Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Det är väl kanske drömmen för Putin men inte nödvändigtvis folket i Ryssland som nu ska hatas. Jag tror nog Putin är ganska klar med att det inte går att styra hela Ukraina idag. Kanske om det delades i hälften men även det blir en stor börda för ryssarna. Vitryssland är väl en "lydigt" land idag men har någon frågat folket vad dom vill? Är dom också villiga att göra Ryssland till fiende och spela Allan som Ukraina? Inte ens Vitryssland får ryssarna tydligen ha som vänner här i Europa.
Jag tycker vi ska skita i båda länderna och låta dom gör upp själva istället för att dra ner oss i fallen. Nu skriker en del om att vi måste rädda Ukraina och alla civila fast samtidigt vill dom inte ge något till ryssarna och skickar istället mer vapen för att dom ska slåss och fler dör, vilket hyckleri.
Efter Putin så blir det vem efter allt hat nu? Vi i väst har skött det här jävligt dåligt.
Vi får väl se hur stort hatet mot ryssarna blir när detta är klart. Befolkningen får ibland ta ansvar för vad beslutsfattarna gör, men kom ihåg att Putins stil har varit populär när han vann. Han har kört denna stilen och efter Krim 2014 var han väldigt populär.
Belarusierna vill fimpa Lukasjenko, men jag vet inte om ryssarna vill bli kvitt Putin.
Nej, jag tror inte eftergifter mättar monstret, snarare retar dess aptit.