Citat:
Well said 😁👍 Är alltid ren humor att läsa om MU-kårens kärlek för Roy Keane, och att Keane är den enda mannen som kan ta Man United på rätt köl igen. Som Arsenal-fan, så fattar jag verkligen inte eran logik. Har ju haft några ”diskussioner” med vissa användare här inne ang detta, men jag har aldrig fått ett vettigt svar på varför de önskar sig Keane som MUs nästa manager.Lite kul är det ändå att man kallar Keano för United DNA. Han köptes för en rekordsumma som 22-åring och är irländare. Visst, han var 12 år i klubben men avslutade inte sin tid på det bästa sättet direkt. Och så länge Sir Alex lever så kommer han aldrig bli manager. Fergie förutspådde Keano som en framtida United-manager under en lång tid - efter Keanos hastiga utskickning från klubben har han aldrig ens nämt de åsikterna på nytt (och då är det ändå typ 17 år sedan).
Det United behöver göra nu är som sagt att få tillbaka lönestruktur till normal nivå och sedan AVSLUTA hela detta "Fergie Way" "the United DNA" - det är det förgångna och en dröm. Detta skulle man isf valt direkt när Fergie lämnade - inte att kicka ut mer eller mindre all staff som hängde ihop med Fergie.
Att man fortfarande skall minnas, hylla och vårda minnet av hur klubben var - definitivt. Det gör man fortfarande med Busby Babes. Men bygg något från grunden och gör detta nya till "the United DNA" istället för som nu enbart försöka vara reaktiva och patcha alla hålen med stora namn och ännu större ego.
Det United behöver göra nu är som sagt att få tillbaka lönestruktur till normal nivå och sedan AVSLUTA hela detta "Fergie Way" "the United DNA" - det är det förgångna och en dröm. Detta skulle man isf valt direkt när Fergie lämnade - inte att kicka ut mer eller mindre all staff som hängde ihop med Fergie.
Att man fortfarande skall minnas, hylla och vårda minnet av hur klubben var - definitivt. Det gör man fortfarande med Busby Babes. Men bygg något från grunden och gör detta nya till "the United DNA" istället för som nu enbart försöka vara reaktiva och patcha alla hålen med stora namn och ännu större ego.
Annars så menar jag att allt detta snacket om ”United DNA” eller ”The United Way” osv, är huvudskälet till att varför Man Utd har varit ett sjunkande skepp under de sista 8-9 åren. Jag tror inte att Man Utd kommer att vinna ngn ligatitel inom de närmsta 10 åren, de påminner nu väldigt mkt om 90-talets Liverpool.
aily mail