2022-03-29, 23:15
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Förvisso ja men det påminner om en svunnen tid när livet var bekymmerslöst och underbart. Man satt i soffan och glodde VM matcher på TVn för att i halvtidsvilan springa ut på gårdsplanen och leka Zlatan med en plastboll från ICA. Nu är man snart 30 bast med Svensson livet runt hörnet.
Jag förstår känslan men jag känner inte det på samma sätt med zlatan och 94a kopplingen. För mig slog det hårdare när inte en enda från vm 2002 var med i vm mästerskapen längre. Vm 2002 känns ändå som den moderna fotbollen. Nu är det väl knappt med någon från vm 2010 i qatar vm. Suarez, Ronaldo och cavani och någon till
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klosor6
Folk som tror att Zlatan hade kunnat tillföra något när han är 40 bast borde ta en check på hjärnan. Helt otroligt vilka teorier folk kommer på med.

Jag håller inte helt med. Nu fick han väldigt lite speltid och Sverige lyckades varken lyfta in bollar eller skapa något tryck. Men han är en bra targetplayer och han får ofta fram kreativa bollar som andra inte vågar eller klarar av att göra. Hade gärna haft honom i straffområdet när Sverige hade trycket.
Medlem
Eller så kan du inte läsa! Skriver ju tydligt att hans medverkan påverkar även på bänken.

Hur kommer det sig att vi spelade som ett lag i det senaste VM:et och fick ett bra flyt som gav det bästa resultatet sedan 94?

Han är den bästa vi någonsin haft om man kollar på hans titlar inom klubbfotboll och antal mål i landslaget MEN faktum kvarstår att vi gång efter gång misslyckas. Den enda turneringen de senaste 30 åren eller så är när han inte är med.

Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Haaaaa Zlatans fel som kom i i minut 80 🤣

Bara acceptera ni dåliga på fotboll 😀
Medlem
Karlströms tabbe förstörde allt. Sverige har full kontroll på matchen innan en av de onödigaste straffar man sett. Men grattis till Polen, ett föregångsland rent politiskt. och kul med ett "riktigt" Europeiskt lag i VM.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bbpolish
Imponerande facit Janne. 1 vinst på 10 bortamatcher. Katastrofalt

Haha det är fan dåligt. Bättre att inte åka på bortamatcherna och spara lite pengar
Avslutad
Zlatan är passé. Det är det dags för er Z lovers att inse.

Karlström fick spela var det ett skämt? Ett gårdarglin som till vardags lirar i något arabland ingen nämnt.

Appropå gårdarfjolla har en annan som kan ta trolla, Danielsson en spark så hög att benet på ukrainesen nästan flög.
Att Danielsson ikväll, skickade Sverige ur mästerskapet var väl ingen skräll.
Senast redigerad av fiskoega 2022-03-29 kl. 23:17.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Gå och lägg dig...Isak spelade, Elanga fick speltid, Quaison...Att Quaison startar och får spela såpass länge får en fotbollskunnig att höja på ögonbrynen. Isak helt iskall i klubblaget.

Istället nobbar Janne svenska spelare som J.Karlsson som gjort slarvsylta av Eredivisie och en Gudmundsson som spelar i Lille och kan spela på minst 3 positioner. Snacka inte om du inte har koll.

Kunde inte sagt det bättre.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Zlatan spelade ju knappt. Varför skulle han ha betydelse för utgången i matchen? Rent skitsnack. Att det sedan var patetiskt att ta med Zlatan är en annan femma, men har ingenting med att vi nu inte lyckades ta oss till VM att göra.
Ett fotbollslag består av mer än bara 90min matchtid. Det är mycket gruppsykologi. Att ta med en 85 iq svartskalle på 40 bast med ett negerego är givetvis att förstöra dynamiken och självsäkerheten i laget.

Janne Andersson gjorde det klart för spelarna att han brydde sig mer om att vara en vidrig sosse än att vinna och därför började svenska landslaget förlora match efter match.

Det är egentligen positivt att Sverige förlorar, det förtjänar vi tills vi fått ut svartskallarna från landet och sossejudarna från makten. Skönt att veta att sossetroll som dig nu måste jobba övertid en tisdagsnatt för att göra damage control.
Medlem
Cents4s avatar
Olof Lundh är på hugget, det gillar man ändå. Bra Olof! Säg som det är, ut med Janne!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariskaprinsessan
Janne säger det, ja. Men det stämmer inte nödvändigtvis.

Ett landslag träffas och spelar 12 matcher per år. Klart att man hinner sätta ett spelsystem under den tiden. Kolla Danmark, trots att de vann i princip varje match så bytte man förbundskapten ett år innan EM-slutspelet då man ville byta spelsystem då det danska förbundet ville få ut mer av det spelarmaterial man förfogade över.

Det är inte bara system man byter med Potter. Det är allt. Potter står för possession fotboll la grande, tror inte vi har spelarna för det, mer Klopp då, snabbare anfallare mindre boll runk. Potters Brighton är som Spanien....
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Jag gillar att heja på lag söder om ekvatorn. Inte nordafrikanska lag

Ja det är bra. Hade varit bra om något land så som Mali, burkina faso eller nigeria lyckades kvala in sig, eller kamerun då, då skulle jag heja på dem
2022-03-29, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Gå och lägg dig...Isak spelade, Elanga fick speltid, Quaison...Att Quaison startar och får spela såpass länge får en fotbollskunnig att höja på ögonbrynen. Isak helt iskall i klubblaget.

Istället nobbar Janne svenska spelare som J.Karlsson som gjort slarvsylta av Eredivisie och en Gudmundsson som spelar i Lille och kan spela på minst 3 positioner. Snacka inte om du inte har koll.

Att Quaison spelade förstår jag inte heller, det kan jag hålla med om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in