2022-03-30, 15:58
Medlem
kungenslillapigas avatar
En kvinna hittades knivstucken på Ica i Oskarshamn. En annan kvinna har gripits för dådet. Länk https://www.expressen.se/nyheter/just-nu-kvinna-hittad-nerhuggen-i-ica-butik/

Vad kan det röra sig om månntro?
Citera
2022-03-30, 15:59
Medlem
Hamsterbolls avatar
”JUST NU: Kvinna hittad nerhuggen i Ica-butik”

Var ju lite slagkraftigare rubrik än det sedvanliga ”stickskadad”.
Citera
2022-03-30, 16:03
Medlem
Misstänkt gärningsperson är också kvinna. Min gissning är att det är något svartsjukedrama.
Citera
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
”JUST NU: Kvinna hittad nerhuggen i Ica-butik”

Var ju lite slagkraftigare rubrik än det sedvanliga ”stickskadad”.
Visst! Stark rubrik. Man undrar ju om gk suttit på offret och "huggit" med kniven besinningslöst.
Var mitt på dagen också, vid 13 tiden. Törs man inte gå och handla längre
Citera
Medlem
S.O.Stolps avatar
I såna här trådar förekommer det endast gissningar. Min gissning är käbbel rörande pantburkar, eller möjligtvis vem som ska få sitta var.
Citera
2022-03-30, 16:05
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
I såna här trådar förekommer det endast gissningar. Min gissning är käbbel rörande pantburkar, eller möjligtvis vem som ska få sitta var.

Jag tänkte samma. Tyvärr. Men kan ju lika gärna vara en mobbare som knivar ett mobboffer på lunchrasten eller vad som helst. Vi får se.

Jag tycker mig ana av texten att kvinnan inte överlevt. Hittad nedhuggen…
Citera
2022-03-30, 16:06
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewOrleansDreams
Misstänkt gärningsperson är också kvinna. Min gissning är att det är något svartsjukedrama.

Eller något extrapris. När jag var tonåring blev det totalkaos när de hade extrapris på mjöl och det inte fanns så det räckte till alla.
Citera
2022-03-30, 16:06
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewOrleansDreams
Borde vara någon som går runt med kniv på sig såvida de inte råkade i bråk på köksavdelningen där det kanske finns knivar till försäljning.
Motivet återstår att se, galet hsh
Citera
2022-03-30, 16:07
Medlem
Kanske snatteriärende som utvecklats?
Citera
2022-03-30, 16:07
Medlem
Gaffelpärms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp

Tiggare har varit utanför men har försvunnit därifrån på senare tid. Detta ska ha skett inne i butiken. Butiken är väldigt liten för att vara en Ica butik.
Citera
2022-03-30, 16:09
Medlem
Gaffelpärms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Borde vara någon som går runt med kniv på sig såvida de inte råkade i bråk på köksavdelningen där det kanske finns knivar till försäljning.
Motivet återstår att se, galet hsh

Ica butiken är typ strax över 100m2 så det finns inga riktiga avdelningar. Större delen av kunderna så här dags på dagen är elever från det närliggande gymnasiet.
Citera
2022-03-30, 16:09
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jag tänkte samma. Tyvärr. Men kan ju lika gärna vara en mobbare som knivar ett mobboffer på lunchrasten eller vad som helst. Vi får se.

Jag tycker mig ana av texten att kvinnan inte överlevt. Hittad nedhuggen…
Njae, det är nog ingen mobbare, tror jag.

Överlevt har hon nog. MGM misstänks nu för mordförsök alternativt dråpförsök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in