Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Jag känner till Stalin och han bravader och jag har ingen lust att läsa mer om den galningen. Hur som helst är det han och sovjet som ska lastas och inte dagens unga ryssar i Ryssland, Ukraina eller andra ställen.
Ukraina är i mycket mångkulturellt. I södra och östra Ukraina existerar inte mycket rasism vad jag kunnat se. Ju längre norrut och västerut man kommer ju mer girighet och större misstänksamhet möter man, mer likt oss. Extremisterna där är farliga.
Informationskontroll och lagar runt det har ju Ukraina också, vi med under krigstid. Det är ju ingen som vill att fienden ska sprida desinformation. Nu är det här inte vårt krig så att Tyskar, Tjecker och andra inför en massa lagar med långa fängeslsestraff emot bokstäver och stöd för Putin (Ryssland) är ju märkligt.
Propagandan här i väst är mycket snedvriden just nu och media publicerar allt utan källkritik, ibland blir det rätt men många gånger rena lögner.
Jag vill stå utanför både Rysslands och USA intressesfärer för det leder bara till problem. Ett starkt självständigt Europa är bättre.
Ja det är tur att flashback finns för det är inte på många ställen man kan utrycka vad man vill ha sagt utan att folk tittar snett på en, kunder försvinner eller man får andra problem ... se SD-symatisörer hur dom kan drabbas i vår fantastiska demokrati. Vi får heller inte hylla vår historia fritt utan att kallas rasister och extremister och med bakgrund till det är det Ukrainska stödet till kuppen 2014 och även nu märkligt från statens sida.
Bra att du känner till Stalin. Det är precis det som händer just nu och ännu värre saker. Sanktionerna är det absolut bästa verktyget och låt oss hoppas att det kan väcka ryssar att gå ut och protestera. Det är det som Ukraina gör just nu men mycket farligare dessutom. Hoppas att du också håller med.
Du förstår dig fortfarande inte på propaganda, det finns en nyskriven bok om Goebbels. I slutet av 1990-talet släppte ryssarna hans dagböcker de hade tagit vid invasionen av Berlin och de har reviderade kommit i bokform. Bra läsning, minns just nu inte författaren.
Det enda som är snedvridet är Rysslands invasion år 2022. Vem i sinna fulla sinnens bruk invaderar en granne? Det är inte så man tänker år 2022, det tillhör medeltiden, eller galenskapen. Man är helt enkelt dum i huvudet. Det finns inget rationellt i att stödja det om man har vett i skallen eller heller förklara bort det.
På Flashback kan du skriva vad som helst, om det är topic, utan att få 15 års fängelse. Eller få din telefon genomsökt på gatan eller din familj trakasseras. Bra va? Jag kan läsa tusentals källor i väst utan att oroa mig. Jag kan fritt tänka och tala, om det inte är rasistiskt. Jag bor hyfsat och är inte rädd att min familj plötsligt åker i fängelse på grund av en felsägning.
Det är fortfarande bättre att leva under Natos civilisation än under en galen mongol som dödar oskyldiga kids och barn. Folk åker därifrån inte dit. Det säger väl en hel del tycker du inte det själv? Alla oligarker bor utomlands med sina familjer. De väljer väst. Det beror på någonting. Det finns ett par länder som stödjer honom inklusive människor som dig. Tråkigt för du kan resa dit om du vill, efter en procedur som tar tid förstås för de släpper inte in alla. Åker du transsibiriska som jag har gjort kan du förvänta dig att bli kollad av militären med full utrustning som K-pist en meter från dig. Man känner sig inte tuff det kan jag lova dig.
Du verkar vara ung och det är bättre att du lägger tid på skola och vänner samt familj än att stödja en pajas och clown som inte borde vara vid liv.