2022-03-30, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Hur bra tror vi den här ryssen mår som lämnar en stridsvagn efter en Stugna träff? Brinner ju i vagnen

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/tr0m78/t72_burns_crewman_runs_away_after_a_hit_from/?utm_medium=android_app&utm_source=share

Han verkar brinna rätt bra med, blossar upp redigt där på slutet.. han är nog toast!
Citera
2022-03-30, 16:19
Medlem
nerdhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Kharkiv har varit en riktig katastrof för Ryssland. Det är deras elitarmé som fått stryk där; 1a pansararmén. Senare har de tagit dit värnpliktiga från separatistområdena som varken vill eller kan strida. Ukrainarna som strider där har varit väldigt skickliga. Jag minns inte om det var där eller i Sumy som Azov hade trupper?

Verkar varit riktigt blodigt

Citat:
Ukraine announced it had "eliminated" Colonel Denis Kurilo, commander of the 200th motorised rifle brigade, in fierce fighting outside the country's second city Kharkiv.

The Ukrainian army's press office claimed the 200th brigade had suffered massive losses during a so-called "special military operation" in the east of Ukraine.

According to reports, two battalion tactical groups of the 200th were destroyed, with a total loss of more than 1,500 servicemen.

https://www.thesun.co.uk/news/18107632/russian-colonel-killed-putin-withdraw-kyiv-ukraine-war/
Citera
2022-03-30, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Jag har tänkt på detta också. Men jag tror att Ukrainas plan just nu är att fortsätta mala på och slå ut ryssarnas pansarfordon i den takt de gör nu. Finns inte en chans att Ryssland kan hålla på länge till med sanktionerna som börjar verka nu. Men å andra sidan så trodde jag att Putin skulle vara avsatt som president redan så där hade jag helt fel.

Du är inte ensam om att missbedöma Ryssar,,, det har väst gjort sedan Napoleon.
Citera
2022-03-30, 16:20
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ja som har framgått de senaste dagarna så är Röda Armén fullständigt krossad vid Sumy.

https://twitter.com/adamgnathan/status/1509081584032493569
Citera
2022-03-30, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frimans
"tror inte eftergifter mättar monstret, snarare retar dess aptit"

Är inte det grundbulten i all förhandling och även i västs kultur,,, girighet !??

Ptja... därför måste Ryssland förlora på detta så de inte fortsätter sin expansionistiska politik i vårt närområde.

Det är ett nollsummespel, för att Putin skall kunna öka sin makt och inflytande måste vi förlora.

Så nu tar det tvärstopp för den lille ryssen.
Citera
2022-03-30, 16:23
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Jag har tänkt på detta också. Men jag tror att Ukrainas plan just nu är att fortsätta mala på och slå ut ryssarnas pansarfordon i den takt de gör nu. Finns inte en chans att Ryssland kan hålla på länge till med sanktionerna som börjar verka nu. Men å andra sidan så trodde jag att Putin skulle vara avsatt som president redan så där hade jag helt fel.

Tror inte att det är Ukrainas plan, det där med att bara mala på och deleta pansarfordon i den takt de gör men de har inget alternativ just nu, Ryssland skramlar ju fram nya pansarvagnar, visserligen i dåligt skick men ändå dödliga om de kommer ut i strid, ska Ukraina börja återta mark så måste de få in mer offensiva vapen annars hamnar vi i status quo och det har vi ju redan genomlevt sedan 2014 med känt resultat.

Manskap tror jag Ukraina har så det räcker för en större offensiv, det är utrustningen för den som saknas.
Citera
2022-03-30, 16:23
Medlem
Melange5738s avatar
Verkar som Ukraina har gått in i Ryssland nu: https://liveuamap.com/en/2022/29-march-reports-of-explosions-and-fire-at-arsenal-near-belgorod

Det ryktas om evakueringar av ryska civila.
Citera
2022-03-30, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Verkar som Ukraina har gått in i Ryssland nu: https://liveuamap.com/en/2022/29-march-reports-of-explosions-and-fire-at-arsenal-near-belgorod

Det ryktas om evakueringar av ryska civila.
Ahhhhhh . . . strålande tider! Om det är sant, iofs.
Citera
2022-03-30, 16:25
Medlem
Citat:
"The Herald", Slående likheter med Ukraina

https://www.herald.co.zw/the-libyan-disaster/

(bara för den som vill förstå bortom propagandan)

Haha Zimbabwe herald! 😂 Roligaste länkandet hittils i tråden. Förljugen negerpropaganda påeldad av Putin-kleptokratins sedelbuntar. Antar att Mugabe och Khadaffi står på din lista över förträffliga ledare eftersom du länkar till skiten?
Citera
2022-03-30, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Ptja... därför måste Ryssland förlora på detta så de inte fortsätter sin expansionistiska politik i vårt närområde.

Det är ett nollsummespel, för att Putin skall kunna öka sin makt och inflytande måste vi förlora.

Så nu tar det tvärstopp för den lille ryssen.

"expansionistiska politik i vårt närområde" är det inte precis så det hela började ?
USA/Nato ville expandera till Ukraina.

Vilka är "vi" som måste "förlora" ?
Citera
2022-03-30, 16:27
Medlem
Citat:
Ja hur ser vår balansräkning ut ?
Vad skall vi äta ? Varifrån? vi kanske kan börja odla potatis igen för "tjänsteproduktion"
mättar ingen hungrig. Inte ens barkbröd eller Kirunas gruvor,, för så mycket mer har vi inte.

Du tänker på resultaträkning gissar jag.

Är du rädd för svälten så får du väl se om ditt hus och hamstra.
Citera
2022-03-30, 16:27
Medlem
Citat:
Ja hur ser vår balansräkning ut ?
Vad skall vi äta ? Varifrån? vi kanske kan börja odla potatis igen för "tjänsteproduktion"
mättar ingen hungrig. Inte ens barkbröd eller Kirunas gruvor,, för så mycket mer har vi inte.
Vi ska fiska abborre och en och annan gös! :thumbsup
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in