2022-03-29, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Danielson är alltid ett orosmoment. Han har inget självförtroende och kommer aldrig få beroende på att han alltid gör ett par tre misstag per match. Den andra djurgårdaren va bra så länge han höll koncentrationen uppe med hjälp av nerv, sen blev han för varm i kläderna tyvärr. Bra spelare KAN vara säkerhetsrisker när dom är FÖR bekväma. Spelare som egentligen inte håller måttet ÄR säkerhetsrisker så fort dom blir bekväma

Spot on. Precis min tanke med mitt inlägg. Ukraina är ett annat färskt exempel. Det är surt för oss VM-älskare, helt klart. Och jag är genuint nyfiken på hur det kommer gå i framtiden då jag tycker att landslagets potential och spelarmaterial är högre och bättre än på säkert 10år.
Medlem
AvprogrammeraFleras avatar
"Zlatan har mognat sista året. Upplever honom mer som en pappa nu i landslaget. Den kaxiga typen är borta, blivit en bättre förebild i landslaget. Härligt att se och höra."

Go out and do your woodoshit you little monkey - som Zlatan nyligen sa. All sossepropaganda kan lura vem som helst om att Zlatan skulle platsa i svenska landslaget. Mognat!? Efter tjugo års medieträning av sossarnas egna experter borde han ju kunna säga någorlunda rätt ibland.
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skriet
Det skulle vara intressant att se vad Rydström skulle kunna få ut av det här gänget. Men Kim och Tolle ligger väl nära till hands.
Tror Bartosz ligger närmare till hands, endast för att han lirat u21. Tror inte KoT skulle ratta landslaget, och hoppas det inte heller

Svårt att se Rydström vid rodret ocksp, även fast det är mitt alternativ.

Tror dessvärre att vi får se party-Janne till nästa mästerskap. Hoppas han kan gå tillbaka till sin "jag skiter i vad förbundet tycker" filosofi, som han hade 2018.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamik
Ska bli så skönt att kunna njuta av VM utan Sverige, det är ändå inte kul att kolla på ett lag som inte kan göra mål.

Helt sant. Det här gänget som under ett gruppspel skulle kunna bjuda på 3-4 bra chanser några halvchanser på det, vill man faktiskt inte se. Slutet gott
2022-03-29, 23:04
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Tyskland slutade ju spela helt, klart Sverige kunde plocka in 4 baljor då. Idag gäller matchen nåt, Polen sänker tempot, ligger ner osv vilket gör det svårt att få igång en upphämtning. Något Tyskland aldrig gjorde eftersom ingen brydde sig om resultatet i den matchen... Att ens jämföra matcherna visar ju bara på dålig koll på sporten, ingenting annat...
Ingen jämförelse mellan matcherna i sig, dock var laget betydligt bättre då. Då gjorde vi mål rent generellt, vilket vi knappt kan åstadkomma nu. Klart det inte blir några mästerskap om man inte spelar boll. Känns som Djurgårdarna blivit mutade till att sabotera för laget.
Medlem
Aakkes avatar
Zlatan hoppas få fortsätta i landslaget
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Tråkigt slut på den här historien dock ska vi komma ihåg att våra bästa spelare är fortfarande väldigt unga. Detta kan mycket väl bli en gyllene generation som är riktigt bra om 4-6 år.

Haha sluta dröm.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariskaprinsessan
Jag ser gärna någon ny ung. Graham Potter hade suttit fint.

Potter kan inte träna landslag. Tar för mycket tid att sätta ett sådant spel. Klubblag har man tid i landslag måste man hålla saker mer basic
Medlem
tomperss avatar
Jag tittar inte på fotboll speciellt ofta nu för tiden och denna matchen påminde mig om varför. Det var inte mycket effektivt spel efter straffen och speciellt inte efter polens andra.

Straffen var ett komplett skämt för övrigt.

20 minuters tilläggstid hade absolut inte varit orlimligt.
Medlem
Dags för SvFF att öppna plånboken och ta in Svennis!
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Ja Zlatan debuterade redan 2001 så många 94-spelare var fortfarande aktiva i landslaget.
Ja men det är ju inte precis chockerande eller en overklig känsla att det inte finns någon spelarkoppling till 94a laget. Snarare förvånande att Zlatan, eller någon annan född 1981 fortfarande haltar omkring i landslaget.
2022-03-29, 23:05
Medlem
tomyhockeys avatar
jag tycker Henke Larsson kam bli bra tränare för Svenska landslaget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in