialt missanpassad i samhället.

Du säger emot dig själv rejält här. Är inga handläggare missbrukare eller är en minoritet det? Bestäm dig.

Jag kan bidra med att alla soc-kärringar jag har haft att göra med har varit ANTI-droger, alkohol och sexhandel. Däremot har en del av dem haft barn som ägnar sig åt sådant.
Citera
2022-03-30, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldIsBack
FÖREDETTA !
Citera
2022-03-30, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Du säger emot dig själv rejält här. Är inga handläggare missbrukare eller är en minoritet det? Bestäm dig.

Jag kan bidra med att alla soc-kärringar jag har haft att göra med har varit ANTI-droger, alkohol och sexhandel. Däremot har en del av dem haft barn som ägnar sig åt sådant.
Hur Svårt kan det va att läsa det jag skriver !?
FÖREDETTA missbrukare,kriminella !!!
Citera
2022-03-30, 17:30
Medlem
Vet inte hur många de faktiskt hjälper. Ärligt talat så hör jag inte folk säga att tack vare sociala så räddades jag från ett destruktivt liv.
Citera
2022-03-30, 18:12
Medlem
IkeaMannen50s avatar
Polisen och socialen verkar ju fan sämre än Dupontarna i Tintin. Det verkar vara låg prio att förhindra droger i Vilhelmina. Polisen ger ett väldigt trött intryck. Soctanten sitter och kliar sig nervös vid frågor.
Det borde ha startats en LVM-utredning är det minsta man kan begära. Han ringer till socialen och säger han har massor med heroin, helt flummig på rösten men de agerar inte.

Värsta är att soctanten säger "det är ju inget brott om han heroinet för personligt bruk".
Senast redigerad av IkeaMannen50 2022-03-30 kl. 18:14.
Citera
2022-03-30, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW

Jag påstår att ingen är det eller någon enstaka kan vara det. Det framgår tydligt i texten om du läser ordentligt men nu gjorde du bort dig bara för du ville kritisera.
Handlar inte om att jag inte kan bestämma mig.

Det fetade, menar du att handläggares barn i majoritet ägnar sig åt detta? Intressant felaktig analys, men du är väl också lite missanpassad i samhället.
Citera
2022-03-30, 18:58
Medlem
Biomasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Dom handläggare jag hade då (runt 15 år sen) upplevde jag som fd. missbrukare,kriminella,prostituerade.

Låter som ett solklart fall av projicering, något du kan läsa mer om inom psykologin.

Citat:
Människor/handläggare som misslyckat totalt i livet och ska lära unga hur man ska leva !?

Om man har avlönat arbete så har man inte "misslyckats totalt i livet".
Citera
2022-03-30, 19:00
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Har själv varit involverad i Soc dock inte pga missbruk utan av annan anledning.

Gäller väl den "inskrivna" att vilja få hjälp och göra som soc säger.
Skiter den i allt så går det som de går.

Sen kan inte soc sitta barnvakt 24/7
Citera
2022-08-27, 12:35
Medlem
Merrybums avatar
Citat:

Just på barn och unga, som du verkar tänka på . Tycker jag att majoriteten är unga nyutexaminerade socionomer, som brukar vara i majoritet tycker jag.

Visst, på vuxen/missbruk kan det finnas en och annan vindrickande/ öl/ flummande hagga eller hugge. Men att de skulle vara i majoritet eller uttalat förredetta tror jag inte.

Det är inget som är uträknat. Barn och unga har alltid hög personalomsättning. Det är för slitigt. Så de som söker jobben där är just unga och nya.

Sen finns ju ekonomiskt bistånd, äldre, LSS etc: soc är stort.

De utalat förre detta, upplever jag mer finnas inom behandlings världen.
Citera
2022-08-27, 12:42
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Vet inte hur många de faktiskt hjälper. Ärligt talat så hör jag inte folk säga att tack vare sociala så räddades jag från ett destruktivt liv.
Kanske inte. Men det är soc som planera, genomför, följer upp och betalar, för det som visade sig fungera.

Behandlingshemmet, familjehemmet., kontaktpersonen eller vad det nu är som finns funkade.

Soc jobb är egentligen inte att vara de som står för den praktiska hjälpen. De ska utreda vilken hjälp som behövs och hitta den hjälpen som matchar ditt behov bäst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in