2022-03-29, 10:15
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Lite kul är det ändå att man kallar Keano för United DNA. Han köptes för en rekordsumma som 22-åring och är irländare. Visst, han var 12 år i klubben men avslutade inte sin tid på det bästa sättet direkt. Och så länge Sir Alex lever så kommer han aldrig bli manager. Fergie förutspådde Keano som en framtida United-manager under en lång tid - efter Keanos hastiga utskickning från klubben har han aldrig ens nämt de åsikterna på nytt (och då är det ändå typ 17 år sedan).

Det United behöver göra nu är som sagt att få tillbaka lönestruktur till normal nivå och sedan AVSLUTA hela detta "Fergie Way" "the United DNA" - det är det förgångna och en dröm. Detta skulle man isf valt direkt när Fergie lämnade - inte att kicka ut mer eller mindre all staff som hängde ihop med Fergie.

Att man fortfarande skall minnas, hylla och vårda minnet av hur klubben var - definitivt. Det gör man fortfarande med Busby Babes. Men bygg något från grunden och gör detta nya till "the United DNA" istället för som nu enbart försöka vara reaktiva och patcha alla hålen med stora namn och ännu större ego.
Well said 😁👍 Är alltid ren humor att läsa om MU-kårens kärlek för Roy Keane, och att Keane är den enda mannen som kan ta Man United på rätt köl igen. Som Arsenal-fan, så fattar jag verkligen inte eran logik. Har ju haft några ”diskussioner” med vissa användare här inne ang detta, men jag har aldrig fått ett vettigt svar på varför de önskar sig Keane som MUs nästa manager.

Annars så menar jag att allt detta snacket om ”United DNA” eller ”The United Way” osv, är huvudskälet till att varför Man Utd har varit ett sjunkande skepp under de sista 8-9 åren. Jag tror inte att Man Utd kommer att vinna ngn ligatitel inom de närmsta 10 åren, de påminner nu väldigt mkt om 90-talets Liverpool.
Citera
2022-03-29, 16:34
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Well said 😁👍 Är alltid ren humor att läsa om MU-kårens kärlek för Roy Keane, och att Keane är den enda mannen som kan ta Man United på rätt köl igen. Som Arsenal-fan, så fattar jag verkligen inte eran logik. Har ju haft några ”diskussioner” med vissa användare här inne ang detta, men jag har aldrig fått ett vettigt svar på varför de önskar sig Keane som MUs nästa manager.

Annars så menar jag att allt detta snacket om ”United DNA” eller ”The United Way” osv, är huvudskälet till att varför Man Utd har varit ett sjunkande skepp under de sista 8-9 åren. Jag tror inte att Man Utd kommer att vinna ngn ligatitel inom de närmsta 10 åren, de påminner nu väldigt mkt om 90-talets Liverpool.

Keane skulle inte klara av en klubb i högsta ligan. Han skulle göra sig ovän med allt och alla inom 24 timmar. Sedan skulle soja pojkarna i United gråta ut i media om att Keane fick dom att få ont i magen när dom skulle ha träning.
Citera
2022-03-29, 16:39
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Keane skulle inte klara av en klubb i högsta ligan. Han skulle göra sig ovän med allt och alla inom 24 timmar. Sedan skulle soja pojkarna i United gråta ut i media om att Keane fick dom att få ont i magen när dom skulle ha träning.

Det är väl en ledarstil vi ser i hela fotbollsvärlden.
Tränare idag är mycket mer än en skrikande gubbe, tiderna går vidare och det som fungerade då fungerar inte idag.
Citera
2022-03-29, 17:07
Moderator
zanteras avatar
Att det talas om Keane och Rooney från vissa personer talar ju ändå för att vi inte lärt oss efter 3 år under Ole. Keane var en favorit som spelare men när logiken är "vi behöver någon som kan gapa o skrika på spelarna så de presterar bättre" så kan man ju lika gärna ta in Gordon Ramsay för snackar vi tränarkarriär så har Keane inte bevisat speciellt mycket.
Citera
2022-03-29, 18:36
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Det är väl en ledarstil vi ser i hela fotbollsvärlden.
Tränare idag är mycket mer än en skrikande gubbe, tiderna går vidare och det som fungerade då fungerar inte idag.

Exakt.

Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Att det talas om Keane och Rooney från vissa personer talar ju ändå för att vi inte lärt oss efter 3 år under Ole. Keane var en favorit som spelare men när logiken är "vi behöver någon som kan gapa o skrika på spelarna så de presterar bättre" så kan man ju lika gärna ta in Gordon Ramsay för snackar vi tränarkarriär så har Keane inte bevisat speciellt mycket.

Sir Alex hade ett temperament men skillnad på honoms och Keanes.

... Fan vad jag saknar PL nu. Någon ny historia där ifrån? Något nytt att snacka om?
Citat:
Yaya Toure reveals Pep Guardiola has ignored his attempts to apologise for claiming his old boss has 'problems with Africans'... and opens up on his new 'texting' friendship with his great rival, Liverpool boss Jurgen Klopp

aily mail

Jävlar i havet!
Citera
2022-03-29, 22:48
Medlem
Drickbacks avatar
Skönt att det snart PL igen så man får se ordentlig fotboll 😶
Citera
2022-03-30, 08:28
Medlem
EnLitenFryss avatar
Tror ni har rätt ovan om diskussionen hårtorksmanagers vs moderna managers. Det funkar inte längre att köra hard man approach och hoppas få resultat. Dels är spelarna större primadonnor nu än förr och i många fall kan ägarna värdera stjärnorna högre än managern, dels krävs större taktiskt kunnande än att bara skrika på folk att jobba hårdare.

Citat:
Yaya Toure

Vem kunde tro att anklaga folk för rasism för att man inte får det man vill ha av dem skapar lite friktion i relationen?

Men nu när jag tänker efter: Hur många afrikaner har City? Mahrez, och han är ju i princip vit och då är man inte riktig afrikan! Mendy har rötter i Senegal och Aké i Elfenbenskusten, men de är ju europeer till passet, så de räknas inte heller.

Jag tror Yaya hade en poäng här. Pep HATAR afrikaner.

Nej, men allvarligt: Yaya är en grade A asshole. Alla anekdoter styrker det. Whatsapp-katastrofen där han skulle fixa prostituerade till killarna på välgörenhetsmatchen, att han inte fick tårta, med mera... han gnällde väl om att han inte fick ballon d'Or pga rasism också?

Han var en fenomenal fotbollsspelare, men horribel personlighet. När han passerat zenit och inte orkade springa eller pressa blev han helt korrekt utfasad av Pep och anklagade då Pep för rasism för att jävlas. Nu när Yaya är ute och letar jobb inom fotbollscirkusen har han plötsligt incitament att bli tjenis med folk som Pep och Klopp, och då är Yaya väldigt positiv och flexibel.

Nu försöker han få lite goodwill på att nämnas i samma sammanhang som Klopp, för att få lite rubriker och dyka upp på radarn för potentiella arbetsgivare. Som sagt. Asshole.

Vad tycker du om Yaya som person, som City-supporter? Positiv känsla eller negativ?

På tal om Klopp: Ryktas lite smått om en förlängning. Nuvarande kontrakt går ut 2024, så denna säsong + 2 år till just nu. Vill han så en nobrainer i min mening. Han verkar fortfarande hungrig, han gör fortfarande vettiga värvningar och bygger vidare på det han skapat. Inga tecken på att han är på väg att mentalt slita ut sig själv eller laget, likt Dortmund.
Citera
2022-03-30, 08:59
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Tror ni har rätt ovan om diskussionen hårtorksmanagers vs moderna managers. Det funkar inte längre att köra hard man approach och hoppas få resultat. Dels är spelarna större primadonnor nu än förr och i många fall kan ägarna värdera stjärnorna högre än managern, dels krävs större taktiskt kunnande än att bara skrika på folk att jobba hårdare.

Vem kunde tro att anklaga folk för rasism för att man inte får det man vill ha av dem skapar lite friktion i relationen?

Men nu när jag tänker efter: Hur många afrikaner har City? Mahrez, och han är ju i princip vit och då är man inte riktig afrikan! Mendy har rötter i Senegal och Aké i Elfenbenskusten, men de är ju europeer till passet, så de räknas inte heller.

Jag tror Yaya hade en poäng här. Pep HATAR afrikaner.

Nej, men allvarligt: Yaya är en grade A asshole. Alla anekdoter styrker det. Whatsapp-katastrofen där han skulle fixa prostituerade till killarna på välgörenhetsmatchen, att han inte fick tårta, med mera... han gnällde väl om att han inte fick ballon d'Or pga rasism också?

Han var en fenomenal fotbollsspelare, men horribel personlighet. När han passerat zenit och inte orkade springa eller pressa blev han helt korrekt utfasad av Pep och anklagade då Pep för rasism för att jävlas. Nu när Yaya är ute och letar jobb inom fotbollscirkusen har han plötsligt incitament att bli tjenis med folk som Pep och Klopp, och då är Yaya väldigt positiv och flexibel.

Nu försöker han få lite goodwill på att nämnas i samma sammanhang som Klopp, för att få lite rubriker och dyka upp på radarn för potentiella arbetsgivare. Som sagt. Asshole.

Vad tycker du om Yaya som person, som City-supporter? Positiv känsla eller negativ?

På tal om Klopp: Ryktas lite smått om en förlängning. Nuvarande kontrakt går ut 2024, så denna säsong + 2 år till just nu. Vill han så en nobrainer i min mening. Han verkar fortfarande hungrig, han gör fortfarande vettiga värvningar och bygger vidare på det han skapat. Inga tecken på att han är på väg att mentalt slita ut sig själv eller laget, likt Dortmund.
Vad tillsäger egentligen att Pep hatar afrikaner, annat än att en lättkränkt afrikan påstår detta (utan belägg)..?

Finns väl flera ”rykten” där ute som säger att Klopp tänker ge sig som tränare helt o hållet efter att hans nuvarande kontrakt rinner ut.
Citera
2022-03-30, 11:34
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:

Alltså jag har tänker inte, eller bryr mig inte så mycket om spelarna utanför planen. Så klart det finns en del spelare som verkar ha hjärtat på rätt ställe. Ska jag tänka på ngt om Yaya utanför planen blir det inte mycket. Whatsapp saken var bara korkad. Tårt grejen var löjlig. Kalla Pep för ngt som har med svarta är också löjligt då Pep även hade Sagna. Sterling räknas väl som svart också.

Är man lite av en pajas så hoppas jag man ger desto mer på planen. Yaya var ett djur, Pep kom in och petade honom och efter ett tag kom Yaya tillbaka och gav ännu mer.

Mario är också ett exempel (Ingen pep spelare dock) riktig clown men helvetet vilken talang.

Mendy gillade jag, han spelade inte mycket men gav en skratt och god stämningen. Tyvärr visade han ju sig vara det största äcklet någonsin.

Svårt det där med hur folk är då och så.

Ni älskade Suarez men vad ska man tänka samtidigt när han är lite rasistisk och gillar att bita folk?
Citera
2022-03-30, 12:32
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Alltså jag har tänker inte, eller bryr mig inte så mycket om spelarna utanför planen. Så klart det finns en del spelare som verkar ha hjärtat på rätt ställe. Ska jag tänka på ngt om Yaya utanför planen blir det inte mycket. Whatsapp saken var bara korkad. Tårt grejen var löjlig. Kalla Pep för ngt som har med svarta är också löjligt då Pep även hade Sagna. Sterling räknas väl som svart också.

Är man lite av en pajas så hoppas jag man ger desto mer på planen. Yaya var ett djur, Pep kom in och petade honom och efter ett tag kom Yaya tillbaka och gav ännu mer.

Mario är också ett exempel (Ingen pep spelare dock) riktig clown men helvetet vilken talang.

Mendy gillade jag, han spelade inte mycket men gav en skratt och god stämningen. Tyvärr visade han ju sig vara det största äcklet någonsin.

Svårt det där med hur folk är då och så.

Ni älskade Suarez men vad ska man tänka samtidigt när han är lite rasistisk och gillar att bita folk?

Man önskar ju helst att spelarna man tycker om är genomsympatiska, ödmjuka och vanliga människor.

Ju mer man skrapar på ytan inser man dock att så sällan är fallet. Inte så konstigt, när de är hyper-egon som är vana vid att få exakt som de vill (utom det som klubben begränsar för dem).

Ju större asshole som framkommer att de är, desto svårare blir det att sitta där och hoppas att de ska lyckas i mitt lag.

Jag kan leva med att brassarna i Liverpool sympatiserar med Bolsonaro. För jag vet jack shit om Brasiliens politik. Bolsonaro verkar såklart inte vara någon trevlig prick, men där slutar min kunskap.

Suarez är ett fall för sig. Han verkade ha en Dr Jekyll och Mr Hyde-personlighet on and off the field. Hur timid som helst utanför, ett vinnarmonster på plan som var redo att knivhugga sin egen mamma för att göra ett mål. Typ.

Mycket svårt att sympatisera med det han gjort i samband med detta - kallat folk det ena och det andra - samt bitas - samtidigt är det så han är, på gott och ont. Självklart firar han som en galning när han gör mål på Liverpool för Barca. Ain't even mad, visste att han skulle göra det. Jag upplever inte hans känsloyttringar som gjorda för att jävlas eller av cynism, det är vinnarskalle och känslorna utanpå. Det som gör honom så innihelvete jävla bra är samtidigt det som gör att han beter sig som ett rövhål ibland. Passionen, vinnarskallen.

Kan Luis Suarez vara ett rasistiskt rövhål som går över alla gränser på en fotbollsplan? Tveklöst.
Tycker jag om honom ändå? Ja, helt klart. Han är som en besvärlig släkting som hela tiden hamnar i trubbel men som samtidigt är en glädjespridare och svår att ogilla.
Citera
2022-03-30, 14:11
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Jag följde inte Klopp speciellt mycket tiden i Dortmund, hur såg det ut innan sista säsongen. Visade han eller laget tecken på att vara mentalt slitna innan dess? Om ja, hur kunde man se det?

I nuläget vill jag givetvis att Klopp stannar så länge som möjligt men vem vet hur det ser ut om 2 år.
Citera
2022-03-30, 15:58
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Jag följde inte Klopp speciellt mycket tiden i Dortmund, hur såg det ut innan sista säsongen. Visade han eller laget tecken på att vara mentalt slitna innan dess? Om ja, hur kunde man se det?

I nuläget vill jag givetvis att Klopp stannar så länge som möjligt men vem vet hur det ser ut om 2 år.

Dortmund låg sist efter halva säsongen med Klopp: https://www.worldfootball.net/schedule/bundesliga-2014-2015-spieltag/18/

I en trupp med spelare som Reus, Hummels, Mkhitaryan, Gundogan, Aubameyang, Immobile, Sahin, Kampl, Kagawa, Bender, Sokratis mfl, som alla var runt 23-26 vid tillfället och fortfarande på väg upp.

Säsongen före kom man 2a och hade kommit till kvartsfinal i CL. Man slutade ändå på en hygglig sjundeplats efter att Klopp redan i april meddelat att han skulle sluta till sommaren. Rapporterna var att han hade kört slut på sig själv och truppen, de orkade inte följa hans taktik längre.

Jag tycker Klopp visat stor anpassningsförmåga sen han kom till PL. I början körde han på spåret att göra mer mål än motståndarna. Sen ville han ha till explosiv högpress-fotboll. Nu spelar Liverpool kontrollerat med possession, är nöjda så länge man gör ett mål mer än motståndarna, och stora stunder av matcherna går man på 2ans växel för att inte slita för mycket för vinsterna.

Värvningarna av Keita, Thiago, Oxlade pekar också mot att han vill utveckla Liverpool till något lite annat än de varit under Fabinho/Henderson/Wijnaldum. Så finns inte mycket att klaga på, och det man kan klaga på är gnäll i marginalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in